אחרי שנתיים בלי "האנוי": פופ אפ חדש בא למלא את החלל הוייטנאמי

גם באן מי יהיה. וייטקונג (צילום נופר לפיד)
גם באן מי יהיה. וייטקונג (צילום נופר לפיד)

זה היה רק עניין של זמן עד שהאוכל הוייטנאמי יתפוצץ בתל אביב, והנה הפופ אפ הראשון שמבשר על הבאות: "וייטקונג", שתפעל במהלך החודש הקרוב ותציע מגוון מטעמים אותנטים מהמטבח הוייטנאמי כדי למלא את החלל שהשאירה "האנוי". ולא תאמינו עד כמה שמו של הטבח מושלם

23 במאי 2022

כבר שאלנו בעבר מתי יבוא מישהו שירים את הכפפה ויפתח מסעדה אסיאתית שאינה תאילנדית. ובכן, קיבלנו תשובה: למישהו הזה קוראים – איך לא – דרור אסיה, טבח לשעבר במסעדת האנוי. כעת הוא פותח פופ אפ וייטנאמי, ומבטיח להביא ייצוג נאמן למטבח המעניין שכל כך חסר לנו בעיר.

וייטקונג (צילום נופר לפיד)
וייטקונג (צילום נופר לפיד)

אסיה עוסק בבישול כבר עשור. בטיול לווייטנאם הוא למד להכיר את המטבח המקומי, וכשחזר החל לעבוד בהאנוי, עד לסגירתה לפני כשנתיים בעקבות הקורונה. "את רוב מה שאני יודע היום למדתי בהאנוי. זו הייתה משפחה, האוכל היה מהמם ויש לי רק דברים טובים להגיד על המסעדה", הוא משחזר. "האנוי הייתה אותנטית וכשהיא נסגרה נוצר חור. מה שיש לתל אביב להציע כיום במטבח וייטנאמי הוא תעשייתי מדי ואינו מספק, מבלי לנקוב בשמות. אני מקווה להיות זה שימלא את החלל. כפי שהיה גל סיני בעקבות אהרוני וגל תאילנדי בעקבות בית תאילנדי, אני מאמין שזו רק שאלה של זמן עד שהמטבח הוויטנאמי יפרוץ פה. בעצם לא יפרוץ – יתפוצץ".

בקרוב המסעדה, אמן. וייטקונג (צילום נופר לפיד)
בקרוב המסעדה, אמן. וייטקונג (צילום נופר לפיד)

"וייטקונג" יפעל במשך חודש בכיכר מסריק כפופ אפ אוכל רחוב וייטנאמי. אסיה מתכנן להכין פנקייק וייטנאמי מקמח אורז וחלב קוקוס ("בארוחות פרטיות שהייתי עורך קראו לו פשוט חביתה אבל המרקם לגמרי פנקייק") עם חמוצים וייטנאמיים מתוצרת בית ורוטב חמוץ־חריף־מתוק; ספרינג רולז קלאסיים "בטעמים פרשיים עם עשבי תיבול ורוטב חמאת בוטנים והויסין שנותן קיק", קינוח גלידת שומשום שחור בעבודת יד ועוד. הפופ אפ יפעל בשירות עצמי על בסיס מקום פנוי.

גם פו יהיה פה. וייטקונג (צילום נופר לפיד)
גם פו יהיה פה. וייטקונג (צילום נופר לפיד)

והעיקר – פו יהיה?
"כמובן. למרות שאנחנו כבר בתחילת הקיץ ויכול להיות חם, אי אפשר לוותר על המנה הווייטנאמית הלאומית (צוחק). אולי אני פשוט ארשום בתפריט שיש ואף אחד לא יזמין".
וייטקונג, מסריק 16, תל אביב, רביעי-שישי (1.6-1.7), שני-חמישי 18:00-23:00, שישי 12:00-16:00, שבת 19:00-23:00