מסיבת קיץ של רותי ברודו, עוד פיצה, עוד בראנצ'ים ועוד חדשות אוכל

רותי יודעת מה טוב לנו (צילום עידית בן עוליאל)
רותי יודעת מה טוב לנו (צילום עידית בן עוליאל)

קיץ על החוף על החוף על בטן: העונה החמה זימנה לנו המון חדשות בתחומי הקולינריה, ואנחנו כאן עם כל העדכונים: החל מהמנה המיוחדת של יובל בן נריה שמגיעה למשלוחים, דרך חגיגת פירות ים של הקפטן ועד לחוף הים החדש שהוקם במסעדה

19 ביולי 2023

פטה, עראק ויהודה קיסר | דליקטסן

גם כשמסביב המדינה קורסת, רותי ברודו יודעת לעשות לנו נעים בסדרת מסיבות קיץ עם גבינות מהמחלבה, אבטיח, עראק NOAH 12 וצלילי הגיטרה של יהודה קיסר. לא מצליחים לעזוב את המזגן? באתר תמצאו את מארז קיץ ישראלי במרפסת עם כל הנ"ל (למעט יהודה קיסר כמובן).
דרך בן צבי 84 (בית פנורמה), חמישי (20.7) מ-18:00; מאיר יערי 19, כוכב הצפון, שישי (28.7) מ-10:00

אתם יודעים שיהיה מושלם. רותי ברודו (צילום: איליה מלניקוב)
אתם יודעים שיהיה מושלם. רותי ברודו (צילום: איליה מלניקוב)

קוג'י בורגר עד הבית | טאיזו טאון

שף יובל בן נריה נעתר לתחינות הקהל המעולף מחום: מעתה הקוג'י בורגר מצטרף לתפריט הערב באופן קבוע וזמין גם במשלוחים. להזכירכם, מדובר בקציצה מנתחי בקר מפורק שנצלים באיטיות על שיפוד שווארמה בתוך לחמניית חלב רכה משוחה באיולי יפני בתוספת חסה, עגבניה ומלפפון כבוש. לכל היופי הזה אפשר להוסיף גבינה ורצוי גם צ'יפס וקריספי צ'יקן, עוד מנה שהוגשה בגרסאות שונות ביא-פאן ומיאזאקי וזמינה מעכשיו במשלוח.
גבעון 12 וב WOLT

המשלוח הבא שלכם (צילום גל קולוג)
המשלוח הבא שלכם (צילום גל קולוג)

עוד מקום לפיצה | ברוקלין

פיצה ברוקלין האהובה מתרחבת ומתחדשת: לסניפים הקיימים בקינג ג'ורג' ואלנבי נולד אח קטן ברחוב יהודה הלוי. המלכה מרגריטה, הנסיכה הירוקה, טבעונית הזייה ושאר ההיילייטס כבר בפנים.
יהודה הלוי 45, ראשון-שבת 16:00-22:00

שחר ואורן מתארחים | פופ אנד פופ

הזדמנות לערב אחד בלבד: שף שחף שבתאי מארח את שחר וונג ואורן בן מיכאל, בני זוג, שפים כוכבי המדיה החברתית (200K עוקבים) ויוצאי הריאליטי "המסעדה הבאה". בתפריט הספיישל תמצאו פילה קונג-פאו סצ'ואני (108 ש"ח), נאמס וייטנאמי (92 ש"ח), בר-ים מאודה הונג קונגי (132 ש"ח) ועוד מנות מכל רחבי אסיה, וגם קינוח סינבון שומשום שחור וקרם מאצ'ה שהעיף לשופטים את הפוני (68 ש"ח).
הארבעה 28, רביעי (19.7)

בחזרה לעמק | אלנה

השפים וחברי הילדות עומר שדמי ודניאל צור עושים מחווה למקום שבו גדלו בארוחה מבוססת עמק יזרעאל. ג'יבנה ולבאנה בלאדי מהכפר הבדואי ביר אל מקסור, שמן זית של ריש לקיש ושאר חומרי גלם מהאזור ישולבו בקרפצ'יו סברס עם גבינת קאפרה ממשק ברקנית, שיפוד טלה ושומן טלה עם דלעת קומזיץ ומנות פיין דיינינג מעודנות. 290 ש"ח לא כולל שתייה.
נחמני 23, שלישי (25.7) 19:00 ו-21:00

עומר שדמי ודניאל צור (צילום נועם פריסמן)
עומר שדמי ודניאל צור (צילום נועם פריסמן)

מיה הופמן עושה בראנץ' | כריסטוף

השף-קונדיטורית מיה הופמן, שפינקה אותנו בתקופת הקורונה במארז בראנץ' מהטובים שנטעמו, חוזרת לארח לבראנצ'ים בביתה שבנווה שאנן. אם לא הצלחתם להשיג מקום בקרוב תוכלו לתפוס אותה בסלון היין כריסטוף, ביומיים של בראנץ' בין מטבח יהודי מסורתי ועכשווי לאפייה ארטיזנלית. ואך זה עובד ביחד? בכבד קצוץ נפלא, סלט ביצים מושחת ומאפים ממכרים. 18-65 ש"ח.
השוק 28, שישי-שבת (28-29.7) 10:30-16:00

אין לנו מספיק מילים כדי להמליץ (עיצוב ליאור לחמן)
אין לנו מספיק מילים כדי להמליץ (עיצוב ליאור לחמן)

חגיגת פירות ים (וגם דגים) | קפטן הוק

מסעדת קפטן הוק בשוק הפשפשים עושה כבוד לפירות ים ולדגים. בתפריט קיץ חדש שיצרו הבעלים בלאל אבו ריא ושף עומאר עילוואן מככבת מנות מהים עם קריצה למזרח התיכון, למשל תמנון צרוב בחמאת שום (73 ש"ח), שקשוקה שרימפס ברוטב עגבניות שרי, חמאה, שום ופלפל חריף (87 ש"ח) וקלמרי טרי במחבת חמה עם שום, לימון, עלי תרד ופלפל חריף (88 ש"ח). בין הראשונות בולטים טרטר דג לבן ופאקוס (64 ש"ח), מנת קיץ נאה וקלילה, ובמיה בלאדי בטמפורה (28 ש"ח), נשנוש אולטימטיבי ליד בירה קרה או קוקטייל ג'ין בהשריית מרווה וג'ינג'ר. לא פחות חשוב: רוב המנות מתאימות לרגישים לגלוטן (ללא פס הכנה נפרד) ולמחזיקים בתזונה קטוגנית.
עמיעד 13, שני-שבת 11:30-23:30

טעים, קטוגני ולא כשר. קפטן הוק (צילום אנטולי מיכאלו)
טעים, קטוגני ולא כשר. קפטן הוק (צילום אנטולי מיכאלו)

מבעבע קר, נקניקיות לוהטות | הגפן + קן הקוקייה

הגפן – חצר יין מקומית, יחד עם קן הקוקייה, מציגים חגיגה של מקומיות בשישי צוהריים מבעבעים בליווי נקניקיות. לכבוד יום הולדת שנתיים לגפן, ייפתחו ויימזגו לכוסות פט נטים ישראלים ומבעבעים בסגנון שמפיין במחירים מיוחדים, לצד מנות ספיישל באווירה מקומית. במרחק קצר משם, בקן הקוקייה, תמצאו את הנקניקיות הנפלאות של ערן ביק, בירה קרה ואוסף תקליטי גרוב ישראלי, טורקי ולבנוני שיתנגן ברקע. אלכוהול טוב, נקניקיות סקסיות ומוזיקה טובה, בדיוק מה שצריך לפתיחת הסופ"ש.
עולי ציון 26/נועם 3, שישי (28.7) 12:00-20:00

הגפן והקוקייה בחגיגה מקומית (צילום יח"צ)
הגפן והקוקייה בחגיגה מקומית (צילום יח"צ)

יין נשי בנמל | קום איל פו

יורם חוטר ישי, איש פרסום ושיווק לשעבר שכיום מייצר יין, שם לו למטרה לקדם יקבים קטנים וייננים יצירתיים שאינם מחויבים לדבר פרט לעצמם. את הפעילות הראשונה הוא בוחר להקדיש ליינניות, לנשים שעוסקות ביין וליקבים שמופעלים על ידי נשים: אורנה לב מיקב "אדם", ניצן סברסקי מיקב "אחת", אשת היין ענת אגמון, נעמי אדר הופמן מיקב "מראה מקום" ויקב שורק, שיינניות (וייננים) חובבים משתמשים בו כפלטפורמה להגשמת חלומות. הפופ אפ התמקם בקום איל פו וכולה, עסקים המזוהים עם נשים, ועל הדרך מנסה גם להחזיר לנמל את תושבי העיר. היין נמכר במחיר נגיש, מ-35 ש"ח לכוס ומ-105 ש"ח לבקבוק, ובמיני-מעדנייה שבמקום נמכרים גם נקניקים וגבינות שיסדרו לכם את הפיקניק המושלם.
האנגר 26, נמל תל אביב, ראשון-שבת 13:00-23:00

יין נשי בנמל (צילום יח"צ) 
יין נשי בנמל (צילום יח"צ) 

יום הולדת 20 וסושי כשר | FRAME

רשת FRAME חוגגת יום הולדת 20 לסניף הראשון ברמת החייל ומזכירה את מנות הדגל האהובות, למשל שרימפס פופקורן, טום יאם נודלס לברק, באן אסאדו בקר וכדורי סרטן מטוגנים בפנקו, שניתן לקבל גם במשלוח. באותה הזדמנות הופך סניף המסגר לכשר. התפריט מוגש בישיבה במקום, טייק אוויי ומשלוחים, וניתן להתאימו גם לטבעונים ונמנעים מגלוטן.
פריים שף סושי בר

מעכשיו גם כשר. FRAME (צילום יח"צ)
מעכשיו גם כשר. FRAME (צילום יח"צ)

דרינק במתנה | ONTOPO

NG, וונג, סיטארה, פורטר אנד סאנס, יאוזה, שמוליק כהן ועוד ועוד לוקחים חלק בפרויקט הקיץ של ONTOPO, דרינק במתנה בהזמנת מנה עיקרית. ההטבה מותנית בהזמנת מקום דרך אונטופו והיא משתנה בהתאם לתפריט ולמנות הנבחרות.
ראשון-שלישי (23-25.7), ראשון-שני (30-31.7), רשימת המסעדות המשתתפות באתר

סיטארה (צילום יהונתן בן חיים)
סיטארה (צילום יהונתן בן חיים)

דאקירי כל החודש

לכבוד יום הדאקירי הבינלאומי שמציינים ממש היום (19.7) משיקה יבואנית האלכוהול Free Spirits שת"פ עם ברים שישקשקו גרסאות קלאסיות ומקוריות לקוקטייל האיקוני. בין המשתתפים אימפריאל, בושוויק ולה אוטרה, הרצל 16, ג'וזפין, מושו, פוסטר, קלביס וטיפהמרה בגבעתיים השכנה. עד 30.7.

גם זה דאקירי (צילום רותם אורן)
גם זה דאקירי (צילום רותם אורן)

מחוץ לעיר

פסטיבל עגבניות ברמת השרון

לכבוד עונת העגבניות שנמצאת בשיאה עורך שוק האוכל "ריחות וטעמים" את פסטיבל העגבנייה הראשון בארץ, בו יוגשו מנות מלוחות, מתוקות ובעיקר טעימות מעגבניות מזנים שונים, למשל קציצות דגים ברוטב עגבניות וויטני, קציצות בשר טלה ברוטב עגבניות ליקופן ונענע ועוד. את האוכל המוכן, הדליקטסים והעגבניות ניתן לאכול במקום ולקחת הביתה.
החרש 8, רמת השרון, עד 28.7, בימי חמישי בשעות 10:00-16:00 ובשישי בשעות 8:00-15:00

פסטיבל העגבנייה (צילום גיל אבירם)
פסטיבל העגבנייה (צילום גיל אבירם)

בראנץ' לבנוני בצפון

לאחר שהוכיחה את עצמה בסטייקים, מסעדת אומניה הצפונית משיקה ארוחת בוקר לבנונית מסורתית ששווה לנסוע בשבילה. בתפריט: פטאייר סבנאח, חומוס שווארמה, סוג'וק ותרד טורקי ועוד מנות שהן הכי רחוקות מחביתה וסלט. 98 ש"ח.
דיר אל אסד, חמישי-שבת 10:00-13:00

בראנץ' לבנוני, אומניה (צילום דוד מויאל)
בראנץ' לבנוני, אומניה (צילום דוד מויאל)

חוף יווני בהוד השרון

צביקי עשת, בעלי רשת גרקו, מביא למרכז הוד השרון חול ים אמיתי, מיטות שיזוף, שמשיות ואת כל מה שמסביב, חוץ מהים. בתפריט: סובלאקי, גירוס ומנות קלאסיות מיוון שכיף לאכול בחוף, קוקטיילים, עגלת גלידות בטעמים יווניים ובירה מיתוס מהחבית.
סוקולוב 46 ,כיכר המושבה, הוד השרון, ראשון-שישי 12:00-23:00, שבת 10:00-23:00

הים של גרקו בהוד השרון (צילום צביקי עשת)
הים של גרקו בהוד השרון (צילום צביקי עשת)