יוסי שטרית עושה את איביזה, הבנות עושות אפריטיבו ועוד חדשות אוכל

שף יוסי שטרית מלהטט בהשקת "המסעדה הבאה" (צילום: רפי דלויה)
שף יוסי שטרית מלהטט בהשקת "המסעדה הבאה" (צילום: רפי דלויה)

השף-סלב האהוב נוסע לאי המסיבות, פנדה פותח רשמית את הקיץ, עינב אזגורי מגיע לביקור מפתיע ומה שקורה באילת בהחלט לא נשאר באילת, כל עוד מדובר באוכל טעים. הבאנו לכם את כל חדשות האוכל, כדי שתוכלו למלא את כל הקיבות

9 ביולי 2023

היבה יוצאת לאי המסיבות

אם לא הצלחתם למצוא מקום במסעדת היבה בתל אביב, נסו באיביזה: סניף פופ אפ של מסעדת היוקרה ייפתח ב-Six Senses איביזה, ריזורט בר קיימא המאובזר בחווה אורגנית צמודה. השף יוסי שטרית ישתקע באי הנוצץ למשך שישה שבועות ויתאים את התפריט מתל אביב לתרבות ולקולינריה המקומית. "שיתוף הפעולה עם Six Senses Ibiza הוא חגיגה של החיבור בין אוכל לטבע. אנו שואפים ליצור חוויה קולינרית שלא רק משמחת את החך אלא גם מזינה את הגוף והנשמה, על ידי שימוש במרכיבים האורגניים הטריים ביותר. כל אלמנט נבחר ונבנה בקפידה על מנת לייצר מסע חושי שובה לב, החל מהצבעים התוססים ועד לניחוחות המפתים", הוא מסביר. המחיר: 300 אירו ל-12 מנות, כי בכל זאת איביזה.
15.7-30.8, הזמנות באתר

הקולרבי האיקוני, גרסת איביזה (צילום אסף קרלה)
הקולרבי האיקוני, גרסת איביזה (צילום אסף קרלה)

הבנות עושות אפריטיבו

אחרי שנים שבהן פתחו את ביתן לארוחות מפוארות, עברו יעל וקרן גפן־סלע – "הבנות אוהבות אוכל" – לבית האדום בשכונת שפירא. כעת הן משיקות ליין חדש של אפריטיבו לשעת בין ערביים, עם תפריט משתנה ברוח הבישול הפשוט־אך־מוקפד המאפיין אותן. לדוגמה: חלת בריוש, כבד קצוץ, קורנישונים וחרדל; פטאייר גבינות וזעתר; סשימי דג ים, סלסת סלרי מוחמץ, תות עץ פקיסטני ויניגרט לאבנה ועוד (28-58 ש"ח), כאשר כרטיס הכניסה (100 ש"ח) מקנה מגש גריסיני וממרחים מתוצרת בית ושני משקאות. אור שקיעה זהוב ובריזה, פלייליסט תואם וזרים שאולי יהפכו לחברים כבר כלולים במחיר.
ישראל מסלנט 37, פרטים והרשמה באתר 

פטאייר בשקיעה. הבנות אוהבות אוכל (צילום דניאל שכטר)
פטאייר בשקיעה. הבנות אוהבות אוכל (צילום דניאל שכטר)

פנדה עושה את הקיץ

כמי שמזיעות בשוק הכרמל על בסיס יומיומי כמעט, אין לנו מספיק מילים חמות להמליץ על הסניף של פנדה בבניין צ'קפוינט במזרח העיר. ללוקיישן המרווח והמאוורר לעומת הסחונייה בשוק מתווספות כעת שעות פתיחה לקיץ בחמישי עד הלילה ובשישי עד אחה"צ, בול לטובת קבלת שבת. בתפריט הפיתות המעולות, דרינקים בפורמט הפי האואר 1+1, מוזיקה ואווירה שמחה.
הסוללים 5, חמישי עד 22:00, שישי 11:00-16:00

עינב אזגורי פותח שולחן

שף מסעדת יוליה בנמל, והאדם שאנו מתעלפות על האוכל שלו באופן קבוע כבר שנים, יתארח בבר היין Vega של אייל אלגבי, בן זוגה של אנה ארונוב, בכוכב הצפון (חשבתם שברי יין מתפשטים כאש בשדה קוצים רק במרכז העיר? חשבו שוב). כרגיל באירועים מסוג זה התפריט המדויק ייחשף רק ברגע האמת אך אפשר להניח שיהיו בו מנות בהשראת המטבח הצרפתי הקלאסי ודגים בהשראת יוליה בנמל, המסעדה שאזגורי מוביל כיום. וכמובן יין ואווירה וכל השאר (ואולי גם אנה ההורסת).
אבא קובנר 4, שני (17.7), הזמנות בטלפון 054-4445591

ארז קומרובסקי מעמיד סיר

בעוד שווארמת "וייסברג" החדשה משלימה הקפת הניצחון מתפנה ארז קומרובסקי לביקור במרכז הקולינרי אסיף. בערב חד פעמי במסגרת מסורת "סיר של בית" יוגש מרק בורשט על בסיס ציר טלה עם לחמניות פמפושקי (79 ש"ח) מנה שמחברת בין השורשים של קומרובסקי למקום שבו הוא חי בגליל. להשלמת הטעמים המזרח אירופיים מומלץ לצרף וודקה בהשריית חזרת ושמיר שהכינו החברות מוויויאן, בבר הקוקטיילים השכן (44 ש״ח).
לילינבלום 28, חמישי (13.7)

יש לו גם צד ביתי. ארז קומרובסקי (צילום: אנטולי מיכאלו)
יש לו גם צד ביתי. ארז קומרובסקי (צילום: אנטולי מיכאלו)

הפי האואר הודי בטנדורי

בטיימינג מושלם לקיץ משיק טנדורי Lands end, הגלגול החדש של מסעדת טנדורי הוותיקה, האפי האוור מול הים: 1+1 על בירות מהחבית, מגוון יינות הבית וקוקטיילים, לצד תפריט מנות בר וביניהן גם צ'ייסרים עם ביסים של פאני פורי. והשקיעה בחינם.
הרברט סמואל 76, ראשון-חמישי 21:00-21:00

קיץ על החוף. טנדורי Lands End (צילום שני בריל)
קיץ על החוף. טנדורי Lands End (צילום שני בריל)

שוק אוכל שישי רוטיסרי

חלה עם שניצל אאוט, פופ אפ רוטיסרי ובשרים מעושנים אין: מסעדת קוקו רוטיסרי, שעד כה לא פעלה בשישי, מתחדשת לכבוד הקיץ בפופ אפ בשרים ותוספות שיסדר לכם את הרעב מיידית ובמשך כל הסופ"ש. את מקום השולחנות תופס שולחן מרכזי ענק ועליו ערוכים מטעמי הרוטסרי והמעשנה של שף אילן ניב במתכונת שוק אוכל – עופות שהרגע יצאו מהגריל ונתחי בשר עסיסיים מהמעשנה, תוספות חמות, ירקות בגריל וסלטים במשקל. לדוגמה: עוף רוטיסרי בטעמים ועוף מעושן, בריסקט עגל מעושן, שניצל קוקו, מקלובה צמחונית מאורז מלא, מג'דרה פרא, זוקיני צבעוניים צרובים ועוד ועוד. הפיתרון המושלם לארוחות שישי שבת כי במזג אוויר כזה למי יש כוח להזיע במטבח.
תובל 19, רמת גן, שישי 14:00-09:00, הזמנות באתר

ארוחת סופ"ש מושלמת. קוקו רוטיסרי (צילום אנטולי מיכאלו)
ארוחת סופ"ש מושלמת. קוקו רוטיסרי (צילום אנטולי מיכאלו)

מחוץ לעיר

רוגלידה בביסקוטי

יש מעט מאוד דברים ששווה לעמוד בשבילם בפקקים ביציאה מהעיר, הרוגלידה של ביסקוטי למשל: רוגלעך פריכים ולוהטים וגלידה קרירה, צירוף סקסי שפשוט אי אפשר לעמוד בפניו. קולקציית הקיץ החדשה מפציעה בטעמי סאנדיי קרמל במבה עם רוגלעך חמאת בוטנים, סאנדיי רד וולווט עם רוגלעך תות, סאנדיי בראוניז ורוגלעך קינמון והפייבוריט שלנו סאנדיי קורנפלקס מקורמל ורוגלעך שוקולד כי כאלו אנחנו, קלאסיות. הקינוח המוגזם והמושלם מוגש כאמור בכל הסניפים שכולם מחוץ לעיר, ולמשך חודשי הקיץ. 28 ש"ח.
ביסקוטי

מה שבא לנו לאכול מעכשיו ועד סוף הקיץ. רוגלידה בביסקוטי (צילום בועז לביא)
מה שבא לנו לאכול מעכשיו ועד סוף הקיץ. רוגלידה בביסקוטי (צילום בועז לביא)

טאטי אילת

לידיעת הנופשים: סניף טאטי בעיר עבר מתיחת פנים ומעתה אמרו "טאטי פיצה. בייקרי. קפה". בתפריט פיצות מהטאבון, פסטה ומגוון מנות בהשראת המטבח האיטלקי, מאפים טריים וספשלטי קופי מבית "אילנ'ס", ארוחות בוקר ועוד. ולא פחות חשוב: שירות משלוחים מהיר עד פתח הבית או חדר המלון וטייק אוויי בהזמנה אונליין או בעמדות דיגיטליות המוצבות בסניף.
הפלמ"ח 1, אילת, ובאתר 

קפה ומאפה ועוד. טאטי אילת (צילום דניאל לילה)
קפה ומאפה ועוד. טאטי אילת (צילום דניאל לילה)

שישי פתוח ביקב קסטל

מחפשים בילוי שישי בבוקר מחוץ לעיר? קבלו ארועי אוכל ויין ביקב קסטל: טעימות ממגוון יינות היקב לרכישה בכוסות ובבקבוקים, מוזיקה חיה, אוויר הרים צלול ודוכני אוכל במתכונת ספיישל מתחלף עם סלון אוכל (14.7) ולואיזה (8.9). מחיר כניסה 50 ש"ח כולל כוס יין ראשונה.
יד השמונה, הזמנות באתר

שישי בבוקר ביקב קסטל (צילום אלעד ברמי)
שישי בבוקר ביקב קסטל (צילום אלעד ברמי)