חדשות האוכל: אחת ממסעדות הבשר הטובות בעיר חוזרת

ריחות וטעמים (צילום: גיל אבירם)
ריחות וטעמים (צילום: גיל אבירם)

בראנץ' חדש בבר הקוקטיילים הטרנדי, הקבב האהוב משוק הכרמל חוזר לגיחה קצרה, יום הולדת למוסד מלוינסקי ופסטיבל ממולאים מחוץ לעיר - כל מה שצריך לדעת כדי להגיע למצב טעים

8 בדצמבר 2021

הוא חוזר 1: בראנץ' בבושוויק

הקורונה הפילה כמה וכמה חללים באגף הבראנצ'ים. לא כולם התאוששו עדיין (היוש האחים, מחכים לכם), אך הבראנץ' האהוב בבושוויק חוזר. תחת שרביטו של שף עינב אזגורי יוגשו החל משבת (11.12) חלה רכה וחמה משוחה בחמאת מיסו; מרק בצל בושוויק סטייל עם ציר בקר, יין לבן, טבעות בצל בטמפורה וגבינת אמנטל; מק פיש – פילה דג מטוגן בלחמניית המבורגר עם רוטב טרטר, צ'דר וחמוצי הבית, טוסט קובני, בריסקט במחבת עם תבשיל שעועית, לחמנייה רכה, חרדל ומלפפונים חמוצים ועוד מנות שכל מטרתן לשלוח אתכם לשנ"צ מגרגרים כחתולים (22-67 ש"ח). בתפריט האלכוהול, כי לפני הכול הבושוויק הוא בר, תמצאו כמובן בלאדי מרי ואייריש קופי, טקילה אורנג' קרימסיקל ואת הגריבלדי שחזר גם כן. עכשיו רק שמזג האוויר ישתף בטובו פעולה וגם אם לא, נסתדר. שבת 12:00-17:00.
בושוויק

הוא חוזר. בראנץ' בבושוויק (צילום: גלעד לבנת)
הוא חוזר. בראנץ' בבושוויק (צילום: גלעד לבנת)

הוא חוזר 2: תפריט בשרים בחוות צוק

מסעדת חוות צוק ברמת אביב מחזירה מן האוב את הגלגול הפרה־קורונאי שלה, כאחת ממסעדות הבשר הטובות בעיר. עם פרוץ המגפה נאלצו במסעדה לוותר על תפריט שנשען על בשרים ותוצרת חקלאית מהחווה בביצוע זורם וספונטני, לטובת המבורגריית "צוציק" הטובה כשלעצמה. כעת מאחד שף אסף שנער את המיטב משני הגלגולים בתפריט רחב, קרניבורי ומוקפד אך בגובה העיניים, למשל חטיפי אסאדו בברבקיו (62 ש"ח), קבב מג׳הול, שמנת חמוצה ולימון כבוש (54 ש"ח), נניו יורק, אנטריקוט, טיבון ועוד נתחים במשקל (42-49 ש"ח ל-100 גרם) וכן המבורגר וואגיו מרעה של שבעת המעיינות (67 ש"ח/87 ש"ח עם תוספת ושתייה), Dirty Burger מבקר הולשטיין עם קורנדביף מעושן, ריבת בצל וצ׳דר (86 /96 ש"ח) ועוד. פעמיים בחודש מפציע ליין ״חמישי כן, חמישי לא״  – ערבי מנות ספיישל מנתחים שקשה למצוא במקומות אחרים, לדוגמה ערב ואגיו, ערב שיפודים ייחודיים, ערב כריסמס הודי ועוד (בהרשמה מראש).
משה פרלוק 5, תל אביב, 077-5155905, שני-שבת 12:30-21:30

חוות צוק (צילום: נדב מרגלית)
חוות צוק (צילום: נדב מרגלית)

פופ אפ 1: קיגל בשוק הנמל

אין צורך להיות אשכנזי כדי לאהוב קיגל. מאפה האטריות/תפוחי אדמה הממכר, שכדי להשיגו צריך להחזיק דילר בבני ברק, מגיע לשוק הנמל בעקבות שת"פ עם מאפיית טלר הירושלמית. באמצע החודש ולמשך חודש יפעל בשוק פופ-אפ קיגלים שיצרה דניאלה אברמזון, מבעלי טלר, מתוצרת חקלאית שנמכרת בחנויות ובדוכנים. קיגל קלאסי עם קינמון ופלפל שחור, קיגל תפוחים וצימוקים, קיגל אנד צ'יז עם גבינות ופסטו, קיגל שוקולד מריר וקצפת ועוד יימכרו במנה אישית (23 ש"ח) או במשקל (8 ש"ח ל-100 גרם), ויתבלו את שוק הנמל בגוונים של מחנה יהודה וחורף ירושלמי. "חלק מהאג'נדה של השוק לאורך השנים היא לתת כבוד לא רק לחומרי גלם מסורתיים, אלא גם למאכלים שיש מאחוריהם מסורת, קהילה ושיטת הכנה מסורתית. לכן אנו שמחים לחגוג את המאכל הזה ולתת לו את מלוא הזרקור", מסבירה שיר הלפרן מבעלי שוק הנמל.
שוק הנמל, האנגר 12, ימי חמישי 12:00-20:00 ושישי 08:00-15:00 (16.12.21-6.1.22)

פופ אפ קיגל בשוק הנמל (צילום: שני בריל)
פופ אפ קיגל בשוק הנמל (צילום: שני בריל)

פופ אפ 2: מיטש ברמת אביב

בשוק הכרמל אין מי שלא הכיר את מיטש – הקבבים והשפית אורית מושקוביץ עם החיוך הרחב והמגפון והשאלה הנצחית 'מה מיטש?'. לפני שנה סגרה מושקוביץ את המקום, ועד שיימצא חלל חדש היא מפעילה שירות משלוחים. אלא שאווירה אי אפשר להעביר במשלוח ולכן המיטש חוזר לפופ אפ ברמת אביב. איקרה וכבד קצוץ, מיטש בפיתה צרחות עם חציל רומני ומלפפון חמוץ, מרק שעועית רומני, נקניקיות פטריצ'יאן ומיוג'דיי (ממרח שום קשוח עם מיונז ובצל מטוגן) יוגשו במשך כל החודש בביסטרו AT PaPas ברמת אביב (20-75 ש"ח). קומפוט קלאסי לקינוח ושפריץ ליד ואתם מסודרים. פעילות הפופ אפ מותנת במזג האוויר ולכן כדאי להתעדכן בדף הפייסבוק.
ברודצקי 15 רמת אביב, 03-7412251, עד 31.12, ימי שבת וראשון 11:00-22:00

מה מיטש? (צילום: גיל אבירם)
מה מיטש? (צילום: גיל אבירם)

ארוחות ואירוחים 1: יום הולדת לדלידה

מסעדת דלידה בשוק לוינסקי חוגגת תשע שנים בפסטיבל אירוחי שפים ודי ג'ייז. במטבח יארח שף המקום ג'ייק סייטוביץ שפים ששואבים השראה מהריחות ומהטעמים בשוק לוינסקי וממפגש התרבויות הערבי-אירופי של דלידה: השפית יהלומה לוי תטגן שוב פלאפל מצרי ותשחזר מנות מהביסטרון, שף איתן ונונו יחזיר לחיים קרודו דג ים, חלה קטנה במילוי פולקע חזיר ומנות מיתולוגיות מהחלוצים 3, שף בנצי ארבל (כפרה מיו, מפגש אושר) יתארח לערב אימפרוביזציה איטלקי, שף אוסמה דלאל יגיע עם דגים טריים ויאלתר מנות נאות על הבר ועוד ועוד. "לפני תשע שנים היו פה רק חול וכולרה. היום השוק מפורק", אומר אבי מדווין הבעלים. "דלידה גדלה יחד עם השוק והיום המקום השתדרג למתחם עם מסעדה, בר וחצר האירועים 'זבולון 9', שבה נמצא גם בית הקפה Wakeup Coffee TLV. בקיצור, יש מה לחגוג".
זבולון 7, תל אביב – יפו, 03-5369627, שני-רביעי (13-29.12)

שובו של הפלאפל המצרי. יהלומה בדלידה (צילום יח"צ)
שובו של הפלאפל המצרי. יהלומה בדלידה (צילום יח"צ)

ארוחות ואירוחים 2: קייסקי בקמאקורה

קייסקי הוא שמה של ארוחת טעימות יפנית מסורתית שבה כל מנה מייצגת חומרי גלם וטכניקות הכנה שונות, עם הקפדה על אירוח ועיצוב. סדרת ארוחות קייסקי שתתקיים בקמאקורה תארח שפים שיבשלו יחד עם שף המסעדה איליה גולדמן. בארוחה הפותחת יתארח השף ויקטור גלוגר (דלידג, קלואליס), שיגיש תפריט על קו יפן-ספרד: סביצ'ה לצ'ה דה טיגרה – דג טרי ובטטה סגולה, צ'ילי אדום, קרם אבוקדו, וצ'יפס בטטה; אהירו – חצי ברווז בקרמל מיסו, בר ים באסקי  באורז מטוגן ושום פריך ועוד. במהלך הארוחה יוגשו יינות מיקב גיתו וסאקה ללא הגבלה. בארוחה הבאה יתארח איש הבשר עופר וולפהיים (ביירן, פיטמאסטר), אז כבר אפשר להתחיל להתכונן. 350 ש"ח לאדם.
אהליאב 5, רמת גן, 073-2777778, שלישי-רביעי (21-22.12)

בין יפן לספרד. קמאקורה (צילום: מידן מור אלון)
בין יפן לספרד. קמאקורה (צילום: מידן מור אלון)

מחוץ לעיר 

רמת השרון: פסטיבל ממולאים חורפי

היש משהו יותר טעים, מנחם וחורפי מממולאים? במתחם האוכל "ריחות וטעמים" פותחים את העונה הקרה בפסטיבל שבו ממלאים כל מה שאפשר (וגם מה שלא), בטוויסטים על קלאסיקות ופיוז'ן: עוגת ממולאים משכבות של ירקות במילוי אורז וירקות; עוף שלם ללא עצמות במילוי מחית עוף, תרד, תות שחור וערמונים; סופלה קישואים במילוי עוף, ג'ינג'ר וערמוני מים; סלק במילוי דוחן, אווז מעושן, סומאק וצימוק אוזבקי ועלי חסה במילוי בורגול ופירות יבשים ברוטב תמהרינדי חמוץ מתוק, חד משמעית המנה הטובה ביותר במשלוח. קינוח דלעת ערמונים במילוי קציפת ביצים ופודינג וניל בהשראה מזרח אסייתית חותם את הפסטיבל שקורה בחודשים דצמבר-ינואר, וסוגר בקלילות ארוחת שישי צבעונית, טעימה ומגווונת. כשתפתחו את הסירים מול כל המשפחה התעלפות מובטחת. 49-89 ש"ח לקילו, מינימום הזמנה 250 ש"ח, דמי משלוח 35 ש"ח, עוף ממולא ועוגת ממולאים בהזמנה מראש בלבד.
החרש 8, א.ת.נווה מגן, רמת השרון, 03-5164465

פסטיבל ממולאים חורפי (צילום: גיל אבירם)
פסטיבל ממולאים חורפי (צילום: גיל אבירם)

ברלין: הבלבוי נפתח

הרבה יותר רחוק אך כדאי לדעת: סניף בלבוי בברלין נפתח. לאחר בילד אפ (שגם אנו היינו שותפים לו) פתחו הבעלים אריאל לייזגולד ושותפיו אבירן אבידן וטל גורדון את החלל המעוצב ברובע ה-Mitte, שמשחזר את האסקפיזם מתל אביב. אם האומיקרון אינו מלחיץ אתכם ותכננתם נסיעה לברלין, ויקינג קלאב, Not a Vesper ושאר הקוקטיילים האהובים כבר שם. במידה ונשארתם בארץ קבלו סקופ: בשנה הבאה (2022) מתכננת הקבוצה לפתוח מלון בוטיק ראשון בלבונטין. יהיה גוטה גוטה.
בלבוי ברלין

פאק יו אומיקרון. בלבוי ברלין (צילום: Achso)
פאק יו אומיקרון. בלבוי ברלין (צילום: Achso)

גבעתיים: Upper Market

באזור הדמדומים שבין תל אביב לגבעתיים ורמת גן נפתח Upper Market, מתחם אוכל מוכן שפונה לעובדי מגדלי המשרדים ולדיירי הסביבה. בעמדות הזמנה אוטומטיות אפשר להזמין כריך אנטריקוט (36 ש"ח), סלטים בהרכבה עצמית (35-40 ש"ח), מנות פסטה (29 ש"ח), מוקפצים (47-54 ש"ח) ותבשילי בשר ודגים בטעם ביתי לאכילה במקום או טייק אוויי. בפינת מעדניה קטנה מרוכזים חומרי גלם מהמטבח האסיאתי, חטיפי בריאות, תבלינים ועוד, ובקרוב צפוי להיפתח במקום שוק אוכל מוכן בימי שישי.
אריאל שרון 4, גבעתיים ובמשלוחים דרך האתר

אפר מרקט (צילום: דוד מויאל)
אפר מרקט (צילום: דוד מויאל)