לחיים אחרי המלחמה: קנו דרינק לחייל עכשיו ותצילו ברמנים אחר כך

(דימוי AI: מתוך קמפיין "זמן אמיתי" בהדסטארט)
(דימוי AI: מתוך קמפיין "זמן אמיתי" בהדסטארט)

בית הספר "זמן אמיתי" גידל בתל אביב דורות שלמים של ברמנים וברמניות. מאז פרוץ המלחמה הוא משותק עם אפס הכנסות, וכעת הוא יוצא לקמפיין גיוס שבו תוכלו לרכוש עכשיו משתה של אחרי המלחמה לחיילים האהובים עליכם ובו זמנית לתמוך בברמנים של העתיד. תשתו משהו?

19 בנובמבר 2023

הנה זה מתחיל: בזמן משבר הקורונה פנו עסקים רבים לתמיכת ציבור הלקוחות הרחב שלהם, בשלל קמפיינים של תרומות ומכירות מוקדמות שנועדו להזרים חמצן לעסקים הסגורים ולאפשר להם לשרוד עד יעבור זעם. עם תחילת המלחמה ב-7.10 היה ברוב שהפגיעה בעסקים הקטנים עשויה להיות דרמטית, ואחרי יותר מחודש וחצי של לוחמה, חלקם הגדול חזר לפעול רק באופן חלקי או נותר סגור באין קהל. בעסקי חיי הלילה המשבר חמור במיוחד הפעם, ובית הספר המיתולוגי לברמנים "זמן אמיתי" הוא הראשון בעיר שהולך בכיוון הזה – אבל בוודאות לא האחרון.

>> לטעום ולתרום: 6 מנות חדשות שנולדו במלחמה וכדאי לאכול וללגום

כבר כמעט 35 שנים ש"זמן אמיתי" פעיל כבית ספר לברמנים החל מפתיחתו במועדון הלוהט של שלהי האייטיז שנשא את אותו השם, ומאז גדלו בו דורות של ברמנים ומיקסולוגים ואף נפתחו לו סניפים ברחבי הארץ. בבוקר ה-8.10 לא נפתח בית הספר ומאז הוא סגור, עם עשירית מכוח האדם הרגיל שלו, כשקהל היעד – שמורכב בעיקר מחיילים וחיילים משוחררים – עסוק כרגע בדברים אחרים ובמקומות אחרים. קמפיין ההדסטארט אינו מבקש תרומות, אלא מציע לרכישה שלל הטבות, סדנאות וכיתות אמן בהזמנה מוקדמת, כולל אופציה כיפית במיוחד לרכישת משתה סוף מלחמה למחלקה או צוות של עד 10 אנשים, בתקווה שיוכלו לממש אותו במהרה בימינו.

חוגגים בזמנים אחרים. בית הספר לברמנים "זמן אמיתי" (צילום: יחסי ציבור)
חוגגים בזמנים אחרים. בית הספר לברמנים "זמן אמיתי" (צילום: יחסי ציבור)

יואב סוכרי, שהקים את בית הספר למקצועות הבר ב-1989 יחד עם אלי שיטה במטרה למסד תרבות שתייה בישראל, בשנים שבהן רוב הישראלים הניחו ש"תרבות שתיה" היא להימנע מגרעפס קולני אחרי שלוק בירה. "רציתי לחבר את ישראל לעולם, כדי שנהיה מדינה 'נורמלית' עם אלכוהול, קוקטיילים וברמנים מקצועיים", הוא מספר. "ולכן זו ציונות שלב ג', אחרי ייבוש ביצות והקמת המדינה".

שלישיית חיילים תאומים שותה מרטיני, מה לא ברור? (דימוי AI: מתוך קמפיין "זמן אמיתי" בהדסטארט)
שלישיית חיילים תאומים שותה מרטיני, מה לא ברור? (דימוי AI: מתוך קמפיין "זמן אמיתי" בהדסטארט)

לגבי היקף הפגיעה בעסק הוא מסביר ש"העסק נפגע קשות בשל ההפסקה המוחלטת של הפעילות. יש לנו אפס הכנסות חדשות מאז. מכיוון שרוב העובדים (המורים) שלנו הם צעירים שמרוויחים על פי שעת הדרכה או עובדים וותיקים ובעלי משפחות (בהנהלה ובמשרדים)  – הרי שכל אחד מהעובדים גם נפגע באופן אישי" ומוסיף כי "אנחנו בטוחים ביכולתנו להתאושש בשל נסיוננו הרב – החזקנו עסק 35 שנה והסטטיסטיקה אומרת שפחות משלושה אחוזים מהעסקים מגיעים לזה. הביקוש לבית הספר שלנו הוא ביקוש קשיח ורלוונטי לכל חייל משוחרר כמעט, מה גם שאנו מוסד מוכר על ידי משרד הכלכלה לצורך המענק לחייל המשוחרר".
>> כאן בקליק: הזמנת סדנאות ומוצרים עבור החיילים האהובים עליכם ולמען עתיד "זמן אמיתי"