זנב שור בבישול ארוך – ועוד חדשות מעולם הקולינריה המקומי

עסקית ערב זוגית וקיצית בקמפנלו, צ'אנגוס המקסיקנית הופכים את סופי השבוע ללוהטים במיוחד, טפאו משיקה ערבי סביצ'ה ייחודיים והשף איל מרון מציג בראנץ' חדש ומבטיח

קונקליוני תרד במסעדת קמפנלו. צילום: אנטולי מיכאלו
קונקליוני תרד במסעדת קמפנלו. צילום: אנטולי מיכאלו
12 באוגוסט 2015

נשב בחוץ

בקמפנלו רוצים שתצאו בערב מהבית ותנשמו עמוק את הבריזה המערבית שעולה מן הים הסמוך למסעדה. לכן הם השיקו עסקית ערב זוגית וקיצית (ראשון־שישי מ־19:00; שבת מ־12:00), הכוללת מנות איטלקיות קלילות ויינות מצפון איטלייה (180 ש"ח) כגון וינייה נואבה של אותלה (120/35 ש"ח), פינו ג'ריג'יו של אלגריני (120/35 ש"ח) וברברה דה אלבה של פרונוטו (140/38 ש"ח). התפריט הזוגי כולל פוקאצ'ה מתנור הלבנים של המסעדה, מנה ראשונה, שתי מנות עיקריות וקינוח. בראשונות: אספרגוס ופסטו פיסטוק; פטה כבד עוף טוסקני; קרפצ'יו בקר איטלקי ושרימפס בחמאה, שום ולימון. מבין הפיצות ניתן לבחור ביאנקה תאנים וגורגונזולה – פיצה לבנה בתוספת עלי רוקט, אגוזים ופרמזן; פיצה קרפצ'יו – מוצרלה, עלי רוקט, קרפצ'יו בקר, שמן כמהין ופרמזן; פיצה זוקיני ואספרגוס עם ריקוטה סלטה מחלב כבשים; פיצה טבעונית – רוטב עגבניות, זוקיני, חציל, פלפלים, בצל, פטריות, זיתים ואורוגולה. בקינוחים אל תוותרו על הסופלייטלה הנפוליטני המשגע – מאפה פריך במילוי ריקוטה עם רוטב דובדבני אמרנה.

למסעדת קמפנלו

קמפנלו. צילום: אנטולי מיכאלו
קמפנלו. צילום: אנטולי מיכאלו

[tmwdfpad]

לוהט פה

בצ'אנגוס המקסיקנית הופכים את סופי השבוע ללוהטים במיוחד, ולא רק בזכות הצ'ילי. הם גייסו את המיקסולוג המוכשר אבי אזיזוף, שרקח תפריט קוקטיילים מרגש: אל ביגוטה ורדה  (השפם הירוק) – ג'ין, קוואנטרו, ליים, בזיליקום ותמצית תה ירוק; אואחקה אולד פאשן – טקילה אולמקה, אגבה, אנגוסטורה, מוגש עם קליפת לימון;Horchata white Russian  – גרסה של הקוקטייל המפורסם עם הורצ'טה (משקה על בסיס אורז, חלב ממותק ותבלינים); קוקטייל הבית – טקילה אולמקה, ביטר למון וטיפות אנגוסטורה; ולמגוון המרגריטות הקיים התווספה מרגריטת קוקוס. לצד הקוקטיילים יוצעו גם ספיישלים מהמטבח: ברבקואה בקר בבישול ארוך ברוטב עגבניות, צ'יפוטלה ולימון; טאקו דה היגאדו כבד עוף על הפלנצ'ה, בצל מטוגן, מנגו, קרם פרש ופלפל הבנרו קצוץ; טאקו דה קולה דה ראס – זנב שור בבישול ארוך, מוקפץ עם סלסה עגבניות, שום ופרוסות חלפיניו ומוגש עם בצל וכוסברה (כל המנות מגיעות בשלישיית טאקוס/ בבוריטו/ קערה 45־53 ש"ח). את עמדת המוזיקה יאייש, אחת לשבועיים, בימי חמישי, די.ג'יי ריקרדו מורנו, בלייב סט לטיני.

לצ'אנגוס

צ'אנגוס. צילום: אנטולי מיכאלו
צ'אנגוס. צילום: אנטולי מיכאלו

קעקועי דגים

מסעדת הטאפאס בר Tapeo מקבוצת Onami משיקה ערבי סביצ'ה ייחודיים מדי יום שני. את עמדת הסיבוץ' יתפוס אבי כהן, השף עם הכי הרבה קעקועים בעיר. כהן (לשעבר הרברט סמואל, צפון אברקסס, אונמי וסושיאל קלאב), שהתמחה בתחום הדגים בניו ג'רזי, ירכיב את מנות הספיישל בעמדת הבר לעיני הסועדים. תוכלו לבחור סביצ'ה בורי בסגנון פרואני – עם עגבניות שרי, פלפלים, נענע, כוסברה וצ'יפס בטטה (40 ש"ח); סביצ'ה בס – עם סלט עגבניות שרי צבעוניות טריות וצרובות, זיתי קלמטה ובצל סגול על לחם קלוי (42 ש"ח); סביצ'ה סלמון – עם ויניגרט עגבניות שרי צהובות על סלט קיצי (46 ש"ח), סביצ'ה מוסר ים – בוויניגרט תפוזי דם ונבטוטי כוסברה (46 ש"ח); סביצ'ה טונה – בווינגרט צ'ילי, אבוקדו וסלט עלים ירוקים ארומטי (56 ש"ח) ועוד.

למסעדת Tapeo

טפאו. צילום: בן יוסטר
טפאו. צילום: בן יוסטר

עולים למרון

מי שמכיר את מוצרי המעדנייה המצוינים של השף איל מרון מביסטרו טשרניחובסקי 6, יתקשה ודאי לעמוד בפני הבראנץ' החדש שלו, המוצע בסופי שבוע. תמורת 85 ש"ח תקבלו לשולחן סלטים, סלמון בכבישה עדינה, צלחת גבינות, צלחת נקניקים, מנת ביצים לבחירה, סלסילת לחמים וכוס קפה או מיץ. בסלטים: ירקות חתוכים, סלט קינואה, טאבולה, סלט תפוח אדמה, סלט עגבניות ושעועית ירוקה, ירקות קלויים ועוד. במנות הביצים: 2 ביצי עין עם מיקס ירוקים, בצל וקישואים; ביצי עין עם מיגש (מאפה תירס), נקניקיות ורוטב פירי פירי (בתוספת 10 ש"ח); אומלט גבינת גאודה; 2 ביצי עין בקרם פיקנטי של עגבניות, פלפלים ותרד; בוקר פורטוגלי – ביצים מקושקשות עם בצל, נתחי דג בקלאו וקוביות תפוח אדמה; ביצי עין ובייקון ועוד. הטבעונים יסתפקו במנת קרם שעועית לבנה או מש וירקות ירוקים.

טשרניחובסקי 6

טשרניחובסקי 6. צילום: אנטולי מיכאלו
טשרניחובסקי 6. צילום: אנטולי מיכאלו

הזקנה והים

Yulia בנמל תל אביב חוגגת עשור להיווסדה, ומכיוון ששנה של מסעדה זה כמו שבע שנים של בני אדם – מגיע לה שאפו גדול. לרגל מלאות העשור הכין שף המסעדה הוותיק רומן דימנט תפריט ספיישלים מן הים, הכולל סביצ'ה דג ים עם כוסברה, אבוקדו, בצל סגול וצ'ילי לצד ברוסטקה (57 ש"ח); סלט קפרזה עם מוצרלה טרייה, עגבניות שרי צבעוניות, בזיליקום ובלסמי (48 ש"ח); אל'ה פלנצ'ה – 200 גר' של שרימפס לנגוסטין וקלמרי סגול צרובים בפלנצ'ה עם סלט עגבניות וכוסברה פיקנטי ויוגורט צאן (78 ש"ח); כאוס פירות ים – 750 גר' של מולים, סרטנים כחולים, שרימפס וקלמרי ברוטב רוזה צ'יפוטלה (167 ש"ח); פילה דג ים על הגריל עם ניוקי, פירות ים, ארטישוק ותרד תורכי בשמן זית (147 ש"ח); ראש לוקוס קריספי (15 ש"ח ל־100 גר'); סטייק סינטה (250 גר') בחמאת זעתר על ירוקים חמים (148 ש"ח) ועוד.

למסעדת Yulia

יוליה. צילום: אנטולי מיכאלו
יוליה. צילום: אנטולי מיכאלו

כששטרום פגש את שלום

פרימוורה על המרפסת של של מלון פלאזה בירושלים נוסדה על ידי אבי השפים, שלום קדוש, ב־1986. לאורך השנים היא זכתה לארח ראשי ממשלות, נשיאים ואח"מים לרוב. הקיץ חבר קדוש לשף התל אביבי הכי איטלקי, מנה שטרום (קמפנלו), ויחד הם יצרו תפריט איטלקי ים תיכוני שיוגש במרפסת המסעדה שחידשה את פניה ונפתחה גם לאורחים חיצוניים. הארוחה תכלול מנות ראשונות בבר אנטי פסטי, מנה עיקרית לבחירה וקינוח (120־220 ש"ח). במנות שתוכלו לאכול בעודכם משקיפים על נוף העיר העתיקה ומאזינים למוזיקה איטלקית חיה: סלט קפרזה, אנשובי וסרדינים כבושים; חציל פרמזן; סלט טוסקנה; קרפצ'יו קולרבי עם אגוזים צלויים וגבינת פרמזן; פילה סלמון נורבגי טרי עם קרם תפוחי אדמה וירקות שורש; מדליוני טונה אדומה עם טורטליני מבצק חלמונים ורוטב בויאבז; פסטה סרדיניה – עגבניות מיובשות, סרדין קונפי, זיתים שחורים, חצילים מטוגנים וצנוברים קלויים; לזניה פתוחה עם ראגו של טונה אדומה; ירקות שורש ורוטב עגבניות צלויות (עד 30.9).

לפרימוורה

מימין: קדוש ושטרום. צילום: אורן בן חקון
מימין: קדוש ושטרום. צילום: אורן בן חקון