זה רשמי: "חברים" עוזבת את נטפליקס

סדרת הקאלט תגיע לשירות הסטרימינג החדש של HBO, שיושק באביב 2020. ומה יקרה בנטפליקס ישראל?

אל תבואו לכאן יותר. "חברים"
אל תבואו לכאן יותר. "חברים"
10 ביולי 2019

כולם מתחילים להרגיש את השינוי בשוק הסטרימינג: "חברים" עוזבת את נטפליקס ארה"ב באופן רשמי, לאחר שמצאה בית חדש אצל HBO מקס, שירות הסטרימינג של וורנר מדיה, שיושק באביב הבא. בנטפליקס ישראל מיהרו להרגיע שהשינוי לא תקף אצלנו, כך שתוכלו להמשיך להירדם מול השישיה מניו יורק.

"חברים" היא הסדרה השנייה הכי נצפית בנטפליקס, ששילמה הון של 100 מיליון דולר עבור הזכות לאכסן אותה בספריית התוכן שלה. ההפסד המשמעותי הזה מצטרף ל"המשרד" (שאינה זמינה בנטפליקס ישראל), שתעבור לשירות הסטרימינג של NBC יוניברסל.

"אנחנו מצטערים לראות את "חברים" הולכת לשירות הסטרימינג של HBO בתחילת 2020 (בארה"ב)", צייצה נטפליקס לאחר ההכרזה של וורנר מדיה. "תודה על הזכרונות, חבר'ה".

 

עיקר התכנים בפלטפורמה של וורנר מדיה יהיו של HBO ("משחקי הכס", "תרגיע", "הסופרנוס", "אוז", "ווסטוורלד", "אינסיקיור" ועוד), ולצדם יוצעו תכנים של מותגי וורנר מדיה, הכוללים בין היתר את סרטי האחים וורנר, סדרות וסרטים שנוצרו בשיתוף עם DC Comics, שלל מצוירים ועוד.

נטפליקס צפויה להיפגע גם מהשקת שירות הסטרימינג של דיסני, שבבעלותה כל התכנים של מארוול, פיקסאר ולוקאס פילם. זה אומר שכל התכנים שיצאו מהאולפנים האלה ייעלמו מנטפליקס ברגע שדיסני פלוס תושק בסוף השנה.

השוק הרותח של הסטרימינג, הכולל כעת (בין היתר) גם את אמאזון והולו (ובהמשך את אפל TV פלוס וקוויבי), עשוי לפגוע בסופו של דבר בצרכנים: אם עד עכשיו היתרון של נטפליקס היה שהיא הציעה המון תכנים במקום אחד, הרי שכעת המגמה היא פיצול תכנים בחזרה לבתים המקוריים שלהם. התוצאה: על מנת ליהנות ממגוון תכנים, יכול להיות שניאלץ לשלם על כמה מנויים במקביל. או שנחבוש בחזרה את הרטייה ונחזור להיות הקפטנים של סירת הפיראטים שלנו, ממש כמו פעם.

מחפשים סדרה חדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הטלוויזיה של Time Out, מה רואים היום?