מאפיה שוודית בפלורנטין, יום עצמאות מקסיקני ועוד חדשות אוכל

מהמשלוחים הטובים בקטע מפתיע. השולחן הלוהט של מקסיקנה (צילום: אנטולי מיכאלו)
מהמשלוחים הטובים בקטע מפתיע. השולחן הלוהט של מקסיקנה (צילום: אנטולי מיכאלו)

העולם הוא כדור, זה ברור זה ברור, ואנחנו שואפים לאכול כמה שיותר ממנו. לכן השבוע יש לנו מאפים משוודיה, מתוקים מאוסטריה, נישנושים מהמזרח הרחוק וגלידה מאמריקה. מוכנים לטיול מסביב לעולם? אה, לא? טוב אז מזל שהכל קורה בתל אביב

5 בספטמבר 2022

פופ אפ קנודל | שטפן

חובבי המתוקים האדוקים, מי שצפה במאסטר שף או מי שביקר באוסטריה בוודאי כבר הכיר את הקנודל – הכופתה המסורתית שפרצה את גבולות וינה והגיעה עד אלינו ללבנט. בחודש ספטמבר תוגש הכופתה במהדורה חגיגית מיוחדת שמתאימה לימים החמים בשטפן, הבייקרי האוסטרי. מדובר בכופתאות גלידה במלאכת יד, ממולאות ומצופות בשלל טעמים. למשל, הגרמנקנודל הקלאסי – בצק שמרים נימוח ממולא בגלידת פובידל שזיפים שמצופה בקרם אנגלז ופרג, או מוצארט קנודל, עם גלידת מחית שקדים, שנטלי וניל וציפוי שוקולד. עוד תוכלו לאכול קנודל שהזכיר לנו את הקראנץ' פיסטוק המפורסם – גלידת פרפה פיסטוק, שכבת סמיפרדו וניל וכן ציפוי שוקולד לבן. ללקק את האצבעות, ליטרלי.
שטפן גליסרי 28 ש״ח ליחידה, טשנריחובסקי 21

לא קניידל, קנודל. צילום: אפיק גבאי
לא קניידל, קנודל. צילום: אפיק גבאי

השוודים בפלורנטין | פיקה

המאפייה השוודית שלימדה את כולנו להגות קנלבולה בלי לשבור את השיניים (הלוואי שאמרנו זאת נכון) פותחת סניף דרומי בלוקיישן מפתיע ומפתה בעת ובעונה אחת. היי חברים מרביעיית פלורנטין, תגידו שלום לפיקה! מבטאים עם פ' רפה. נמליץ לכם לעשות זאת עם מאפה הל או זעפרן, או קנלבולה קינמון. עוד נמליץ על עוגת הנסיכה או על אחד מהכריכים המצוינים שלהם, אופציה קצת יותר בריאה מאשר כל המאפים האלה.
פיקה, רביעיית פלורנטין, דרך שלמה 43

Bun of the month at FIKA:⁣⁣Lemon curd and white chocolate ⁣⁣FIKA Tushiya ⁣FIKA Gordon ⁣FIKA Yirmeyahu ⁣FIKA Florentin⁣⁣????????❤️????????

Posted by FIKA on Saturday, September 3, 2022

מתקפת האורז | מושו בר

במושו בר, הבר מבית היוצר של קפה האנוי, הוסיפו תפריט חדש שכולו על טהרת האורז. התפריט בנוי על רולים שונים, דוגמת רול אטריות שעועית עם פפאיה, מלפפון וטופו, או מאקי עם סינטה וחיטה מעושנת. בנוסף, דף אורז טרי עם אורז סושי וסלמון במרינדה וגם אורז סושי מטוגן עם סינטה כבושה. טעים, מזין, אהבנו.
מושו בר, פרישמן 77

אל תשכחו את הקוקטיילים. מושו בר. צילום: יהונתן חיים
אל תשכחו את הקוקטיילים. מושו בר. צילום: יהונתן חיים

עסקיות יוקרה חד פעמיות | ברחבי העיר

הקולגות השלנו ממאקו השיקו תחרות שתבחר את 30 המסעדות הטובות בישראל (אבל אנחנו תל אביבים מתנשאים, אז לנו יש רק 23 מסעדות הכי טובות), אבל החדשות הבאמת חשובות הן שבמהלך חודש ספטמבר יגידו 30 המסעדות הנבחרות (ביניהן בר 51. דבורה, מונא, הוטל מונטיפיורי, ole, דריה, קילומטראז׳, יפו תל אביב ונוספות) תפריטי ספיישל הכוללים מנות אייקוניות מכל מסעדה. מעבר לכך, 11 מהמשתתפות יפתחו את שעריהם גם לפופ-אפ צהריים. למשל, מלגו מלבר, בר 51, היבה, a, טאיזו, משייה, ג׳ורג וג׳ון, ocd ומנרה.
לפרטים נוספים

הפתעה! ג'ורג' וג'ון (צילום: ברק חן)
הפתעה! ג'ורג' וג'ון (צילום: ברק חן)

יומולדת 19 למסעדת הבשר | NG נווה צדק

למרות שגיל 19 הוא לא גיל עגול, זה פשוט לא גיל אליו מגיעות מסעדות רבות בעירנו. על כן נאחל ל-NG נווה צדק מזל טוב, אחד לשנה הבאה וגם נבוא לזלול. לכבוד החגיגה משיקים במסעדה שתי מנות ספיישל יומולדת. יככבו, מלך הנתחים, הלוא הוא הטומהוק, וגם, פרחי קרפצ׳יו עם רוקט ופרמזן בתצוגה חגיגית. הספיישלים יוצעו בין ה-11.9-14.9, בואו להגיד מזל טוב עם פה מלא בבשר.
NG נווה צדק, יהודה החסיד 15

NG (צילום בן יוסטר)
NG (צילום בן יוסטר)

יום העצמאות המקסיקני | מקסיקנה

ברשת מקסיקנה מזמינים אתכם להרים טקילה לרגל יום העצמאות של האומה השמחה. במסגרת החגיגות, לצד מנות הדגל של המסעדה, תוצע מנת ספיישל אותנטית בצבעי הדגל שכולל טורטיה אדומה (מבוססת סלק), טורטייה ירוקה (מבוססת תרד) וכן טורטיית חיטה קלאסית לבנה. לא זאת בלבד, יוצעו גם מגוון רחב של מרגריטות, בירת הבית של מקסיקנה במחיר מיוחדת וכל זאת לצד מוזיקה מקסיקנית מרימה.
מקסיקנה, החל מיום חמישי ה11.9 למשך שבוע. פרטים נוספים באתר

הולה צ'יקוס. מקסיקנה (צילום ניקי טרוק)
הולה צ'יקוס. מקסיקנה (צילום ניקי טרוק)

גלידה אמריקאית שובבה | סופטי

ביהודה מכבי נפתחה גלידרייה חדשה שמתמחה בגלידות אמריקאיות א-לה סופט סרב במגוון טעמים. אליהם תוכלו לשדך תוספות שובביות כגון סוכריות גומי, נשיקות מרנג, סוכריות, מרשמלו, שוקולדים וגודיז נוספים. בין טעמי הגלידה יש שוקולד, קרמל, וניל, וגם פטל ולימון. הצעת הגשה מומלצת שלנו: ערבבו סופט סרב לימון וסופט סרב פטל, והוסיפו סוכריות גומי כאוות נפשכם – והנה לכם גרסת גומיגם משופר, וסוף סוף עם כמות ראויה של סוכריות גומי.
סופטי, יהודי מכבי 53