זמן להרמות: יערות מנשה וכל מה ששווה באזור רמות מנשה

טיולים בחיק הטבע, נחלים ואגמים, יער פסטורלי, וגם פסטיבל יערות מנשה - אלה הן ההמלצות שלנו לטיול מושלם באזור רמות מנשה

פסטיבל יערות מנשה (צילום: עודד נתן)
פסטיבל יערות מנשה (צילום: עודד נתן)
10 במאי 2015

על רמות מנשה שמעתם? יש סיכוי שלא בפני עצמן, אבל אנחנו כדי שתכירו את שכיית החמדה הזאת מעכשיו. רמות מנשה נמצאות בין יקנעם לבין מגידו. בגדול, בחורף יש בהן פריחות מטורפות, באביב שדות ירוקים משתלטים בין שטחי חקלאות ובין גבעות עצים, וכן, זה פסטורלי כמו שזה נשמע, אפילו קצת חו"לי. עכשיו, לקראת הקיץ, ילבש היער גוון מעט יותר ישראלי עם הצבע הירוק הצהבהב, ושטחו יוקצה ברובו לפסטיבל יערות מנשה – עליו אנחנו די משוכנעים שכן שמעתם – אחד הפסטיבלים המוצלחים והעשירים בארץ, שמצליח להתבלט אפילו על רקע שלל ההופעות שהתבשרנו עליהן בשבועות האחרונים.

פסטיבל יערות מנשה, שיתקיים בשבוע הבא (14-16.5), יכלול מופעי מוזיקה ומיצבי אמנות בשילוב עם דלות צופיקניקית מגניבה, ויצבע את היער ברעננות ובגוד וייברים. בין המופעים השנה: רד בנד מארחים את מרינה מקסימיליאן, איפה הילד, פאנקנשטיין המגניבים, אינפקציה, גבע אלון מארח את ערן צור לצד דניאלה ספקטור, חנה ויקטוריה, Tiny Fingers, מיה יוהנה, אלישע בנאי ושמות גדולים אחרים שלא יוצא לראות תמיד, ודאי לא אחד אחרי השני. יהיו גם מופעי מחול (עידו תדמור), מופע יחיד של עינת ויצמן וסדנאות מיוחדות בהן תוכלו לקחת חלק לאורך השהות במתחם המהמם.

הכי מלהיב שיש. פסטיבל יערות מנשה. (צילום: ניר גיגר)
הכי מלהיב שיש. פסטיבל יערות מנשה. (צילום: ניר גיגר)

כאמור, אם טרם שמעתם על רמות מנשה, זה הזמן. מעבר לשלל האטרקציות שמציע הפסטיבל, קיים היער – הכי קרוב ליער מהאגדות שתוכלו למצוא בארצנו הקטנטונת. רגע אחד אתה מפקנק להנאתך בפינה מבודדת בצל עצים, וברגע אחר, אתה בעמדת תצפית קק"לית מרשימה. אם מסיבה זו או אחרת פסטיבל הוא פחות הקיק שלכם, רמות מנשה – שהוכרו כמרחב ביוספרי על ידי אונסק"ו ב-2011 (כלומר, שמורת טבע המשלבת בין מגורי אדם, ערכי טבע ואקולוגיה ופיתוח בר קיימא) – הן יעד מושלם לטיול המשלב בתוכו טבע, ועוד אחד מגוון, עשיר ומעניין. ברכב, באופניים וברגל – עם מים (בנחל השופט) או בלי. אגב, גם נסיעה בכביש החוצה את המרחב, מבלי אפילו להיכנס לדרכי עפר, היא יפה (כביש 672, 6953).

פסטורליה ללא פשרות. רמות מנשה. (צילום: אור שחם)
פסטורליה ללא פשרות. רמות מנשה. (צילום: אור שחם)

הו, רמות מנשה, אתן כה מגוונות. לא רק יער, לא רק פסטיבל – הגשמים הפכו את מאגר פירחה לאטרקציה נוספת באיזור. יפה שם, מבטיחים. איך מגיעים? יש לנסוע ממחלף אליקים לכיוון קיבוץ גלעד, ולפנות ימינה בשלט עליו כתוב, הפתעה – "מאגר פירחה". אם יש לכם 4*4, קיבלתם גישה רכבית עד המאגר עצמו. במידה ולא, אין צורך להתבייש ולהתייבש. תוכלו לחנות את הרכב לפני הירידה הלא-עבירה הראשונה, ואחרי כ-15 דקות של הליכה נעימה תמצאו את עצמכם שם. רק קחו בחשבון שליד המים אין כל כך צל. אם תתגעגעו לצל, תוכלו להמשיך בכביש כמה מאות מטרים אחר כך (ולפני גבעת הרקפות), לפנות ימינה בדרך עפר, ולעצור באחת הפינות המוצלות לפיקניק נעים. המשך עד הסוף יוביל אתכם לגן שעשועים של קק"ל שגם בו שולחנות פיקניק, ופינה בה נפרש הנוף וניתן להשקיף על האגם, יותר מרחוק – אבל בצל.

ירוק בעיניים. רמות מנשה. (צילום: אור שחם)
ירוק בעיניים. רמות מנשה. (צילום: אור שחם)

ולא ידענו שובע מהאפשרויות שמגלם בתוכו האזור – טיול בחלק אחר של פארק רמות מנשה בין קיבוץ הזורע לבין משמר העמק, יוביל אתכם לנחל גחר – אותו ניתן לעשות ברכב, באופניים או ברגל. למרבה השמחה, גם כאן שולחנות פיקניק של קק"ל ואפשרות לשכשך רגליים במים. את עצירת הקפה מומלץ לעשות באייה קפה, דוכן קפה ואוכל חמוד (בשבת יש ג'חנון) ביקנעם המושבה.

לפסטיבל יערות מנשה

לפארק רמת מנשה