זלמן שושי, חלוץ הקהילה הגאה בישראל, מת בגיל 68

זלמן שושי, פעיל במאבק נגד איידס ומי שהגדיר את עצמו כ"קוקסינל הראשון בישראל", נמצא מת בדירתו שברחוב הירקון והוא בן 68

זלמן שושי (צילום: אמיר תכלת)
זלמן שושי (צילום: אמיר תכלת)
11 ביולי 2016

זלמן שושי, חלוץ הקהילה הגאה בישראל, נמצא מת הבוקר (שני) בביתו שברחוב הירקון, והוא בן 68. נכון לזמן כתיבת שורות אלה לא התפרסמה סיבת המוות ומועד הלווייתו טרם נקבע.

שושי נולד ב־1948 כזלמן וינדר. הוא התפרנס מזנות מגיל צעיר, הפך ליקיר התקשורת והיה דמות בולטת ופעילה מאד בקהילה הגאה בישראל. שושי היה קרוס־דרסר, פעיל במאבק נגד איידס והגדיר את עצמו כקוקסינל הראשון בישראל.

[tmwdfpad]

זלמן וינדר מקריא מתוך האוטוביוגרפיה שלו, "כל הזלמן בשושי"

אחרי תקופת זוהר שבה מיצב את עצמו כסלב תל אביבי, הגיעה ההידרדרות – ובשנים האחרונות הרבה וינדר לקרוא לעזרה. ב־2003 לדוגמא, דווח כי שושי ניסה להתאבד באמצעות כדורי שינה, ולאחר שטופל התריע שמצבו מידרדר וביקש סיוע במציאת עבודה. כדבריו אז, "כבר שנים שאני לא עובד בעבודה הבזויה שבה עסקתי כל חיי". מאוחר יותר, בשנת 2011, הגיע שושי לבית החולים במצב של מוות קליני בעקבות התקף סוכרת.

זלמן שושי מיקם בעבר את הנקודה שבה החלה ההידרדרות במצבו ביום שבו גרם לאחד האירועים המביכים בכנסת, שנמשך דקות ספורות בלבד: בשנת 1999 מסר ליו"ר הכנסת דאז, אברהם בורג, הודעה כוזבת על מותו של ח"כ אמנון רובינשטיין, מה שגרר הספד ספונטני בעוד האחרון עוד נושם וחי. לאחר התקרית נקבע כי שושי אינו כשיר לעמוד לדין.

באוטוביוגרפיה שפרסם לפני כשנתיים, "כל הזלמן בשושי", חשף סיפורי התעללות מהילדות בחיפה ותאר את מסלול החיים שעבר כנער ליווי, המשיך ככוכב תקשורת צבעוני והסתיים בדעיכה. על אף שבערוב ימיו נדחק לשוליים, דפי ההיסטוריה של תל אביב יזכרו אותו כדמות צבעונית שתרמה רבות למהלך החיים הגאים בה.