חדשות האוכל: גלידה נועה קירל, בראנצ'ים חדשים ורולאפס עד הבית

גם זה קורה ביריד הטבעוני בדיזינגוף סנטר. Jburger (צילום גיל אבירם)
גם זה קורה ביריד הטבעוני בדיזינגוף סנטר. Jburger (צילום גיל אבירם)

וגם: גלידת נועה קירל בלג'נדה (כן, קראתם נכון) // הטבעונים משתלטים על דיזנגוף סנטר // גורו האפייה קרן אגם (נשואה למאפייה) באה לבקר ב-pate & puff // והבשורה הכי חשובה, לחלקכם: יש רולאפס בוולט עכשיו. ומי שלא מבין במה מדובר, שיגיד תודה

בראנץ' 1 | אלקלחה

מקדש החומוס והפאתה ביפו שובר את כללי הבראנץ' המקובלים: במקום שישי-שבת הוא מוגש ביום ראשון, ובמקום קפה ומאפה/חביתה וסלט מתמקד התפריט במנות ערביות אותנטיות שהשף והבעלים אחמד ח'טב (זיזו) מביא מהבית – חביתת ירק (עיג'ה) לפי מתכון בן 100 שנים, לאבנה לימונית מעודנת מיוגורט בקר שנתלה לייבוש במשך 16 שעות עד להגשה, סלט פאטוש מסורתי, אלאיית בנדורה (מחבת עגבניות בלאדי עם פלפל ירוק חריף ושום) ועוד הפתעות משתנות וגם אמפסחה, פאתה חציל עם קוביות לחם פריכות וגרגרי חומוס, טייק אוף למנת הדגל האהובה. המחיר אטרקטיבי לא פחות, 165 ש"ח לזוג. קשה לחשוב על פתיחה טובה יותר לשבוע.
סלמה 3, ראשון, 11:00-15:00

באנו בשביל הפאתה, נשארנו לבראנץ'. אל קלחה (צילום יעקב בלומנטל)
באנו בשביל הפאתה, נשארנו לבראנץ'. אל קלחה (צילום יעקב בלומנטל)

בראנץ' 2 | טייסטינג רום

מרתף היין במתחם שרונה משיק בראנץ' שישי עם פאנץ' מעניין: פוקאצ׳ת הבית עם רוטב עגבניות-פלפל חריף ופסטו בזיליקום-פרמזן וגבינת סנט מור צלויה על בריוש עם דבש, תימין ושמן שום לפתיחה ושלוש מנות לבחירה, למשל אגז רויאל עם גרבדלקס, מקושקשת כמהין ו"העלומות של פינטו" – ביצים עלומות עם מטבוחה, קרם פרש, כוסברה וחלה המחיר 260 ש"ח לזוג כולל שתיה חמה ושתי כוסות יין לבחירה. והפאנץ'? למזמינים מקום עד יום חמישי תוענק הנחה בסך 50 ש"ח.
אליעזר קפלן 36, שישי, 11:00-16:00

בראנץ' בטייסטינג רום (צילום מאיה זאן)
בראנץ' בטייסטינג רום (צילום מאיה זאן)

בראנץ' 3 | TERRA ALTA TLV

למה להגביל את הבראנץ' לסופ"ש כשיש אנשים שזקוקים לו גם באמצע השבוע? הביסטרו/בר יין/מעדניה טרה אלטה מתחדש בתפריט בוהוריים סקסי. למשל כריך גבינה מותכת מבריוש בחמאת כמהין, תועפות צ'דר וקורנישונים (56 ש"ח); ביצה עלומה על בריוש ורוטב הולנדייז תירס (62 ש"ח); סלט אנדיב סגול וגבינת עיזים מפוחמת (62 ש"ח); ארטישוק א לה רומאנה צלוי עם לאבנה ומנצ'גו (59 ש"ח) וגם פיצה לוהטת מהטאבון (63 ש"ח) וקוקטיילים פירותיים קלילים.
שדרות רוטשילד 45, ראשון-שישי, 11:00-17:00

מנת בראנץ' אולטימטיבית. טרה אלטה (צילום yachaz / טל סולומון)
מנת בראנץ' אולטימטיבית. טרה אלטה (צילום yachaz / טל סולומון)

נשואה למאפים ולגבינות | X pate & puff קרן אגם

לאירועי שבועות נייחס מדור נפרד, אך בינתיים שימו לב לאירוע שמתחיל ממש היום: גורו האפייה קרן אגם מהבלוג המצליח "נשואה למאפייה" מתארחת בפטיסרי-בולנז'רי pate & puff לחגיגת מאפים מלוחים ומתוקים מגבינות "משק צוריאל" – מריטוצו עיזים, עוגת גבינה באסקית וקרואסונים במילוי גבינות גאודה עיזים ואיבריקו. רצוי להגיע מוקדם כי מהיכרותנו עם האושייה יהיה צפוף וטעים.
מסריק 15, שני-חמישי (8-10.5), מ-17:00

קרן אגם וחברים (צילום יח"צ)
קרן אגם וחברים (צילום יח"צ)

רביעי טבעוני קבוע | דיזינגוף סנטר

לאחר ניסוי שהוכתר בהצלחה יריד האוכל הוותיק והאהוב בסנטר מתרחב לאירוע טבעוני על בסיס קבוע. בשת"פ עם עמותת Vegan Friendly והחל מרביעי הקרוב (10.5) יוקדשו מעתה ימי רביעי ליריד אוכל ולייף סטייל ללא שום כלום מהחי – יותר מ-20 דוכנים שיציעו אוכל מוכן וקינוחים במחיר שמגיע עד ל-35 ש"ח למנה. שף לירון ברנר עם הלהיט הווייטנאמי הטבעוני "מיס וי", השפית מנאל איסמעיל עם ממולאים טבעוניים ואוכל ערבי טבעוני, כוכבת הטיקטוק ניבה בנטו עם חצ'פורי, סושי ואמפנדס, דוכן Jburger, אוכל אסיאתי מתוחכם ב-Vegan&Wild, המסעדה האתיופית טנאת וההודית אינדירה הם רק חלק מהמשתתפים שיגישו אוכל טבעוני גם בכלים רב-פעמיים של OPA. אהבנו.
דיזינגוף סנטר, רביעי, 12:00-20:00

רביעי טבעוני בדיזינגוף סנטר (צילום עומר חביבי)
רביעי טבעוני בדיזינגוף סנטר (צילום עומר חביבי)

צהריים חדשים | מנסורה

מסעדת מנסורה הוותיקה והאהובה מתחדשת בארוחה עסקית וזו כבר סיבה טובה להגיע, גם אם אין באמת עסקים באופק. הדיל מציע מנה ראשונה+עיקרית במחיר העיקרית, לדוגמה קרפצ'ו דג מלוח, פלפל שושקה קלוי וגבינצת ברינזה מטוגנת ומוס כבד עם מחית תפוחים וטוסטונים לפתיחה, ופילה דג עם חמאה חומה וצלפים (148 ש"ח), לחי בקר ועלי חזרת (112 ש"ח) ופפרדלה ירקות העונה (92 ש"ח) לעיקרית. תפריט האלכוהול מתומחר בהתחשבות, 38-44 ש"ח לכוס יין ו־32 ש"ח לבירה מהחבית.
סלמה 13, שני-רביעי, מ-12:30

קיץ על החוף 1 | יוליה בנמל

בתום כמעט שנה במסעדת יוליה בנמל משיק שף עינב אזגורי (לשעבר סרווסריה, בר א וין ועוד המון מקומות טובים) תפריט שכמעט כולו שלו. בין המנות החדשות תמצאו טרטר דג-ים (66 ש"ח), סלט קלמרי מטוגן עם עלים ארומטיים, אננס ופלפל חריף (72 ש"ח), לברק שלם צלוי בתנור פחם (132 ש"ח) ושרימפס בחמאת עראק ועגבניות (108 ש"ח). ברשימת הספיישלים מופיעים דגים טריים ולא שגרתיים כמו מאי מאי ובן גוריון, ואם מציעים לכם שרימפס קריסטל מקומי בגריל פחמים אל תסרבו – הטעם המתוק־מעושן והטריות מורגשים בכל ביס. עוגת הגבינה הבאסקית עדיין מככבת באגף הקינוחים, שנייה רק לטירמיסו אוורירי במתיקות מאופקת. דיל הצהריים (ראשון-חמישי, 12:00-17:00) מקנה 50 אחוז הנחה על מנות ראשונות וסלטים בהזמנת מנה עיקרית.
נמל תל אביב, האנגר 2, ראשון-שבת, 8:30-22:30

קיץ על החוף 2 | לולי

הקיץ תכף כאן ובמסעדות החוף משחיזים סכינים. לולי בחוף גורדון, בר־מסעדה  בהובלת השף כפיר ינין (אמש, "משחקי השף") מתחדש לקראת העונה החמה בתפריט תואם קו ראשון לים ובו מנות פתיחה קטנות, דגים נאים, מנות ביניים, "450 מעלות בתנור" (פוקאצ'ות עם טופינגז), סלטים, מנות עיקריות, קינוחים וקוקטיילים. הדרס קוד לא מחייב ואם הגעתם בבגד ים תוכלו להעריך את המקלחות החדשות שהותקנו במקום.
הירקון 121 א (חוף גורדון), ראשון-שבת מ-11:00

פתיחה מחודשת. לולי (צילום אסף קרלה)
פתיחה מחודשת. לולי (צילום אסף קרלה)

בירה בזול וקרפים להכנה עצמית | ברטון קרפרי

יוקר המחייה מחייב היערכות מחדש בכל נושא האוכל בבית ובחוץ. בשני סניפי ברטון קרפרי מתגמשים עם תקציב הבילוי שהצטמצם ומאגפים את הנושא משני כיוונים: מארז קרפים טבעוניים מכוסמת לל"ג מוכנים למילוי והגשה בבית בעזרת סרטוני הדרכה להכנת קרפ כתף בקר עם שום ובצל מטוגן, קרם סלט עגבניות טבעוני ואפילו קסדיה עם אמנטל (35 ש"ח), ושליש בירה במחיר שובר שוק של 15 ש"ח בלבד (עד סוף חודש מאי). ביג לייק.
שדרות וושינגטון 22, אבן גבירול 52

גם בבית אפשר. ברטון קרפרי (צילום מיטל סלומון)
גם בבית אפשר. ברטון קרפרי (צילום מיטל סלומון)

רולאפס עד הבית | Wolt

נפלתם בטרנד, ניסיתם להשיג רולאפס בפיצוציות וכצפוי נחלתם כישלון צורב? אפליקציית Wolt נכנסת לתמונה ובלחיצת מקש הממתק הכי מבוקש כרגע יגיע עד פתח הדלת. המחיר: 7.90 ש"ח ליחידה. סכום הגיוני להשקיע בטרללת הטיקטוק.

יוניקורן דוז פואה | לג'נדה

לכבוד האירוויזיון והמסע הישראלי שמתחיל ממש מחר משיקה רשת לג'נדה מהדורה מוגבלת של גלידת שמנת מתוקה כמו נועה קירל, בטעמי מסטיק ובצבעי ורוד ותכלת אינסטגרמיים. דוז פואה בדרך.
לג'נדה

גלידת יוניקורן, לג'נדה (צילום יערה גדרון)
גלידת יוניקורן, לג'נדה (צילום יערה גדרון)

מאסטר קלאס באפייה

שף קונדיטור אוליבייה לאינה מבית הספר לאפייה Ecole Ritz Escoffier יגיע לראשונה לישראל למאסטר קלאס בקונדיטוריה צרפתית קלאסית ומקצועית. בסדנה שתימשך יומיים ותתקיים במרכז הקולינרי אורט דן גורמה הוא ילמד הכנת בריוש קרוסטילנט, קווין-אמאן, עוגת בצק שכבות ברטונית ועוד מאפים וקינוחים למתקדמים כמיטב המסורת. 2,100 ש"ח.
פרטים והרשמה באתר

מאסטר קלאס באפייה צרפתית (צילום Ecole Ritz Escoffierr)
מאסטר קלאס באפייה צרפתית (צילום Ecole Ritz Escoffierr)

מחוץ לעיר

בר קוקטיילים ראשון לאסף גרניט | גטסבי

קבוצת מחניודה בהובלת שף אסף גרניט ממשיכה להשתלט על ירושלים. הפעם על הכוונת הגטסבי, בר קוקטיילים מיתולוגי שמייצג את תקופת הספיקאיזי ומסתתר מאחורי דלת סודית. לדרינקים האלגנטיים מתווספים כעת "בלנדים ולייבלים מקוריים של הקבוצה" (בהזדמנות הראשונה נקפוץ לירושלים כדי להבין מה זה אומר) ותפריט אוכל שמותיר את מרכז הבמה לאלכוהול, למשל ברזאולה וייסבראטן, קורנדביף של 18 יום, תמנון כבוש, פיסטוקים מטורקיה ומבחר של גבינות, נקניקים, פיצוחים, כריכים וחמוצים. הגטסבי ימשיך לפעול בסופ"ש ויהפוך לעסק שני של קבוצת מחניודה בירושלים שפעיל גם בשישי בערב, יחד עם מסעדת הסדנא שבמתחם התחנה.
הלל 18, ירושלים, ראשון-שבת מ-18:00

גטסבי (צילום יהב יעקב)
גטסבי (צילום יהב יעקב)