הקפה של תום יער נפתח. אוכל רחוב ביד אליהו. בראנץ' חדש ב-DEPI

חדש דנדש, אבל יצר אווירה של בית במהירות מסחררת. קפה בית (צילום מתוך עמוד האינסטגרם @cafe_bayit)
חדש דנדש, אבל יצר אווירה של בית במהירות מסחררת. קפה בית (צילום מתוך עמוד האינסטגרם @cafe_bayit)

וזה אפילו לא שליש מהחדשות. יש לנו כל כך הרבה במה לעדכן את הבטן שלכם: ההמבורגר הנכבד של GDB מתרחב (על חשבון מזללה אהובה אחרת), קובי מהבוריקה מבסס את הקינוח שלו, תפריט שום ישראלי ב"אסיף", ובית קפה צמחוני חדש שצמח במקווה ישראל. בואו, יש מלא מה לאכול

פותחים, סוגרים, זזים

תום יער בהרצה | קפה בית

בית הקפה החדש של הזוג תום יער וירון סיוון נפתח בימים אלה בפלורנטין להרצה שקטה. כל כך שקטה שכבר אחרי ימי הפעלה ספורים נאלצו שם לאסור על ישיבה עם לפטופים. בית הקפה, מעוצב למשעי ובאסתטיקה מרשימה בהחלט, מציע קפה נהדר, וגם מגוון מאפים וכריכים מסקרן שנעשים במקום: מאפין זוקיני עם קרם שמנת, סקונס עם ריבה ושמנת חמוצה וכריכי בוקר בפיתה או בלחם מחמצת דוגמת סלמי, הרינג, גאודה ו־PB&J. נראה כמו כיף.
פרנקל 43, תל אביב

פעם שלישית פלורנטין | מרגוזה

עדיין בפלורנטין והפעם בסניף חדש למאפיית מרגוזה, השלישי במספר אחרי יפו ומתחם נגה. על המדפים נמצאים כל החשודים המיידיים האהובים – לחמים, מאפים מלוחים ומתוקים, מאפינס, בריושים, רוגלעך ועוד ועוד.
פרנקל 74, תל אביב

"מי רעב – שיתקרב" | כנאפייה חדשה לקובי בוריקה

מה שהתחיל כפופ אפ הופך לספוט קבוע: אושיית שוק הכרמל קובי בוריקה פותח מקום קבוע לכנאפה שלו, שכבר הספיקה לצבור אוהדים. בתפריט ההרצה תמצאו כנאפה קלאסית (25 ש"ח) עם אפשרות לתוספת גלידה. בעתיד מבטיח קובי להוסיף כנאפה מיוחדת בטעם פירות, כפי שהגיש בריאליטי MKR המטבח המנצח.
רחוב רמב"ם פינת רחוב הכרמל, תל אביב, ראשון-חמישי 10:00-18:00, שישי 08:00-16:00

קפה מעדניה צמחוני חדש | Mela

את קפה מלה כולנו מכירים ואף מוקירים מהסניף בכיכר בזל בו לגמנו מאצ׳ה שקדים בהנאה וזללנו מאפין תפוז צ׳יה. למי שבמקרה לא יודע הוא מלה בית קפה-מעדנייה צמחוני שמציע ממיטב המאפה והירק וגם קפה נהדר בקלייה מקומית. תמצאו שם מאפים בניחוח בריא שלא חוטאים במתיקות יתרה ובחומרים סינתטיים לא עלינו, וגם כריכים מופלאים וארוחות בוקר טריות ורעננות. הסניף החדש מבטיח כריכים צבעוניים ומאפים ריחניים גם לתושבי דרום העיר.
מקווה ישראל 23, ראשון-שישי 8:00-14:00 (שעות פתיחה בהרצה)

גדול יותר, מושחת יותר | GDB מתרחב

מזללת הבשרים המושחתת Melt Room מפנה את מקומה לטובת חלל נוסף להמבורגריית GDB המושחתת לא פחות. אולי ככה התור יהיה קצת יותר נסבל.
אבן גבירול 22, תל אביב

פיצה וכריכי בשר | יד אליהו מתחדשת

המרכז המסחרי החדש מפיח משב רוח קולינרי מרענן בשכונה שבמזרח העיר. למעדנייה/קצבייה ולגלידריית אלדו שכבר פועלים במקום מצטרפים בקרוב פיצרייה מבית PIZZA 66 וסניף של FAVELA, מזללת הבשרים מגבעתיים. תתחדשו, יד אליהואים.
לה גרדיה 66, תל אביב

ארוחות, אירוחים ועניינים

התעוררות מאוחרת | בראנץ' חדש ב־DEPI

הגסטרו בר שזכה לשבחים בעת הפתיחה ממשיך לצעוד בשביל המצוינות, על אף חילופי הפרסונות במטבח. השפיות ובנות הזוג מזי חלבי וג'נה ריץ' יצרו בראנץ' תל אביבי בהשראת חמארות עממיות במזה"ת, תפריט שמתאים לבר הפועל עד השעות הקטנות של הלילה ולדרינקים ביום שאחרי: ברזאולה וגבינת פקורינו, תמנון וצ'יפוטלה, פדרון וטולום ועוד מנות פתיחה קטנות וסקסיות, ועיקריות שנעות בין מנות בוקר (בורקס פורל מעושן פריך ונפלא, מקושקשת רכה ובייקון) וצהריים (טליאטלה מולים עם עגבניות שרי שרופות ושעועית ירוקה, שיפוד שרימפס בחמאת זעפרן ושומר). המחירים לגמרי VFM – כ-25 ש"ח בממוצע לפתיח ועיקריות מ־42 ש"ח. קוקטיילים כיפיים ובריזה סתווית משלימים את החוויה שנמשכת עד עמוק לתוך אחר הצהריים.
דה פיג'וטו 23, תל אביב, 03-5552920, שישי-שבת 12:00-16:00

בראנץ' חמארות נשי. DEPI (צילום נטע אביסער)
בראנץ' חמארות נשי. DEPI (צילום נטע אביסער)

הודו בצהריים | טאיזו

החג תכף נגמר אך יש עדיין זמן להרים את הכפפה שזורק שף יובל בן נריה: עד תום סוכות מתרחבת המסורת השבועית של ערב הודי במסעדת טאיזו לשעות הצהריים, ארוחה הודית זוגית וחגיגית בהשראת טאלי הודי מסורתי והשפעות ממטבחי האזור. למשל: קרפצ'יו בנגאלי בשמן עלי קארי, זרעי חרדל מותסס, פאפדם וקרם פרש; וינדאלו – בשר אונטריב בבישול ארוך, באטר צ'יקן, שרימפס טנדורי ועוד. 398 ש"ח לזוג, דיל שווה לכל הדעות.
טאיזו, עד שני (17.10), 12:00-15:30

מצילים את השום הישראלי | אסיף 

השום המקומי נמצא בנקודה קריטית: זה הזמן בשנה בו החקלאים צריכים להחליט האם לזרוע שום לאביב הקרוב. רבים מהם בוחרים שלא לעשות כן בגלל רפורמת המיסוי, המוזילה את השום המיובא ברובו מסין. אסיף – המרכז לתרבות אוכל בישראל, מתגייס להעלאת המודעות למשבר השום הישראלי ולתמיכה בחקלאים המקומיים באמצעות תפריט ספיישלים שכולו שום. בשלניות ושפיות תרמו מתכונים – נועה לוי (קובנייה ברוטב שום), מיכל וקסמן (ספגטיני שום ושומר) ורינת צדוק (קציצות דג ברוטב שום ועשבים על קרם שעועית לבנה ושום). במעדנייה של קפה אסיף יימכרו צנצנות שום קונפ וחלות שום שייאפו מורן גולן וגילי טנא.
קפה אסיף, עד מוצ"ש (15.9)

מצילים את השום. קפה אסיף (צילום מתן שופן)
מצילים את השום. קפה אסיף (צילום מתן שופן)

אפריטיבו סתווי | וינונה פוראבר

ברוח החגים וכחלק מהתארגנות לשעון חורף והדכדוך שבעקבותיו, וינונה בר יין מושיט יד ללקוחות: שעת הפתיחה הוקדמה ונוסף הפי האואר בפורמט 20 אחוז הנחה על תפריטי היין והאוכל. בחודש הראשון לאפרטיבו מתוכננים ערבי אירוח של אנשי יין שימזגו ויספרו על סודות בקרקעית הבקבוק.
וינונה פוראבר, ראשון-חמישי 17:00-19:00

וינונה פוראבר, גם בהפי האואר (צילום רן בירן)
וינונה פוראבר, גם בהפי האואר (צילום רן בירן)

לטעום את תל אביב עם עמית אהרנסון | Taste & The city by TABOR

יקב תבור חוגג עשור לכרמים האקולוגיים בסדרת סיורי קולינריה בהדרכת איש הקולינריה עמית אהרנסון. הסיור בקבוצה קטנה (עד 10 אורחים) כולל ביקור פופינה, פרונטו, WEISS, פרא ושיינע, טעימת מנה מיוחדת בכל מסעדה ויין תואם ותובנות מאהרנסון על מסעדות שף, יין והחיים עצמם. 400 ש"ח. 31.10, 7.11, 14.11.
הזמנות באתר

אוכלים ושותים את תל אביב (צילום יח"צ יקב תבור)
אוכלים ושותים את תל אביב (צילום יח"צ יקב תבור)

תאילנדי־יווני־אמנותי | מידד סטבינסקי מתארח

לא כולם יודעים אך שף מידד סטבינסקי (אהן תאי) החזיק בעבר במסעדות יווניות בתאילנד. כעת הוא יוצא באופן חד פעמי מהמשבצת התאילנדית ומבשל ארוחה יוונית חד פעמית. הסטודיו של הצלם והבשלן דן לב יהפוך לטברנה יוונית עם אוכל טוב מחומרי גלם הטריים ביותר מהים התיכון, מוזיקה תואמת, אוזו ויין. 26.10, 350 ש"ח לאדם.
הזמנות באתר 

תפריט סתיו | וייס

מסעדת השף וייס, בניצוחם של שף גיל דהאן ושל השף קונדיטור מיכל גולדברגר משיקים בימים אלה תפריט סתיו, על טהרת התוצרת העונתית והמקומית ו-zero waste. לדוגמה: נקטרינה צלויה עם כרוב צלוי ווינגרט נקטרינה (56 ש״ח), תפוחי אדמה צלויים עם קרם תפוחי אדמה, חלב שיבולת שועל, מיסו לבן וחמאת שקדים (68 ש״ח), קבנוס שרימפס עם תרד שחור ושמן תרד (82 ש״ח), שקדי עגל על קרפ כוסמת (38 ש״ח ליחידה) וקינוח גלידת שמנת חמוצה עם קוויאר ושבבי תפוחי אדמה חרוכים, מנה יצירתית ומופלאה שהיא טייק-אוף נבון וייחודי למטבח הרוסי. בקיצור, הביאו את הסתיו.
WEISS