חדשות האוכל: אחת המסעדות המדוברות בעיר נפתחת לצהריים

הוולט הבא שלכם. פריז טקסס (צילום ליאל סנד)
הוולט הבא שלכם. פריז טקסס (צילום ליאל סנד)

פופ אפ יפני באחד מדוכני הפיתות הפופולריים בעיר, (עוד) שווארמה סודית שמגיעה לעיר, דוכן ההמבורגרים האהוב נפתח שוב בכרמל ועוד עדכונים לוהטים מהסצינה הקולינרית. למכורים לדבר אבל לא רק

21 בפברואר 2022

יפאנדה | פופ אפ יפני בפנדה

פנדה לא רק בפיתה: למשך שלושה ימים השבוע יתחפש הדוכן האהוב למסעדת רחוב יפנית ויארח את דין שושני, סושי מאסטר ושף מסעדת Mr. Something Lounge ביפו העתיקה. "נקודת המפגש שלנו היא באסתטיקה יפנית מול קולינריה מקומית. לקחנו מנות קלאסיות מהמטבח היפני והוספנו טעמים ישראליים, למשל סושי במילוי קאטסו, שהוא בעצם שניצל, עם אריסה, תפוח אדמה אפוי, וקמפיו עטופים בחציל מאודה וכוסברה. זה עובד פגז", הם אומרים. מלבד רול שישי תמצאו בתפריט מרק מיסו עם קציצות עוף וגרמולטה עשבים לימונית; צ'יראשי ישראלי – אורז, שווארמה מוסר ים, משוואיה, עלי גפן ובצל כבוש; גיוזה במילוי בשר עגל וטלה עם  בצל מקורמל, צ'אטני, צנוברים, נענע וכוסברה ועוד מנות על ציר תל אביב-טוקיו, לאכילה במקום ובמשלוח.
מל"ן 45, תל אביב, שלישי-חמישי (22-24.2), 19:00-23:00

פנדה ודין שושני (צילום יעקב בלומנטל)
פנדה ודין שושני (צילום יעקב בלומנטל)

פופ אפ שווארמה | הנכד של אברם

תזכרו איפה שמעתם את זה לראשונה: הנכד של אברם מגיע לעיר והוא מחפש לפתוח מקום קבוע. עד שזה יקרה, השווארמה הסודית מפציעה בפופ אפ שישי שמתחיל השבוע (25.2) – פיתה מתפקעת משווארמה כבש אמיתית עם חומוס, טחינה, בצל בסומאק, עמבה וחמוצים (55 ש"ח). למי שלא בקי בעלילה נספר שכבר כמה חודשים עולים חובבי שווארמה לרגל לקריית אונו לטעום את הבשר שמכין תומר פלר, צורף ומעצב תכשיטים שמעיד על עצמו כחולה שווארמה. מה שהחל כתחביב התפתח למכירה מהבית פעם בשבוע, וכעת כאמור לפופ אפ עד למציאת הלוקיישן הנכון. מביני עניין נשבעים שהשווארמה של הנכד של אברם היא הטובה ביותר בארץ, עסיסית ומתובלת בדיוק במידה, ושכל השווארמיות שצצו לאחרונה הן לא יותר מאשר חיקוי חיוור שרוכב על הבאזז. מומלץ להגיע מוקדם כי לספתח פלר מתכנן להביא רק שפוד אחד.
חומוסיית ברכויה, ריבל 4, תל אביב, שישי מ־11:00 עד שנגמר

הכי טוב בארץ? הנכד של אברם (צילום תומר פלר)
הכי טוב בארץ? הנכד של אברם (צילום תומר פלר)

פתיחה 1 | הולשטיין נפתח מחדש

לאחר הפסקה קצרה, ספוט ההמבורגרים בשוק הכרמל נפתח אמש (ראשון) מחדש. הבעלים, איש הבשר בשארה חינאווי, לוקח פיקוד על הגריל, צולה קציצות מבשר איכותי ומעמיס עם טופינגז בלחמנייה שחורה ששמה כבר יצא למרחוק.
יום טוב 17, תל אביב, ראשון-חמישי 12:00-חצות, שישי 9:00-17:00, שבת 18:00-חצות

פתיחה 2 | סביח פרישמן באבן גבירול

מי אמר שעבודות הרכבת הקלה יהרגו את אבן גבירול? בקרוב עתיד להיפתח בלוקיישן הכי חפור בעיר סניף של סביח פרישמן. הסניף החדש צמוד לשווארמה דבוש והוא החמישי במספר של הרשת בעיר אחרי פרישמן, מרגוזה, שוק לוינסקי ורמת החייל. אף פעם אין כזה דבר יותר מדי סביח.

פתיחה 3 | פורמנ'ס פיצה בנמל תל אביב

בעוד כחודש ייפתח בנמל תל אביב סניף של פורמנ'ס, הפיצרייה מצפון הארץ. הסניף הראשון נפתח לפני שנה בנאות אפקה, והסניף החדש מיועד לשרת את מרכז העיר.

מהצפון לתל אביב. פורמנ'ס (צילום: רן בירן)
מהצפון לתל אביב. פורמנ'ס (צילום: רן בירן)

צהריים 1 | a

מאז פתיחתה סובלת המסעדה של שף יובל בן נריה – או יותר נכון סובלים הלקוחות – ממחסור כרוני במקומות. כדי להקל את העומס נפתחת כעת המסעדה לארוחות צהריים בדיל סולידי – 20 אחוז הנחה על האלכוהול. מחירי המנות זהים לתפריט הערב כך שההוצאה הכוללת עדיין גבוהה, אך הסיכוי להשיג מקום גדול יותר, וגם זו בשורה כשלעצמה. שני-חמישי, 12:30-15:00.
a

a (צילום אסף קרלה)
a (צילום אסף קרלה)

צהריים 2 | שיינע

מסעדת הדגים ופירות הים משיקה תפריט עסקיות חדש, רחב ומותאם לעונה הקרה. לדוגמה: שניצל דג עם ריבת פטל ופירה תפוחי אדמה (98 ש"ח), אינטרפרטציה לשניצל שבעלי המסעדה השף אסף גבאי ואשתו נטלי מגישים בצהריים לילדים; פסטה חלמונים רחבה מתוצרת בית עם פטריות ירדן, מלך היער ומוצרלה (82 ש"ח), קציצות דגים ברוטב מרוקאי עם טחינה סמיכה וחלה (92 ש"ח) ועוד. מחיר המנה העיקרית כולל גם מנה ראשונה, למשל סביצ'ה מוסר ים וקרפצ'יו מלפפון או פולנטה פריכה עם פטריות צרובות ואיולי קשיו. ראשון-חמישי 12:00-15:00.
שיינע

שיינע בצוהריים (צילום אסף קרלה)
שיינע בצוהריים (צילום אסף קרלה)

הפי האואר | שאראק

שימו לב למה שנראה כאחד הדילים המשתלמים בעיר: מסעדת הדגים ופירות הים בבן יהודה פוצחת בהפי האואר – 20 אחוז הנחה על האוכל ו־50 אחוז הנחה על האלכוהול. אם טרם טעמתם מהקסם שהשפים מאור זגורי ורוסלאן אוסוב יודעים לחולל במטבח – זה הזמן ותודו לנו אחר כך. ראשון-חמישי 17:00-19:00.
שאראק

מסבחה קלמארי. שאראק (צילום: איתן וקסמן)
מסבחה קלמארי. שאראק (צילום: איתן וקסמן)

ערב | גורמה בוכרי ב־Aria

לפני כמעט שנה החל מושיקו אברהם, בן טיפוחיו של שף גיא גמזו, להוביל את מסעדת אריא. כעת משיק השף הצעיר (25) לראשונה תפריט שנשען על המטבח הבוכרי עליו גדל בפרשנות אישית: קישואים על פחמים עם לבנה עיזים ודיבס (56 ש"ח), שישברק גבינות מלוחות (72 ש"ח), פסטרמה טורקית בתערובת תבלינים עם ממרח שקדים ועשבי תיבול (72 ש"ח), שרימפס אוזבקי – שרימפס קריסטל צרוב ומזוגג בציר גזר בוכרי וראשי שרימפס, זרשק, זרעי כמון קלויים ופאף אורז פרסי (152 ש"ח) ועוד ועוד. האווירה הקלאסית שאיפיינה את אריא כל השנים נשמרת, אך נוספו לה אלמנטים נכונים של קלילות ופשטות ברוח התקופה.
אריא

אריא מתחדשת (צילום גל זאבי)
אריא מתחדשת (צילום גל זאבי)

מחוץ לעיר

גיל חובב בעדניה

רשמו ביומן: בעוד שבועיים גיל חובב מתארח ביריד האוכל "עדניה" סמוך לגן הבוטני בירושלים. המרכז הקולינרי של  שף נדב מלין מתרחב ומשיק בקומה שמעל למעדנייה מתחם אירוח שמשקיף למשתלה. לרגל המאורע יתארח הסופר והעיתונאי בשוק האוכל שמתקיים במקום אחת לשבועיים. חוברת מתכונים של חובב משולבים בסיפורו המשפחתי תחולק לאורחים, והמטבח יציע מנות בהשראתו: קובנה עם רוטב עגבניות, הסחוג הירוק של "משפחת מחבוב" וביצה; קובה סלק; בורקס ירושלמי במילוי בדינג'ן – חצילים, גבינה צפתית וביצה ועוד.
זלמן שניאור 1, ירושלים, שישי (4.3) 9:00-15:30

נדב מלין וגיל חובב (צילום יח"צ) 
נדב מלין וגיל חובב (צילום יח"צ) 

חוות צוק בערבה

לרגל חנוכת המעשנה החדשה במעדניית Route90 בערבה, חוות צוק יורדת דרומה ומביאה עמה נתחים שיעברו עישון ויימכרו במשקל או בלחמנייה מתוקה. רביעי-חמישי (23-24.2), 12:00-20:00. פרטים באינסטה. 

המבורגרים מוגזמים ברמת גן

דוכן ההמבורגרים "פריז טקסס", שפועל במתחם המכולות בבורסה, הוא סוד שראוי שתל אביבים יהיו מודעים לו. לאחר שנתיים של קורונה ותהפוכות משיקה המסעדה תפריט חדש, שרק הופך את הנסיעה לרמת גן לאטרקטיבית יותר (ואם לא בא לכם, יש משלוחים). להמבורגרים מבקר מקומי עם שלל תוספות ורטבים מתוצרת בית מתווספים כעת אולטימט צ'יפס – קערת צ'יפס פריך עם רוטב צ'דר ובייקון טלה (38 ש"ח), סלופי ג'ו – כריך בקר בבישול ארוך עם מלפפון כבוש, בצל, חלפיניו ורוטב צ'יפוטלה (55 ש"ח), כריך קורנדביף מעושן עם חרדל חריף ובצל מוחמץ (49 ש"ח) ועוד מנות מוגזמות לעילא. חובבי כנפיים בסגנון אמריקאי, הכנפיים מעוף אורגני שמגישים כאן מתחרות בהצלחה באלו של דיקסי המיתולוגית (29-78 ש"ח).
תובל 21, רמת גן, 03-9492292 ובוולט

פריז־טקסס־רמת גן (צילום ליאל סנד)
פריז־טקסס־רמת גן (צילום ליאל סנד)