בראנץ' שבת של ווינונה פוראבר: עכשיו גם בשישי בצהריים

חריימה על הבוקר, אתם בקושי פקחתם עיניים. ווינונה פוראבר (צילום: רן בירן)
חריימה על הבוקר, אתם בקושי פקחתם עיניים. ווינונה פוראבר (צילום: רן בירן)

אנחנו אוהבים מקומות שקשובים לקהל שלהם: בבר היין האהוב הבינו שבזמן ההפגנות כל הלקוחות בדיוק נלחמים על הדמוקרטיה, לכן החליטו לפתוח ארוחה מיוחדת בשישי בצהריים עם מנות שקורצות לקלאסיקות של בשבת. כי מי אוהב את השבת? אנחנו

26 במרץ 2023

בימים בהם כולם בעיקר בעיצומו של ריפרש אובססיבי לחדשות,  אנחנו תמיד שמחים לעדכן על חדשות שמחות ובשורות טובות – וינונה פוראבר האהובה נפתחת לשישי בצהריים, ולא רק עבור היין. בוינונה מתחילים לציין קבלת שבת (החל משישי ב-12:30) משתי סיבות: הראשונה היא שקבלת שבת זה עדיין מאחרוני הקונצזוס הישראלי. והשנייה, סרוויס מוצ״ש מוקדש בשבועות האחרונים למחאה ולהפגנות. כרגע וינונה עדיין פתוחה בערב מוצ״ש, אך קהל רב מצוי בהפגנות והסרוויס נותר חלקי. ולכן, מתוך תמיכה מלאה במחאה, הוחלטה לתת הזדמנות נוספת לשתות יין ולאכול טוב – וכך קיבלנו את קבלת השבת, כי מי לא אוהב את השבת?

נאכל משהו קטן. בראנץ' שישי בוינונה פוראבר (צילום: רן בירן)
נאכל משהו קטן. בראנץ' שישי בוינונה פוראבר (צילום: רן בירן)

אז לכבוד התחדיש השף אביתר מלכה, שעומד בראש המסעדה, ביקש מכל טבח בצוות לבחור מנה שמסמלת עבורו את השבת. כך הורכב לו תפריט ייחודי של מנות קטנות ומסקרנות, לצד מנות ספיישל קלאסיות לשישי, וכמה מנות דגל מהתפריט הקבוע. במנות הקטנות תמצאו פלפל שושקה קלוי בחומץ חרז, אורגנו ופטה צאן, סקרודליה לפי מיטב המסורת היוונית, גבינה עירקית חרוכה על הפלאנצ׳ה, עלי גפן מטוגנים וריחניים בתוספת נחוצה של זרעי עגבניות, כבד קצוץ אייקוני (אין שבת בלעדיו) שמוגש בתוספת קריספי בצלי שאלוטס ומלפפון חמוץ – וגם גרבדלקס (סלמון כבוש) עם שמיר, שאטה, לימון רענן ושמן זית.

ויש גם קינוחים וואו. בראנץ' שישי בוינונה פוראבר. צילום: רן בירן
ויש גם קינוחים וואו. בראנץ' שישי בוינונה פוראבר. צילום: רן בירן

מנות הספיישל לשבת הן חריימה בר ים בתיבול מרוקאי לפי הספר, שמוגש מתוך סיר מהביל, וגם שרימפס צלויים בחמאת שום ולימון – אף פעם לא רעיון רע. לקינוח מיוחד לשישי, תוגש בוינונה פנקוטה תירס קטיפתית, שמהווה משחק מרגש של מרקמים וטעמים, ותכניס לכם את השבת בול בפוני. לצד האוכל, ולהשכחת כל הצרות שמלוות אותנו בימים אלה, בוינונה כמו בוינונה ימזגו יינות פראיים וטבעיים ברוח האביב. תוכלו לשתות שם יינות פט נאט מבעבעים ומשמחים, ועוד יינות אורגניים וביו-דינאמיים מאיטליה, סלובניה וגם ישראל. חוץ מזה, תהיה פתיחת בקבוקים מיוחדים. אה, ובדקנו – למרות שמדובר בקבלת שבת, אין צורך לבוא בחולצות לבנות מעומלנות.

קבלת שבת בוינונה. כל יום שישי, החל משעה 12:30. וינונה פוראבר, שלמה המלך 2, תל אביב. טלפון: 03-6777211