חדשות האוכל: איך חיכינו שהבראנץ' הזה יחזור. עכשיו זה קורה

בושוויק. צילום: בן יוסטר
בושוויק. צילום: בן יוסטר

וגם: שף יובל בן נריה מציע ערבי "אומקסה" במסעדת a החדשה שלו - ארוחה אינטימית, מעולה (ומאוד יקרה) מסביב לבר. ובצד השני של עולם הקולינריה: מקדונלדס משיקה חנות קינוחים בטיילת

9 במאי 2022

ערב אומקסה | מסעדת a

השף יובל בן נריה מציע אירוח יפני מסורתי. בכל ראשון בערב יתמקמו סביב בר המסעדה 36 סועדים נרגשים. השף והצוות יסבירו אודות האוכל שהם עומדים לאכול ומנין הוא הגיע לצלחת. הישיבה היא במסעדה מוחשכת מעט, מה שגורם לחוויה להרגיש כמו ישיבה במופע או בקונצרט, כאשר צוות הפרפורמרים הם אנשי המטבח. לאורך ערב האומקסה מוגשות לשולחן 16 מנות בתצוגת תכלית מרגשת כאשר ניכרת מאחורי כל אחת יד מיומנת ומחשבה מחוץ לקופסה. מעבר לאסתטיקה, ישנו שימוש בחומרי גלם מובחרים ומקומיים (קוויאר מנחל דן למשל, דגה מקומית וטרייה) ושילוב טעמים נבון, מסקרן ומפתיע. החלוקה ההדרגתית של המנות תורמת לתחושת השובע שנבנית לאט לאט ומאפשרת להתייחס בריכוז לכל מרכיבי הארוחה. המנות משתנות משבוע לשבוע בהתאם לזמינות המרכיבים. נספר שאכלנו והתענגנו על ניגרי אויסטר מנצח הכולל אויסטר ג'ילרדו נא עם טארה שרימפס, יוזו קושו, וואסבי, סחוג קימצ'י ואורז סושי. וגם: טרטר טלה ממשק שרונה ברמת הגולן המונח על קסטן קוג'י, איולי יוזו, חרדל יפני וקרם חלמון – מנה מיוחדת ונבונה שכל מרכיביה משתלבים. עוד אכלנו בשר סרטנים כחולים מקומיים עם קוויאר מקיבוץ דן, אטריות סומן ועירית. לקינוח, אכלנו קרם דליס דה בורגון עם טוויל בריוש וענבים ביין וטונקה – מהקינוחים המיוחדים והיצירתיים שפגשנו.
580 ש"ח לאדם (ממש לא זול), לא כולל אלכוהול או שירות. להזמנות: 074-758-8818 (ומה המבקר שלנו חשב על a?

a. צילום: גל קולוג
a. צילום: גל קולוג

הבראנץ' חוזר | בושוויק

הבראנץ' של בושוויק היה מוכר בעיר לכל מיטיב לכת או פודי שמכבד את עצמו. ידוע ומוכח שאת סוף השבוע ראוי לפתוח עם פחמימות – והרבה מהן. אחרי שיצא לפגרה בעקבות מגפת הקורונה (זוכרים אותה?), חוזר כעת הבראנץ' בימי שישי ובהמשך גם בימי שבת כך שיש למה לחכות. שף עינב אזגורי חוזר להגיש את אומלט הגבינות עם ביסק הסרטנים שזו מנה שתיזכר לדורות (62 ש"ח), או את הסטיקי טופי פנקייקס עם תוספת הגונה של בייקון צרוב כהלכתו (72 ש"ח). אם אתם במצב רוח אמריקאי תוכלו גם לאכול פילי צ'יז סטייק שמוגש עם פרוסות בקר צלוי, חרדל, בצל מקורמל וגבינת צ'דר מותכת (36 ש"ח). ללקק את האצבעות, ליטרלי. תמצאו גם נאגטס דלעת עם גלייז ברברן ושומשום שלא יאכזבו אתכם (38 ש"ח) וגם סליידר בקר עם צד'ר (52 ש"ח), כי מתי סליידר אכזב מישהו? בגזרת הקוקטיילים מככבים בלאדי מרי קלאסי עם תבלינים או קוקטייל גריבדלי עם מרטיני ביטר ומיץ תפוזים טרי ומוקצף.
נחלת בנימין 28, 03-567-8006 (בראשית)

בושוויק פבריק | צילום: יח"צ מלונות אטלס
בושוויק פבריק | צילום: יח"צ מלונות אטלס

דרינק פינק | טאיזו

ביום שלישי ה-17.5 יתקיים במסעדת טאיזו ערב דרינק פינק נוצץ במיוחד שמשיק הסומלייה הראשי של המסעדה, צור לסטר. ערב זה נועד לקדם את יין הרוזה הישראלי ולסטר ומעל ל-60 בקבוקי רוזה יפתחו וימזגו לכוסות במהלך הערב. יין הרוזה הישראלי הוא מזנים של ענבים ים תיכוניים והוא ניחן בניחוחות קיציים, פרחוניים ופירותיים דוגמת תות ופטל. בנוסף, יושק במהלך הערב בקבוק יין רוזה שהוא פרי של שיתוף פעולה של מסעדת טאיזו עם יקב ויתקין הישראלי. לחיים! מי שלא יספיק להשתכר ב-17.5, יוכל ליהנות מאותו רוזה מקומי גם בבראנצ'ים שמתקיימים במסעדה בימי שישי. תשתו משהו, כן?
להזמנות: 03-522-5005

דאמפלינג שנגחיזי מבעד לדמעה שקופה. טאיזו (צילום: אנטולי מיכאלו)
דאמפלינג שנגחיזי מבעד לדמעה שקופה. טאיזו (צילום: אנטולי מיכאלו)

מק גלידה בטיילת

כן, כן, לכל מי שחלם ולכל מי שקיווה, מקפלרי – הגלידה האלמותית של מקדונלדס עכשיו זמינה בחנות משלה בטיילת. הכי מגיע לה. יהיה פיצוץ עם גלידה פיצוץ, ויהיו גם גלידות לבחירה כגון קרם ברולה, אוריאו, פיסטוק ובייגלה שיוגשו כולן בכוס המוכרת והאהובה של גלידה פיצוץ. בנוסף, בחנות יהיו גם דונאטים מטוגנים ומזוגגים, מילקשייקים להמונים ועוד גודיז. אחח לפעמים אנחנו מתים על קפיטליזם.
הירקון 81, 052-944-0026

מק גלידה. צילום: אינסטגרם
מק גלידה. צילום: אינסטגרם

מנות פועלים | צ'נה

לכבוד חודש מאי, הידוע גם כחודש הפועלים, מביא שף תומר אגאי מגוון מנות איטלקיות בנוסח פועלי-איטלקי משהו לצ'נה. כלומר, מה שאוכלים למשל הפועלים האיטלקיים כשאנחנו מדמיינים משום מה את טוני סופרנו, מה הוא לא פועל? תפריט הפועלים כולל כריך מיט בולס מלחם לבן, אסאדו טלה, רוטב עגבניות עשיר ומתובל וגם אורוגלה ותועפות פרמזן (67 ש"ח). המיט בולס מופיעים גם בגרסת הפסטה כאשר המנה מוגשת עם פסטה פפרדלה מחיטת דורום, רוטב עגבניות סמיך ונהדר, קציצות אסאדו מבקר טלה, בזיליקום טרי ופרמזן, כמובן (78 ש"ח). עוד בגזרת הפסטה תמצאו גם מנה של ראגו עגבניות, שזו בעגה העממית פסטה בולונז שאין משביעה ממנה לכל פועל, והיא מוגשת עם פסטה רחבה, תבשיל אסאדו מפורק ביין אדום, עגבניות צלויות למהדרין ובזיליקום כמובן (79 ש"ח).
הרצל 10, 03-7660504

צ׳נה. צילום: אנטולי מיכאלו
צ׳נה. צילום: אנטולי מיכאלו

עסקית חדשה | סרפינה

ועדיין באיטליה: מסעדת סרפינה האיטלקית בצפון תל אביב, פותחת את דלתות המסעדה בשעות הצהריים ומשיקה תפריט עסקית צהריים במחיר משתלם – החל מ-69 ש"ח. הוא כולל מגוון מנות מהמטבח האיטלקי מאת השף מיכאל יעקבי. בעסקית מקבלים מנה ראשונה במחיר המנה העיקרית וגם משקאות אלכוהוליים במחירים נגישים, למשל: קוקטייל הבית ב-28 ש"ח, שליש בירה מהחבית ב-24 ש"ח וכוס יין הבית לבן/אדום ב-30 ש"ח. בין המנות תמצאו לדוגמה: קרפצ'יו פומדורו – עגבניות בצלייה איטית, שמן זית, מוצרלה; סלט ברזל – עשבי תיבול קצוצים, עדשים שחורות, קולורבי, כרובית, אגסים, גורגונזולה פיקנטית ושקדים קלויים; ארנצ'יני נפוליטנה – כדורי ריזוטו, עגבניות מיובשות וגבינות, ויניגרט עגבניות שרי צלויות. טעים ונגיש, אהבנו.
איינשטיין 10 רמת אביב, 03-657-9080

סרפינה. צילום: אמיר מנחם
סרפינה. צילום: אמיר מנחם

מסעדת לולי חוזרת

עונת הרחצה בפתח ובחוף גורדון נערכים לפתיחתה של מסעדת לולי ששבה אלינו לעונה חדשה. המסעדה מקבוצת NOX מגישה תפריט רענן וקיצי הכולל מנות שכיף לנשנש מול הגלים או בין שיזוף אחד למשנהו. התפריט משלב מהדגה הטרייה והמקומית למרכיבים ים תיכוניים וכולל בין היתר: סביצ׳ה דג ים עם פרי עונתי (64 ש״ח), שרימפס במחבת ברוטב בר בלאן (96 ש״ח) ודג במעטפה בנוסח צרפתי מרגש (136 ש״ח). כן נציין את המחירים הגבוהים ונקווה שיום יבוא וכבר יזוז כאן משהו בנושא.
חוף גורדון, 077-938-6252

לולי. כן בבקשה. צילום: אסף קרלה
לולי. כן בבקשה. צילום: אסף קרלה