ועכשיו, לתגובת ידיד המשפחה:

סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
סלפיש. איור: יובל רוביצ'ק
11 בינואר 2018

 

*
יחשוב כל הורה שצפה בכתבה איך היה מגיב לו הבן שלו היה מזמין זונה ב־ 400 שקל, אחרי שחינכנו אותו בכזאת קפדנות להזמין טייק אווי רק מהשפים הכי טובים (ידיד המשפחה. ויש במחשבה שניה:)

*
במחשבה שניה הוא לא שילם מכספו, אז זה לא שכל החינוך שלו היה לשווא (ויש התנצלות:)

*
בסוף הוא גם התנצל אישית בפני האקסית שלו, אותה הציע להעניק לחבריו במקום כסף. היה אמור לקפוץ אליה בשישי בלילה עם פרחים אבל לצערו לא החריגו חנויות פרחים מחוק המרכולים, אז הוא בא עם קנדומים (ועל זה אמרה פעם אשה חכמה:)

*
אני רוצה להיות עשירה. יש אנשים שנהיים כל כך עשירים, שהם מאבדים כל קשר לאנושות. כזאת עשירה אני רוצה להיות (ריטה רודנר)

*
אני מכריז שהדבר הזה פתוח, מה שזה לא יהיה (הנסיך פיליפ, בביקור רשמי בקנדה)

*
שמעתי שרוצים להביא שלושים אלף עובדים זרים פיליפינים, במקום השלושים אלף אפריקאים שהולכים לגרש לרואנדה. אבל יש בעיה כי רואנדה אומרת שלא חתמה על שום הסכם עם ישראל. אז יש לי הצעה: שיגיעו להסכם עם הפיליפינים, שהפליטים יגורשו אליהם ליומיים – ירשמו שם אצל קבלן עובדים זרים – ויוטסו חזרה לישראל בתור פיליפינים. זה פתרון נהדר. זה עבד לי עם הזוגיות: התגרשתי מאשתי לפני שנתיים – התחתנתי עם אשה אחרת לפני שנה – ובסופו של דבר זה פחות או יותר אותו דבר, עם קצת יותר מציצות. שזה, אמנם, לא משהו שאפשר לדרוש מפליטים, אבל מאשה אי אפשר לדרוש שתעבוד בשטיפת כלים וניקוי שירותים בבתי מלון. ותכלס, לטווח ארוך, מציצה זה דבר שעובר מהר, ולעומת זאת עובד נקיון טוב – (דוד בן דוד, פרגמטיסט ומנהל אגף חמציצים במשרד החקלאות. ויש הסבר:)

*
הסבר: ההורים שלי אמרו, עם שם משפחה כמו בן דוד, איזה שם פרטי אנחנו יכולים לתת לו, שאם תהיה עוד פעם שואה לא יחשדו שהוא יהודי? נו בסדר, לא אמרתי שההורים שלי מבריקים. אבל הם אף פעם לא הרביצו לי. חוץ מפעם אחת, כשיצאתי מהארון. אבא שלי הביא לי סטירה, ואמר: "אתה יודע כמה זמן אנחנו מחפשים אותך?" (ועוד מעט – התנצלות)

*
מעולם לא הסכמתי עם עצמי לחלוטין. האמת נמצאת איפשהו בין שנינו (חליל ג'יבראן)

*
קוראים לי ג'יזס. זה על שם מנהיג של להקת רוק בפנמה סיטי ("מוזיקה מחדר אחר")

*
התנצלות: סליחה, התכוונתם שאתם צריכים הסבר מה זה אגף חמציצים במשרד החקלאות? טוב, אז יש מחלקת "פרחים עם שם טפשי". ולמחלקה הזאת יש הרבה אגפים, ואני באגף חמציצים. תקציב: עשרה מיליון שקל בשנה. זה לא הרבה! זה לא הרבה! לא תאמינו כמה התקציב של אמנון ותמר, וזה פרח על שם אח שאנס את אחותו (ועכשיו, שיר:)

*
הירח זרח על הדודה, על שמלתה שהיתה לא במודה, ועל רגליה שרחצה בסודה (ט.ס. אליוט. ועכשיו, תקציב:)

*
תקציב אגף חמציצים: חמישה מיליון הולכים ליחידה להפצת החמציץ ביהודה ושומרון, מיסודו של שר החקלאות אורי אריאל, ובראשותו של הרב תא"ל (מיל.) נצח שפיגלמן;
עוד שלושה מיליון הולכים לפרוייקט החמציץ בתרבות היהודית, מיסודו של שר החקלאות אורי אריאל, ובהנהלת הרב תא"ל (מיל.) נצח שפיגלמן;
עוד מיליון הולכים להקמת פארק החמציצים באריאל, מיסודו של שר החקלאות אורי אריאל, שיהיה גם אתר הנצחה לבנו של הרב תא"ל (מיל.) נצח שפיגלמן, סגן דין דין שפיגלמן, שעדיין לא מת אמנם, אבל עם כמויות החמציצים שהוא אוכל זה רק ענין של זמן;
ועוד מיליון שקל בשנה משכורת לרב תא"ל (מיל.) נצח שפיגלמן, שנותן מעצמו כל כך הרבה שאי אפשר לדרוש ממנו לעשות הכל בהתנדבות (הסברתי את עצמי מספיק?)