איך התגעגענו: הקבב המושלם של מיטש חוזר לביקור ועוד חדשות אוכל

זיכרונות מהמיטש (צילום: גיל אבירם)
זיכרונות מהמיטש (צילום: גיל אבירם)

מסעדת מסה חוגגת יום הולדת עם הצדעה לשפים צעירים (רז רהב, אנחנו מחכים לך), הקבב המושלם של מיטש חוזר לביקור, ראמן מצוין בדרך אלינו וקצת (הרבה) שחיתות ליום ראשון. כל הדברים שקורים בסצינה הקולינרית מרוכזים במקום רעב אחד

5 בדצמבר 2022

פופ אפ 1 | מיטש חוזר

מסעדת השוק הרומנייה מיטש נסגרה לפני שלוש שנים אך הגעגוע לקבב ולשום עדיין כאן (אפשר להזמין אונליין אבל בבית זה אף פעם לא אותו הדבר). השפית אורית מושקוביץ ובתה רוני מתארחות לפופ אפ חד יומי בקפה מטילדה, שבו הן יכינו "פיתה צרחות וצלחת הצגה" – איקרה, כבד קצוץ ורגל קרושה, מיטש, נקניקיות פטריצ'יאן ועוד דליקטסים רומנים ברמת שלושה כוכבי מיטשלן.
בני אפרים 209, תל אביב, שבת (10.12), 11:00-17:00

איזה כיף זה היה. מיטש (צילום: אפיק גבאי)
איזה כיף זה היה. מיטש (צילום: אפיק גבאי)

פופ אפ 2 | שוק הדגים

 זוכרים שסיפרנו על מסיבת הנקניקיות הסודית של ערן ביק? באותו לוקיישן ממש – וכנראה שבאותם תאריכים – תוכלו לגוון את התפריט בטורטיות דגים, המבורגר דגים, סביצ'ה ועוד מנות מן הים שיכינו השפים ניצן גת ומיכאל קוגן מאתר הדגים הטריים "שוק הדגים". יינות, מוזיקה טובה ואווירת שישי בצהריים מובטחים כהכנה לשנ"צ מושלם.
בית אלפא 4, תל אביב, שישי (30.12), 12:00-15:00

שוק הדגים (צילום יח"צ)
שוק הדגים (צילום יח"צ)

פופ אפ 3 | חומוס המשורר

לא בדיוק פופ אפ אבל לזמן מוגבל, ובעיר שבה כדי למצוא מנות בפחות מ-30 ש"ח צריך להתאמץ – אנו שמחים להרים לחומוס המשורר, שיוצא במבצע של כל המנות ב-25 ש"ח בישיבה במקום ובטייק אוויי (למעט חומוס רידיפיין). רוצו לנגב.
אבן גבירול 8, תל אביב, עד 28.12

חומוס המשורר (צילום מיקה חזן)
חומוס המשורר (צילום מיקה חזן)

ראמן חדש בעיר

אנחנו מקפידים לדעת הכל לפני כולם ומשתפים שבקרוב תיפתח ראמניה חדשה בשוק בצלאל. הבעלים הוא יריב ברונשטיין (לשעבר מנטנטן) ולכן אפשר להניח שהראמן יהיה לא פחות ממצוין. כמובן שנעקוב ונדווח.

סופגניות X אמנות | FOODISH

אם עקבתם אחר רשימת הסופגניות שהכי תשמינו מהן השנה וכבר סימנתם לעצמכם פייבוריטיות, שימו לב לאירוע חנוכה נטול קלוריות לשם שינוי: תערוכת פופ אפ של אמנות ישראלית עכשווית ובמרכזה – איך לא – סופגנייה. האמנית והאוצרת קרן בר גיל, העוסקת בקשר שבין אמנות לאוכל, הזמינה אנשי אוכל וקולינריה, אמנים ואמניות, לחשוב מחדש על המאכל האיקוני ולתרגם אותו כראות עיניהם לעבודות צילום, ציור, וידיאו ארט ועוד. בין המשתתפים גסטון צבי איצקוביץ, מהצלמים הבולטים בארץ שליווה את שף ארז קומרובסקי, איתמר שימשוני, אריק וייס, אפרת ליכטנשטט, קרן שפילשר עצמה ואמן ציורי הגוף האוסטרי Johannes Stotter, שליווה את קמפיין Follow your art של רולדין ויצר מיצג סביב תשוקה, סופגניות, צבע ואור.
אנו – מוזיאון העם היהודי, קלאוזנר 15, רמת אביב (הכניסה משער 2 של האוניברסיטה), 8-10.12 בשעות הפתיחה של המוזיאון, ביום שישי (9.12) הכניסה חינם

סופגניות ואמנות ב-FOODISH, עבודה של קרן שפילשר
סופגניות ואמנות ב-FOODISH, עבודה של קרן שפילשר

יום הולדת 1 | מסה בת 18

כמו שנות כלב כך יש שנות מסעדה: מסעדת מסה חוגגת 18 שנות פעילות, מה שאומר שבמונחי קולינריה מקומית היא נחשבת לוותיקה ממש. כניסתו של שף אסף שטרן למטבח לפני כשנתיים, לאחר שנים רבות שבהן הייתה מסה מזוהה עם שף אביב משה, הזריקה למסעדה דם חדש באוריינטציה קלילה יותר, עכשווית ועונתית. לציון יום ההולדת בוחרת מסה להצדיע לשפים מהדור הצעיר (רושפלד, שומע?) בסדרת ארוחות ספיישל שיכינו רז רהב (6.12), אוראל קמחי (13.12) ותומר טל (20.12), לצד קוקטיילים תואמים. ברכות למסה הוותיקה והאהובה.
הארבעה 19, תל אביב, 03-6856859

איפה תומר טל? מימין לשמאל אוראל קמחי (פופינה), אסף שטרן ורז רהב (צילום אפיק גבאי)
איפה תומר טל? מימין לשמאל אוראל קמחי (פופינה), אסף שטרן ורז רהב (צילום אפיק גבאי)

יום הולדת 2 | ק־פה האנוי

הווייטנאמית הכשרה חוגגת חמש שנים בסימן מטבח מקומי: השפית Vũ Thị Hà מהאנוי, שכיכבה כשופטת בתוכניות בישול מובילות בווייטנאם, תתארח במסעדה במשך ארבעה ימים ותגיש מנות ספיישל כגון שיפוד בקר Vietnam my love, סלט פומלה עם עוף, פילה בקר מוקפץ עם אורז ועוד (45-145 ש"ח). החגיגות מתקיימות בשיתוף פעולה עם שגרירות וייטנאם ובמעמד שגריר וייטנאם בישראל.
מלכי ישראל 3, תל אביב, 03-6771184, שני-חמישי (12-15.12)

סירים של בית | קפה אסיף

בית הקפה שבמרכז הקולינרי אסיף מנהיג מסורת פופ אפ חדשה: אירוח שפים ובשלנים ביתיים שמשקפים את התרבות הקולינרית בארץ לכל גווניה דרך סיר אחד מהמטבח הפרטי. מחר (6.12) יתארח השף גיל אקרמן שיכין קציצות פרגית ברוטב לימון מנגולד יין לבן וזעפרן. אחריו ברשימה תמצאו את השפים אביעד פלד (פרא), ברק אהרוני ועוד.
קפה אסיף

סיר של בית קפה אסיף (צילום מתן שופן)
סיר של בית קפה אסיף (צילום מתן שופן)

גנדי מתעורר | אינדירה עד הבית

אולי בגלל חזרת הקורונה ואולי זהו החורף וחוסר הרצון לצאת מהבית, אך הסיבה לא באמת חשובה: "גנדי", מטבח הרפאים של מסעדת אינדירה, חוזר במלוא המרץ עם קטי רולס – אוכל רחוב פופולרי בכלכותה שבו מנות דגל מהמטבח ההודי מגולגלות בלחם הודי דקיק ופריך: קטי קבב – נתחי טלה טחונים בתיבול סודי; קטי טיקה בטנדור על גחלים; קטי אלו גובי מכרובית ותפוחי אדמה מוקפצים בתבלינים הודיים וג’ינג’ר ועוד (36-42 ש"ח). כנפי עוף טנדורי, פקורה ירקות ואוניין בג'ייה (טבעות בצל בנוסח הודי) משלימים את חוויית הודו בסלון הפרטי, מינוס הליכלוך והבלגן.
להזמנות 

מגולגלים בגנדי (צילום מיטל סולומון)
מגולגלים בגנדי (צילום מיטל סולומון)

מנת מלכים 2.0 | קפטן הוק

מסעדת קפטן הוק בשוק הפשפשים מתחדשת בתפריט חורף שיצר שף עומאר עילוואן ובו מנות השואבות השראה מהמטבח הערבי, למשל קובה נייה, סשימי טבולה ודג חלאבי. ולמה אנחנו מתעכבות על כך? בגלל פאטה חציל ושרימפס – שרימפס מוקפץ בחמאה לימונית עם קוביות חציל מטוגן על יוגורט, גרגירי חומוס וקרוטונים (56 ש"ח). האם קם מתחרה למנת המלכים הירדנית? נצא לבדוק.
עמיעד 13, יפו, 03-6445440

פאתה בקפטן הוק (צילום אנטולי מיכאלו)
פאתה בקפטן הוק (צילום אנטולי מיכאלו)

שחיתות ליום ראשון | הגראז'

פריקים של ג'אנק פוד (אבל איכותי!) שימו לב: בראשון הקרוב (11.12) משיקה מסעדת הגראז' תפריט ספיישלים מושחת וחגיגי ובו באקטים חדשים, פול סמאש בורגרים עם טופינגים מופרעים ועוד. כחובבי קינוחים כבר שמנו עין על Sweet Garage Bucket מוגזם עם גלידה, קצפת, מרנג ענק, קורנפלקס מקורמל עם רוטב קרמל ואוריאו מטוגן (89 ש"ח).
ראול ולנברג 24, רמת החייל, תל אביב

ווינטר איז קאמינג | מילקי WINTER BOX

נודה ולא נבוש, יש לנו קראש על מרצ'נדייזינג של אוכל. מילקי WINTER BOX, קופסת ההפתעות של מילקי בשיתוף עם Wolt, משדרגת את הקונספט שנולד בשנה שעברה, והפעם מדובר בקופסה מפנקת במיוחד: שמיניית מעדני מילקי (מילקי שוקולד קלאסי, מילקי מוס בטעם שוקולד, מילקי עם תוספת מגולגלת וגביעי הקצפת הנחשקים), גלילית שלוק מצופה שוקולד לשתייה, גרביים חמודים, מטרייה בסגול־לבן, כפית זהב לנסיכות שאנחנו, שתי כפיות שוקולד, כיסוי עיניים לנסיעה הבאה לחו"ל ומשחק לוח חוויתי של מילקי לכל המשפחה כולל הזדמנות לזכייה בנינטנדו סוויץ'. מחיר: 50 ש"ח. המארז זמין לרכישה באפליקציית Wolt עד 8.12 בלבד, אז כדאי למהר.

קופסת החורף של מילקי (צילום יעל בונפיס, וולט ישראל)
קופסת החורף של מילקי (צילום יעל בונפיס, וולט ישראל)

לא רק לייט נייט | HIVE

מתחם הבילוי HIVE שהקדיש את עצמו ללייט נייט מרחיב את הפעילות לשעות הערב המוקדמות בעיצוב, באווירה וגם בתפריט שיצר שף אלון ליסי (צ'נטרו): סביצ'ה ים תיכון, טרטר נא וקינואה אדומה, קרפצ'ו וקרם חציל, ברוסקטה שורט ריב ועוד (52-68 ש"ח). חלל הגג הקז׳ואלי פועל מ־19:00 עד השעות הקטנות של הלילה ומציע אוכל וקוקטיילים, ובחלל הקלאב (מ-23:00) מתארחים די ג'יי מובילים מתל אביב ומהעולם.
רוטשילד 33, תל אביב