חדשות האוכל: יריד מטורף בדליקטסן והמחלבה של רותי ברודו

פיצה חורפית? למה לא. באקפיקו (צילום מתן אביב)
פיצה חורפית? למה לא. באקפיקו (צילום מתן אביב)

וגם: פרידה מפתיעה ומצערת מאוד מפיצה דיברסו, לפחות בעתיד הנראה לעין // האפי האוור חדש ויפני במיוחד // חגיגת כמהין בפאסטל // והלמפור מרחיב שעות פעילות ומתחיל להציע תפריט גם לילדים שלכם

22 בדצמבר 2022

גראז' סייל ומחלבה חדשה | הדליקטסן

את האירוע הזה אתם לא רוצים לפספס: היריד של הדליקטסן חוזר עם גראז' סייל מטורף בגרסת חנוכה חגיגית. בתפריט תמצאו סטים מקוריים של צלחות מכל מסעדות הקבוצה (לראשונה בארץ), סופגניות מהבילות באוהל שהוקם במיוחד לרגל החג, שלל סוגי לביבות, מרק כתום ודוכנים עם מאכלים נוספים כמו הקריספי צ'יקן של הרצל 16, כריך קורנדביף, פאי בשר אוסטרלי ועוד. הבשורה האמיתית תתגלה לכם בעמדת White Diary, מותג הגבינות החדש של רותי ברודו שמייצר אינהאוס מוצרלה, חלומי עם נענע, פטה ועוד גבינות רכות וקשות.
דרך בן צבי 84 (בית פנורמה), תל אביב, שישי (23.12), 8:00-14:00

סופרוומן ביריד. רותי ברודו (צילום יח"צ)
סופרוומן ביריד. רותי ברודו (צילום יח"צ)

מתבגרים ודובונים | למפור

לאחר שהדי הפתיחה נרגעו, מסעדת למפור של יוצאי האנוי וקבוצת אייל שני מתארגנת על עצמה: המקום פתוח כעת כבר משעות הצהריים עם תפריט תואם ובו מנות Vietלאנץ', למשל כגון סוי צ'יקן – עוף קנטונזי מסורתי פרוס עם רוטב בצל ירוק ואטרייה צהובה (73 ש"ח), מרק פו עוף/בקר/טבעוני (69 ש"ח) ועוד. אגף מיוחד בתפריט מוקדש לילדים ומתבגרים: שניצלונים עם אורז/נודלס, שניצלוני קלמארי סיני עם אורז, "אטריה צהובה על שלולית שחורה" וצ'ופסטיקס חמודים בצורת דובי לכל מי שמרגיש שהוא ילד. כמו כן אפשר מעתה להזמין מקום מראש במקום להתבאס שכולם נהנים בזמן שאתם מתייבשים על הספסל בחוץ.
קינג ג'ורג' 30, להזמנת מקום

שלום ולא להתראות | דיברסו

דיווחנו כבר על סגירתה המיועדת של פיצריית דיברסו בשוק הכרמל מתוך מטרה לעבור ללוקיישן אחר, אלא שאמש העלה הבעלים, אלכס ויינר, סטורי בו סיפר כי בשלב זה הוא הוא אינו מתכנן לפתוח מחדש: "כרגע החלטתי לקחת הפסקה מדיברסו ואני מנסה להבין מה יהיה הצעד הבא בחיים המקצועיים שלי. אני אשמח לראות את כולכם בימים האחרונים שנותרו לנו במקום". נתגעגע.
ישכון 45, עד שישי (30.12)

הו הו הו | אירועי כריסמס בעיר

הו1. בבושוויק, הבר הבר האורבני מבית האימפריאל, מציינים את חג המולד בתפריט קוקטיילים מיוחדים, אגנוג למשל, על רקע סט לייב של המפיק המוזיקלי ישגב דותן ותפאורת עץ אשוח ונצנצים. נחלת בנימין 28, מוצ"ש 24.12 מ-19:00
הו2. באוזריה יתקיים שוק כריסמס שמח עם נקניקיות בבריוש וכרוב כבוש ביתי, עוגות שטולן ממאפיית עמיתה, יינות מיקבי בוטיק, יין חם, פרחים וסופגניות. מטלון 44, שישי 23.12 מ-10:30
הו3. בקונדיטוריות מייזון קייזר מביאים את שוק חג המולד הפריזאי החגיגי לתל אביב: עץ אשוח ענק ומתנות, קישוטי חג, משקאות חמים ומתובלים ועוגות מסורתיות: בוש דה נואל, עוגיות ג'ינג'ר ברד, קוגלהוף בריוש ועוד. רוטשילד, נמל תל אביב האנגר 22, בגין 144 (מידטאון), רביעי-שני 21.12-2.1

עוגיות ג'ינג'רברד במייזון קייזר (צילום חן גרוס)
עוגיות ג'ינג'רברד במייזון קייזר (צילום חן גרוס)

יום מקומי | אסיף

מרכז אסיף חוזר עם יום שלם של תכנים מחדשים וטעימים בחללים השונים של המרכז: מקומיות בעידן פוד-טק; זיהוי אזוריות באמצעות טעימת שמני זית; מקומיות בראי היצירה המקומית ותכני הניו מדיה ועוד. בתפריט: מנות ממתכונים מקראיים, פירות הדר שטופחו על-ידי חוקרי מכון וולקני, פאנלים, הרצאות וטעימות. בקפה אסיף יוגש תפריט אפריטיבו ובו 4-5 מנות שיצרה השפית איילת לטוביץ' ושני קוקטיילים.
לפרטים והזמנות באתר

אסיף (צילום דן פרץ)
אסיף (צילום דן פרץ)

עונת הכמהין | פאסטל

לרגל סוף השנה והאירועים המסורתיים המתוכננים לתקופה זו החליטה מסעדת פאסטל להקדים את החגיגות ולצאת בהפנינג יוקרתי במיוחד: תפריט שכולו כמהין שחורות ולבנות בתמחור של עד 100 ש"ח למנה. ברשימה שיצר שף גל בן משה תמצאו ארטישוק ירושלמי עם קרם כרישה וערמונים; סלט תרד, בקצ'וי, שומשום קלוי וויניגרט טחינה; שקדי עגל צלויים בגריל פחמים, "ביסק" עוף וקרם ערמונים ועוד, כולם מעוטרים בפטרייה הנחשקת. ניתן להזמין את כל המנות במחיר 345 ש"ח בלבד. כדי לחגוג עד הסוף יפתחו לכוסות יינות מהאוסף הפרטי של סומלייה המסעדה מור ברנשטיין.
שד' שאול המלך 27, חמישי-שישי (22-30.12)

כמהין בזיל הזול, בערך. פאסטל (צילום חיים יוסף)
כמהין בזיל הזול, בערך. פאסטל (צילום חיים יוסף)

כל שניצל יהלום | לנדוור

לנדוור ממשיכה את המהפך הקולינרי מרשת בתי קפה למסעדות ומשיקה מנות שניצל חדשות שיצרה השפית יהלומה לוי: שניצל שייטל בציפוי פריך עם פירה תפוחי אדמה באטר; קלאסיקה של שניצל – שניצל ענק בציפוי גריסיני ופירה כנ"ל וקריספי צ'יקן – מגדל שניצל פריך, גבינת חלומי צרובה וסלסה וורדה בלחמנית בריוש. על מנת שניצל נאמס האחרונה חביבה חתום גיא רוזמרין, שזכה במשימת השניצל בריאליטי "משחקי השף". 62-78 ש"ח.

שף שניצלז בלנדוור (צילום נועם פריסמן)
שף שניצלז בלנדוור (צילום נועם פריסמן)

האפי מאנדיי | MOOSHOO

מושו, בר הקוקטיילים בסגנון אסייתי במרתף שבכיכר רבין, מתחדש במסורת ימי שני: ערב יפני שכולו האפי האוור – 30 אחוז הנחה על כל בקבוקי הסאקה והליקר היפניים ו-50 אחוז הנחה על כוסות וקנקנים. קמפאי.
פרישמן 77, יום שני מ-19:00

פיצת יום הולדת | בקאפיקו

בקאפיקו בשבזי חוגגת יום הולדת שמונה בתפריט חורף בהשראת מפגשים עם שפים באיטליה ומנות חדשות בין סיציליה, טריפולי וקזבלנקה:  סלט פנצנלה עם אנשובי כבוש, כדורי ארנצ'יני פריכים-נמסים, ריזוטו פטריות אדמה ופיצות מסקרפונה, קרם ערמונים, פולנטה וקרם סלק.
שבזי 49

בקאפיקו (צילום מתן אביב)
בקאפיקו (צילום מתן אביב)