התעייפתם מכל מה שקורה? אז בואו להשתכר כמו בניו אורלינס

בוקר טוב גם בערב. בנדיקט (צילום שרית גופן)
בוקר טוב גם בערב. בנדיקט (צילום שרית גופן)

ועוד חדשות אוכל: אגף הקולינריה של מוזיאון העם היהודי עולה לירושלים ומרים לאשכנזים החמוצים (והחמוצים שלהם) // בנדיקט סוף סוף מודים שהם מגישים ארוחות ערב (אבל הם עדיין קוראים להן ארוחות בוקר) // והכי חשוב, הבשר של חינאווי סוף סוף זמין גם אונליין

20 בפברואר 2023

1. חגיגות מרדי גרא | בושוויק

בין הפגנה להפיכה למי יש ראש לחגוג? האמת שלנו, ותכף גם לכם: בבושוויק, בר הקוקטיילים והאוכל מבית קבוצת האימפריאל, מוציאים את הראש מהמדמנה שנקראת חיים ומצדיעים למרדי גרא, הפסטיבל השמח שמסמל יותר מכל את העיר ניו אורלינס. הערב יתחיל בקוקטיילים עם טאץ' צרפתי על בסיס קוניאק קורבזייה ושרימפס אטופה – לחמנייה מאודה במילוי שרימפס ותירס קלוי, חמאה חומה ורוטב הולנדייז. בהמשך יעלו ויבואו הופעה חיה של רביעית ארנון דה בוטון במופע ג'אז ודיג'יי גיא אביטל בסט סטייל ניו אורלינס. כי לפעמים מוכרחים להיות שמח.
נחלת בנימין 28, שלישי (21.2) מ־18:00

מרדי גרא בבוש (צילום בן יוסטר)
מרדי גרא בבוש (צילום בן יוסטר)

2. ארוחת דו קיום | חמודי אבולעפיה במסה

במסגרת חגיגות 18 שנה למסעדת מסה בוחר שף אסף שטרן לתמוך בדיאלוג ודו-קיום, המצרכים שהכי חסרים במציאות החיים הנוכחית, ומזמין למטבח את שף חמודי אבולעפיה (דלידה), קולגה מוערך וחבר לדרך. בערב ששורשיו נטועים במטבח הערבי של יפו יגישו השניים סשימי אינטיאס ולאבנה מעושנת; קובנייה ומטוומה (ממרח לבנוני) על בייגל חרוך בגריל פחמים; לחמעג'ון עם ירקות שרופים ותטבילה עשבים ועוד (78-188 ש"ח).
הארבעה 19, רביעי (22.2)

3. האשכנזים באים | מוזיאון העם היהודי

Foodish, אגף הקולינריה של אנו – מוזיאון העם היהודי, עולה לירושלים ומרים לאשכנזים החמוצים בסופ"ש של חזרה לשורשים. זו ההזדמנות לטעום שנאפס מסורתי לצד טונה אדומה מעושנת, לגלות מה ההבדל בין קיגל לקוגל, לחזור בזמן ולבקר במסעדת פועלים מזרח אירופאית מיתולוגית ולטעום גרסה עדכנית למנות הכל כך קלאסיות, לדוגמה גפילטע פיש מעושן, קרפלעך פטריות וכבד בדמי גלס חומוס וגלידת חרוסת.
חמישי-שבת (23-25.2), פרטים והרשמה באתר

גאווה אשכנזית. פודיש (צילום אפרת רענן)
גאווה אשכנזית. פודיש (צילום אפרת רענן)

4. הולשטיין עד הבית | בשארה חינאווי אונליין

את בשארה חינאווי אין צורך להציג – המבורגריית הולשטיין שלו היא מהספוטים האהובים בשוק הכרמל, ואת הקציצה המוקפדת תוכלו למצוא ברשימת ההמבורגרים הטובים בעיר. כעת הדרך אל הבשר האיכותי קצרה מתמיד באמצעות קצביית אונליין חדשה, שתחסוך לכם את הפקקים ביפו. באתר מציע חינאווי בשרים איכותיים שעליהם גאוותו: נקניקיות בדואיות, שיפודי אנטריקוט, אוסובוקו, סטייק טומהוק וכמובן המבורגר הולשטיין וגם עופות, טלה, סלטים ורטבים. לרגל ההשקה 300 הראשונים שיבצעו קנייה בשווי 400 ש"ח יקבלו סכין ממותגת במתנה.
הזמנות באתר https://www.hinnawi.com/

בשארה חינאווי (צילום אסף קרלה)
בשארה חינאווי (צילום אסף קרלה)

5. כמהין ומורטדלה | ערב איטלקי באואזיס

שפית רימה אולברה יוצאת מאזור הנוחות ומתכננת שני ערבי קונספט שבהם היא תגיש מנות איטלקיות באינטרפרטציה אישית, למשל ריזוטו עם ציר פטריות פורצ'יני ופטריות צלויות, קציצות מורטדלה ברוטב פיסטוקים, פטוצ'יני ברוטב שמנת וכמהין אלבה לבנות ועוד. לכל מנה יותאם יין על מנהל המסעדה ומנהל תחום היין של קבוצת אואזיס, מינטו לה.
מונטיפיורי 17, רביעי-חמישי (22-23.2)

איטליה באואזיס (צילום אנטולי מיכאלו)
איטליה באואזיס (צילום אנטולי מיכאלו)

6. Breakfast for Dinner | בנדיקט

פסטיבל ארוחות הבוקר מסביב לעולם של קבוצת בנדיקט חוזר, והפעם תחת הכותרת Eating breakfast for dinner. בתפריט הספיישל תמצאו את קונספט הברינר – מנות מרחבי העולם שרק נראות כמו ארוחת בוקר אך בפועל יכולות להתאים לארוחת ערב עסיסית. לדוגמה: שוק אווז קונפי מפורק עם ערמונים, ציר בקר ועשבי תיבול על קרואסון עם ביצה עלומה והולנדייז (צרפת), סטייק לבן בזיגוג מייפל, רוטב הולנדייז ותפוזים (ארה"ב) וסקוטיש אגז – שתי ביצים חצי רכות מטוגנות בציפוי בשר ופאנקו (41-109 ש"ח).
עד ה-5.3

בנדיקט (צילום שרית גופן)
בנדיקט (צילום שרית גופן)

7. מבצע פיצה | דומינוס X תן ביס

ולנטיינ'ס, משחקי ליגת האלופות ופורים הם סיבה מספיקה לא לצאת מהבית. עבור מי שמעדיף להישאר בטרנינג ולנשנש בלי לזוז מהספה מציעה אפליקציית תן ביס דיל שווה במיוחד – 40 אחוז הנחה על כל התפריט בדומינוס פיצה, כולל הפיצות של זוכה מאסטר שף הלל גרדי.
עד ה-15.3

ממאסטר שף לדומינוס ותן ביס (צילום יח"צ)
ממאסטר שף לדומינוס ותן ביס (צילום יח"צ)