חדשות האוכל: הבסטה באימפריאל, לה מעלה בלאנץ', דם בבן & ג'ריז

זה הולך להיות טעים ואפלולי. אימפריאל מארח את הבסטה (צילום: בן יוסטר)
זה הולך להיות טעים ואפלולי. אימפריאל מארח את הבסטה (צילום: בן יוסטר)

וגם: פסטיבל שקשוקות מסביב לעולם (מי ידע שיש דבר כזה?), מוצר שערורייתי חדש בפיצה האט (קוראים לזה פיצה כנאפה ואנחנו מודים בחשש שבשבוע הבא כבר נטעם אותו ונדווח לכם) ועוד חדשות מתל אביב ומחוצה לה בקשר לכל מה שטעים, אכיל ומעניין

17 בנובמבר 2022

אירועים ועניינים

פופ אפ שום | לחמים

לנוכח פתיחת היבוא וענייני רגולציה, גידול השום הישראלי נמצא במשבר. מאפיית לחמים של אורי שפט מתגייסת לטובת המגדלים המקומיים בפופ-אפ Garlic Friday עם מאפים וממרחים שכל כולם ניחוחות שום: פוקאצ'ה שום, תימין וקממבר; סקורדליה; חמאת שום ועשבים ועוד (19-35), ועל כולם חתומות היזמיות הקולינאריות רינת צדוק ודנה סידס. כלום ושום דבר? אז בדיוק, אבל בדיוק ההיפך.
החשמונאים 103, תל אביב, שישי (18.11), 8:00-14:00

מריחים עד כאן. מאפיית לחמים (צילום דניאל לילה)
מריחים עד כאן. מאפיית לחמים (צילום דניאל לילה)

אוכלים שותים | הבסטה ומרלוזה X אימפריאל

מה עושים שפים וברמנים כשמשעמם להם? מזמינים חברים לבוא להעביר את הזמן עם כמה קוקטיילים. כך עשו גם בשיתוף הפעולה של האימפריאל עם הבסטה והמרלוזה: מוסד הקוקטיילים האהוב פותח את המטבח ומזמין שפים חברים לערבי אלכוהול וקולינריה, כשהראשון בתור הוא שף דור אבן ממסעדת מרלוזה בשוק הכרמל, שטריות המרכיבים שבהם הוא משתמש מתכתבת עם הקוקטיילים שמבוססים על אותם עקרונות של עונתיות (שני, 28.11). קצת אחר כך (שני, 12.12) האימפריאל יתארח בתורו במרלוזה למסיבת שוק מקסיקנית, ושבוע לאחר מכן (שני 19.12) שף איתי הרגיל מהבסטה יגיע לאימפריאל לערב הודי -חחחחחחחחחחחח בחירה מסקרנת לכל הדעות.

יום הולדת שמח | ג'וזפין X רוזה

היום זה קורה: לכבוד יום הולדת 3 ג'וזפין יורדת לרוזה – בר הקוקטיילים האינטימי שמסתתר בקומה השנייה של הרוזה פארקס יורד לקומת הקרקע למסיבה עם תפריט ספיישל של קוקטיילים בחסות בלוגה, דיג'יי קיטי שתנגן אלקטרו סווינג מגניב וקישוטים חגיגיים. בחוץ תפעל גינת קוקטיילים VIP עם מספר מקומות מוגבל בהזמנה מראש.
דיזינגוף 265, תל אביב, 17.11 (חמישי)

כבר בת 3. ג'וזפין (צילום יח"צ)
כבר בת 3. ג'וזפין (צילום יח"צ)

עוד יום הולדת שמח | בנץ בראדרז

האחים לבית בנץ, מיצרני ההמבורגרים הראויים ביותר של עירנו, חוגגים בשישי (18.11, 16:00-12:00) יום הולדת שנה לבייבי שלהם ברחוב אבן גבירול. בתפריט: תפריט חדש ומשודרג שיוצג לראווה לראשונה, פינוקים מהתפריט ומחוץ לתפריט, קוקטיילים, די.ג'יי ולפחות שני בנצים להערכתנו. אבן גבירול 37

ההמבורגר של בנץ בראדרס (צילום: יחסי ציבור)
ההמבורגר של בנץ בראדרס (צילום: יחסי ציבור)

שקשוקה עולמית | בנדיקט

שקשוקה לוהטת מביצים רכות ורוטב עסיסי לניגוב היא פינוק שקשה להישאר אדישים מולו. קבוצת בנדיקט מותחת את הקונספט לקצה בחודש שלם שכולו פסטיבל שקשוקות עם מנות ספיישל סקסיות כגון שקשוקה איטלקית (שתי ביצים בתבשיל אמטריצ'יאנה עם בייקון צלוי וגאודה), שקשוקה תאילנדית (ביצים עלומות בתבשיל קארי תאילנדי אדום פיקנטי עם שרימפס, חצילים מטוגנים ופטריות פורטובלו), שקשוקה מקסיקנית (אונטריב בבישול ארוך בתבשיל עגבניות מעושנות פיקנטי עם שעועית אדומה ופיקו דה גאיו) ועוד ועוד, וגם שקשוקה הודית טבעונית מ־Yo-Egg על תבשיל תפוחי אדמה, תרד ותבלינים הודיים. כל שקשוקה מוגשת עם ניגוב תואם – לחמניות סטיקי רייס לתאילנדית ולהודית, נאצ'וס למקסיקנית וחלה טרייה אישית ממאפיית בנדיקט לשאר. 68-74 ש"ח. עד 15.12

שיטת השקשוקה (צילום שרית גופן)
שיטת השקשוקה (צילום שרית גופן)

שני ללא תחתית | בר פיצה פוזה

בר פיצות שף השכונתי משדרג את הבילוי בערבי שני ללא תחתית בשני מסלולים: פיצות מהתפריט ופיצות ספיישל שנרקחו במיוחד עבור ערבי שני + בירה או יין ללא תחתית. בין פיצות הספיישל שיצר הפיציולו רענן נוסל תמצאו ספייסי חלפיניו מאק אנד צ'יז, פוזה מעושנת עם קרם פרמזן, מוצרלה מעושנת, בצלים בתנור, פורטובלו קייג׳ון ורוטב בופאלו, פיצה קרניבורים לבנה ועוד. 139 ש"ח ללא הגבלה (החל מהשעה 17:00).
ארלוזורוב 81, תל אביב

בר פיצה פוזה (צילום אפיק גבאי)
בר פיצה פוזה (צילום אפיק גבאי)

תרמתם דם? קחו גלידה | בן & ג'ריס X מד"א

מותג הגלידות בן & ג'ריס מתגייס למען גיוס תרומות דם בשיתוף פעולה ראשון מסוגו עם שירותי הדם של מד"א: תורמים דם ומקבלים גלידת  בן & ג'ריס במוקדים שיפתחו באוניברסיטאות, מכללות, קניונים ומרכזי בילוי ופנאי. המיזם שנועד להעלות את המודעות לתרומות דם בישראל בעקבות מחסור שנוצר בבנק הדם במיוחד במנות דם מסוג O, מיועד לעודד צעירים להצטרף למאגר תורמי הדם הקבועים של מד"א בישראל. עמדה הראשונה כבר מוצבת בדיזנגוף סנטר אז גשו לתרום (ראשון-חמישי 16:00 – 21:00). פרטים באתר

חידושים וטעימות

פיצה כנאפה | פיצה האט

פיצה זה סבבה, כנאפה גם סבבה. מה דעתכם על פיצה כנאפה? פיצה האט ממשיכה למתוח את הגבולות (ואת הגבינה, תודו שזה מתבקש): לאחר הפיצה הלבנה, פיצת צ'יזי בייטס, צ'יזי קראסט ופיצה פרסקה בשיתוף עם השף גיא גמזו (אריא), משיקה הרשת פיצה כנאפה מתוקה מתערובת גבינות ואטריות קדאיף. על היצירה חתום לא אחר מאשר סמנכ"ל התפעול והמכירות של הרשת, שהחל את דרכו כטבח והחליט ליצור טעם חדש. ההנהלה טעמה והשאר היסטוריה. 79.90 ש"ח לפיצה משפחתית, 35 ש"ח לפיצה אישית. הזמנות באתר

זה פיצה? זה כנאפה? זה פיצה כנאפה (צילום קית גלסמן)
זה פיצה? זה כנאפה? זה פיצה כנאפה (צילום קית גלסמן)

גם בצהריים | לה מעלה

אזור קריית המלאכה ידוע כשממה קולינרית, במיוחד בשעות היום. כעת כל זה משתנה כאשר בר הפיוז'ן המקסיקני לה מעלה פותח את שעריו לארוחת צהריים בדיל שווה במיוחד: מנה ראשונה ועיקרית במחיר העיקרית, למשל בוריטו צ'ילי קון קרנה, bowl קון פויו וכמובן מנות טבעוניות (60 ש"ח) ומרגריטת הבית (35 ש"ח).
שביל המרץ 5, תל אביב, ראשון-חמישי 12:30-17:30

לה מעלה (צילום: תם וינטראוב לוק)
לה מעלה (צילום: תם וינטראוב לוק)

עוף צלוי מתחת לפוך | קוקו רוטיסרי

מה עושים כשיורד גשם וכבר נמאס מפיצה והמבורגר? קוקו רוטיסרי, מסעדת העופות הצלויים ממתחם הבורסה (כן, זה לפני שאנחנו עוברים לחדשות שמחוץ לעיר, אבל בחייאת – כולה רמת גן, אל תתקטננו) משיקה תפריט משלוחים שיקפיץ עד אליכם מנות עוף עסיסיות וטעימות בלי לעשות יותר מדי עניין: עוף רוטיסרי או עוף מעושן בעץ אלון (שלם/חצי/רבע) ושתי תוספות לבחירה (95/68/58 ש"ח בהתאמה); שניצל עוף ענק, דקיק ופריך ושתי תוספות לבחירה (58 ש"ח); סלט עוף רוטיסרי מפורק עם חסה ערבית, עגבניות שרי, פולי אדממה קלופים ועוד דברים טובים ברוטב ויניגרט חרדל סילאן ואיולי שום ירוק (56/49 ש"ח), כריכי עוף מפורק, שניצל, פרגיות ועוד. טעים טעים ובלי לצאת בכלל מהשמיכה.
תובל 19, רמת גן, ראשון-חמישי 10:30-15:30, הזמנות באתר.

קוקו רוטיסרי (צילום אנטולי מיכאלו)
קוקו רוטיסרי (צילום אנטולי מיכאלו)

100% ישראלית | שקמה

פרוץ המונדיאל הוא זמן טוב לעסוק בבירה, ואם זו בירה ישראלית על אחת כמה וכמה. בטיימינג הנכון משגרת מבשלת הבוטיק "שקמה" את Bitter Wheat (למה שם לועזי לבירה עברית זו כבר שאלה אחרת), בירת חיטה ראשונה מסוגה המיוצרת מלתת ישראלי שפותח במיוחד עבור המבשלה. מספר זני כשות מעניקים לבירה טעם מריר עדין עם רמז לפירות טרופיים, פרופיל שיילך מצוין עם כל כיבוד שתבחרו לזלול מול המרקע, מפיצה ועד במבה, שגם היא פאר התעשייה הישראלית כמובן. להשיג ברשתות השיווק, חנויות אלכוהול, ברים ומסעדות נבחרות.

גאווה ישראלית (צילום יח"צ)
גאווה ישראלית (צילום יח"צ)

מחוץ לעיר

מהדורה מוגבלת בשפיים

במתחם חוצות שפיים יתקיים למשך יום אחד פסטיבל מהדורה מוגבלת, שיארח בנוסף למסעדות המקומיות שיירת פוד טראקס מרחבי הארץ: גירוס וסקורדליה ב"הקבינה", קערות אורז וצ'יקן טיקה ב"בא לי הודי", פיתות ב"פיתה בסטה", פיצה ופסטה במשאית האוכל האיטלקית "ספטאקולו" ועוד (47-49 ש"ח).
פסטיבל פוד טראקס, מתחם חוצות שפיים. שישי (18.11), 11:00-15:00

פסטיבל פוד טראקס בחוצות שפיים (צילום אפיק גבאי)
פסטיבל פוד טראקס בחוצות שפיים (צילום אפיק גבאי)

יאסו הוד השרון | גרקו

המסעדה היוונית מצפון העיר נוטעת סניף בהוד השרון, ומשיקה לכבוד המאורע תפריט חורף ובו מנות שנולדו ממפגש בין מתכוני מאמות יווניות בפרשנות של השף אליאב גולדנברג: זוהי המסעדה השביעית במספר בקונגלומרט של הבעלים צביקי עשת והיא מצטרפת למסעדות גרקו קיצ'ן בכפר סבא שנפתחה בשנה שעברה, גרקו בוזוקיה בהרצליה, גרקו אוזרי וגרקו טברנה באזורי חן שבצפון תל אביב, מסעדות גרקו ביץ' בחוף פרישמן והטיילת באילת.
סוקולוב 46 ,כיכר המושבה, הוד השרון, 07-77729047

מאמות יווניות בהוד השרון. גרקו (צילום נועם פריסמן) 
מאמות יווניות בהוד השרון. גרקו (צילום נועם פריסמן)