זה יהיה בסוף הקיץ: אירועי הקיץ המעודכנים בירושלים

בבירה מתחילים להתאושש מגל הדחיות והביטולים: אירועי התרבות של עיריית ירושלים לקיץ־סתיו 2014

ג'ונו ריאקטור
ג'ונו ריאקטור
21 באוגוסט 2014

כידוע, מבצע צוק איתן גבה קורבנות רבים בקרבנו ובקרב שכנינו הפלסטינים. באור עכור זה, כמעט לא לגיטימי לבשר על ביטולים של אירועי תרבות במונחים של קורבן. למרות זאת, משמח לראות שעם שוך הקרבות חודשו אירועי הקיץ של עיריית ירושלים. דומה שחרף דחיות וביטולים רבים ומדכדכים, יש עדיין מה לראות בשארית הקיץ בירושלים, וזאת בתנאי שהשקט יישמר. לפניכם האירועים המרכזיים:

נקודת מגע

האירוע "נקודת מגע", המתקיים במוזיאון ישראל זו השנה החמישית, הוא ניסוי אמנותי מרתק בפנטזיה עתיקת יומין – לנפוח נשמה ורוח חיים באובייקט הדומם. אל תוך הלילה, בחללי התצוגה השונים, יעלו אמנים מתחומים שונים את יצירותיהם ויקיימו דיאלוג בינם לבין המוצגים המוזיאליים הקפואים.

מוזיאון ישראל, 28.8, 20:00־3:00

פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת

פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת המתקיים במקומות שונים ברחבי העיר כולל מגוון גדול של מופעים מוזיקליים מיוחדים. מוזיקאים מובילים מכל הדתות, מרחבי הארץ ומקצווי הגלובוס מתאספים בירושלים ומכוונים, יחד עם קהל של אלפים, להתעלות נפשית, אנושית, מוזיקלית ואמנותית. הפסטיבל, שזו לו השנה השלישית, מתיימר להיות הרבה יותר מפסטיבל המשופע במוזיקה טובה: הוא קריאה שוויונית, ברורה וטהורה לאמונות כל העולם לבוא אל ירושלים ולחגוג את עצמן בחוויה מערבלת, רב חושית וסוחפת המחבקת מסורות קדושות באשר הן. עשרות המופעים מהארץ ומחו”ל המתקיימים במסגרתו מציבים אותו בשורה הראשונה של פסטיבלי מוזיקה מקודשת המתקיימים בעולם. הפסטיבל הוא תמהיל של הפקות מקור המורכב ממופעים בהשתתפות הקהל, טקסים, הופעות קצביות ועוד. הקסם של הפסטיבל נעוץ בין היתר באתרי העיר השונים והמרתקים שבהם מתקיימים המופעים: מוזיאון מגדל דוד בין חומות העיר העתיקה, משכנות שאננים, חללי כנסיות ובתי כנסת שונים ברחבי העיר ועוד. בלבה של העיר ששמעה כבר כל תפילה, מזמור או זעקת מלחמה, במערות, בגנים ובמבצרים שראו את הכל, מצליח פסטיבל ירושלים למוזיקה מקודשת להוסיף אקורדים חדים, צלולים ומדויקים שנושאים עמם מסר של שלום ואחווה בין כל העמים והדתות.
9.9־12.9, ברחבי העיר

פסטיבל תרפפ"ו

חגיגת הנוסטלגיה שתתקיים במתחם התחנה הראשונה שואפת להפגיש את "דור המסכים" עם תופעות שנעלמו מן העולם בשנים האחרונות – מבעלי מקצוע נשכחים ועד חפצים שאפשר למצוא רק בשוקי פשפשים. שחקנים, תצוגות והפעלות יאפשרו למשפחה הישראלית מסע בזמן אל העבר הישראלי. מסעדות התחנה הראשונה יציעו מנות נוסטלגיות, תערוכת צעצועי ילדים תיפתח במתחם, ואף תקום בו צלמנייה, שאפשר להצטלם בה, ולרוץ להעלות לפייסבוק ולאינסטגרם.

אולדסקול ירושלים. צילום: יצחק סעד
אולדסקול ירושלים. צילום: יצחק סעד

מתחם התחנה הראשונה בירושלים, 19.8־21.8, 11:00־22:00. הכניסה חופשית

אירועי הקיץ בכיכר ספרא

הכיכר תארח סדרת מופעי מחווה לאמנים וללהקות שכולנו מכירים, וכן מופע מיוחד במסגרת פסטיבל הפיוט. המופעים יתקיימו בימי חמישי במהלך אוגוסט וספטמבר, בהשתתפות זמרים, נגנים ורקדנים.

21.8 – להקת Magical Mystery Tour במחווה לביטלס

אירוע ססגוני, מרשים, נוסטלגי ורב משתתפים המוקדש ללהקה האהובה בכל הזמנים. חברי ההרכב יבצעו גרסאות כיסוי לשירים המוכרים של הביטלס בהופעה אנרגטית וסוחפת. בהופעה יתארחו חמי רודנר ודניאל סולומון.

28.8 – ווטרלו – מחווה ללהקת אבבא

ההרכב Waterloo יבצע עיבודים מיוחדים ומקפיצים לשירי הלהקה האהובה, בהם "The Winner Takes it All" ,"Mamma Mia" ,"Dancing Queen" ועוד.

11.9 – "נגן נגן אקורדיון"

הפקה מיוחדת של אגף התרבות עושה מחווה לאחד מכלי הנגינה המיוחדים, הסוחפים והמאופיינים ביותר – האקורדיון. במופע ישתתפו נגני אקורדיון וירטואוזים: אמיל אייבינדר, להקת הבוסתנאים שחברים בה כ־15 אקורדיוניסטים, אבי טולדנו בשאנסונים צרפתים, זמרי האופרה גיא מנהיים ושירלי הוד, הזמרת לימור עובד ואחרים.

29.9 – ערב מחווה ליוצרים ירושלמים

מופע שכתבו והלחינו יוצריהם של כמה מהשירים שהפכו לנכסי צאן ברזל בתרבות הישראלית: דודו ברק, אברהם זיגמן וחיים צור. בהשתתפות אילנית, אביבה אבידן, אהרון פררה, עדי כהן, עופר כלף ובן יוסף. האירוע, שהיה אמור לפתוח את אירועי "קיץ בכיכר" ונדחה בשל מבצע צוק איתן, יתקיים בז'ראר בכר.

2.10 – כנסיית השכל

סדרת המופעים בכיכר תיחתם במופע מיוחד המתקיים במסגרת פסטיבל הפיוט 2014. על הבמה הגדולה בכיכר ספרא תופיע להקת כנסיית השכל בליווי התזמורת האנדלוסית אשקלון והפייטנים ליאור אלמליח והרב דוד מנחם, במופע אנרגטי של פיוטים מסורתיים עם מוזיקת רוק ואלקטרוניקה. אורחת מיוחדת: ריף כהן.

אורפנד לנד וג'ונו ריאקטור

דאבל פיצ'ר: להקת המטאל הישראלית והרכב הג'ונו ריאקטור, מהרכבי הגואה טראנס בערב אחד – ובחינם.

לפרטים נוספים

גן העצמאות, 21.8, החל מ־19:30

אינפקטד מאשרום

הרכב הטראנס הישראלי הזוכה להצלחה גדולה בעולם חוזר לביקור מולדת, בהופעה מיוחדת לרגל סוף חופשת הקיץ ותחילת שנת הלימודים. גן העצמאות, 25.8

פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי הראשון בירושלים

פסטיבל הכליזמר החדש יכנס בעיר עשרות נגני כליזמר מרחבי העולם. הנגנים יתפרשו במגוון מופעים ותהלוכות בנקודות שונות: שוק מחנה יהודה, כיכר ספרא, מתחם התחנה הראשונה ועוד. מופע הפתיחה יעלה על במה אחת את הענקים מאסטרו גיורא פיידמן, יהורם גאון ושלומי שבן, במופע "מכאן ומשם", המחבר בין מוזיקה יהודית שורשית לבין מוזיקה ישראלית עכשווית. 26.8־31.8 ברחבי העיר

פסטיבל הבירה

פסטיבל הבירה הירושלמי חוגג עשור, ונערך גם השנה על פי אותו מתכון מנצח. חגיגה משולבת של הופעות מוזיקה חיה, מסיבות רחוב ובירה, בפסטיבל בן יומיים שצפוי למשוך אליו כ־15,000 מבקרים מכל הארץ. באמנים שיגיעו להרקיד את הקהל השתוי: היהודים, גיא ויהל ורמי פורטיס, והדי.ג'ייז ההולנדים סוויט לה פריק ובראד טיפ. גן העצמאות, 27.8־28.8

מחווה לוודסטוק

לפני שש שנים, כשפסטיבל וודסטוק המקורי היה בן 40, נערך לראשונה אירוע המחווה הירושלמי שלו. מאז, המסורת של הסיקסטיז תקעה יתד בעיר, והאירוע מתקיים כל שנה עם מיטב המוזיקאים המקומיים ואורחים בינלאומיים. הלהקות השנה ייתנו כבוד לרולינג סטונז, ג'פרסון איירפליין, ג'ימי הנדריקס, אריק קלפטון ועוד רבים וטובים. אצטדיון קראפט, 28.8

טיפקס

הלהקה הוותיקה בהופעת איחוד חגיגית עם מיטב הלהיטים. גן העצמאות, 29.8