הזדמנות אחרונה לאכול עם רותי ברודו בקופי בר ועוד חדשות אוכל

שלום אחרון כמעט. הקופי בר (צילום אלון שסטל)
שלום אחרון כמעט. הקופי בר (צילום אלון שסטל)

המיץ פטל מקבל גרסה למבוגרים בלבד, דה טאקו ז"ל חוזרת לביקור נוסף, תבשילים מהמטבח האיזמירי מגיעים לסוליקה של אבי ביטון - וגם פרידה מההמבורגר ביין של הקופי בר. כלומר, לפחות עד שישוב. אולי. פרטים נוספים בפנים

30 ביולי 2023

שלום אחרון לקופי בר

18 באוגוסט, רשמו לפניכם את התאריך. ביום זה יגיעו לקצם שלושה עשורים של אוכל והרבה יותר מכך, כשהקופי בר יסגור את שעריו בפעם האחרונה. ימי הסרוויס האחרונים יכללו הופעות אורח של מנהלי ועובדי עבר עד לצוות ההקמה משנת 1993, כולל רותי ברודו וגיא פולק כמובן. מיד לאחר הדי-דיי, יעבור המוסד האהוב למתכונת "מרפסת אקספרס": תפריט בתצורת משלוחים וטייק אוויי עם אופציית ישיבה במרפסת קטנה ונעימה. במקביל אורז הקופי בר את עצמו ואת רוב הצוות לקראת הפתיחה בשדרות רוטשילד בחודש ספטמבר. מקורבים לצלחת מספרים שכמה ממנות הדגל האייקוניות יוגשו במקום החדש, ואנחנו כבר מצביעים בעד המבורגר ביין וסלט קיסר.

מי זאתתתת. רותי ברודו בקופי בר (צילום יח"צ)
מי זאתתתת. רותי ברודו בקופי בר (צילום יח"צ)

קדחת הטאקוס

זו הייתה רק שאלה של זמן עד שהבר הקריבי לה אוטרה יתאים את המטבח לקוקטיילים הלוהטים ולמזג האוויר התואם. אל הדגל נקרא שחר וולמר, שהטאקוס והרטבים החריפים שהגיש במזללת דה טאקו ז"ל עדיין צרובים בזיכרון. בפופ אפ שיפעל עד סוף החודש הוא יכין טאקוס בעבודת יד עם סלסה טומטיו, סלסה הבנרו וליים במגוון מילויים, למשל תבשיל כרעיים בסלסת עגבניות שרופות וצ'ילי וואחיו ואנצ'ו ועוד, ומנות נוספות מהמטבח המקסיקני בפרשנות אישית כגון קסדייה מנצ'גו כבשים, קישוא בלאדי ואבטיח מוחמץ ותבשיל שעועית מעושנת ופיקו דה גאיו (43-72 ש"ח). באגף הדרינקים תמצאו תפריט קוקטיילים מיוחד על בסיס טקילה פטרון. בהפי האואר (ראשון-חמישי 18:00-20:00) כל זה משתלם עוד יותר – 20 אחוז הנחה על תפריט האוכל ו-35 ש"ח לקוקטייל.
הירקון 66, מראשון (6.8)

כבר חריף לכם? לה אוטרה (צילום בן יוסטר)
כבר חריף לכם? לה אוטרה (צילום בן יוסטר)

זיכרונות מטורקיה

לאחר שחקר את המטבח המרוקאי מתפנה שף אבי ביטון לרדת לשורשי הצד השני במשפחה, שמוצאו בעיר איזמיר. בסופ"ש הקרוב יעלו על מדפי מעדניית סוליקה תבשילים ממטבח האיזמירי, שהוא עדין ומתובל פחות מהמטבח הטורקי המוכר בארץ, שמקורו באיסטנבול. לדוגמה: סינייה כופתה – עוגת קובה גדולה ממולאת בשר טלה, צנוברים ותבלינים (128 ש"ח), מומבאר טורקי – מעי כבש ממולא בשר ואורז (58 ש"ח), אוסובוקו טלה ברוטב דובדבנים (24 ש"ח ל-100 גרם) וקציצות עגל ברוטב עגבניות וחצילים (96 ש"ח ל-6 יחידות). ובלי לעמוד בתור בנתב"ג.
איינשטיין 7, חמישי-שישי (3-4.8)

עבודת שורשים קולינרית. אבי ביטון. (צילום: אריאל עפרון)
עבודת שורשים קולינרית. אבי ביטון. (צילום: אריאל עפרון)

פופ אפ יין עולמי

Pop up wine bar בבית פנורמה מקדיש את חודש אוגוסט ליינות מהעולם בשיתוף עם רשת יין בעיר. כל ערב יוקדש למדינה או אזור יין, דרום צרפת (1.8), ריוחה (9.8), דרום אפריקה (17.8) ועוד. בקבוקים יימכרו במחיר חנות + 25 ש"ח דמי חליצה וליד יוגש תפריט מנות קטנות ותואמות, למשל טטאקי דג לבן על סלט סלק, פטטאס ברוואס, גוז'ר גבינה וקונפי דג בקזואלה (30-60 ש"ח). מוזיקה, אווירה והשקיעה שנשקפת ממרפסת הגג כבר כלולים במחיר.
דרך בן צבי 84

פופ אפ בר יין (צילום נטי לוי)
פופ אפ בר יין (צילום נטי לוי)

איפה מיץ פטל

לא הארנב ולא מיץ אלא Miz Petel, דרינק ארטיזנלי חדש שמצנן את הטמפרטורות ומרגיע עצבים. אנשי היין והאלכוהול אייל דרורי וגל ארזי, שמתמחים בחידושים מקומיים למשקאות מסורתיים, יצרו יחד עם משק "פטל ארץ" שבמושב תעוז גרסה מקורית ל-made-wine, יין פירות בסגנון אנגלי מסוף המאה ה-19. פטל אדום ושחור ואוסנה, ענבי מוסקט אלכסנדרוני, פירות אלה ארץ ישראלית, מחטי אורן, אצטרובלים ירוקים, לבנדר וליקוטים נוספים מסביבת המשק מתחברים למשקה חמוץ־עדין, פירותי ומתובל, שכיף לשתות קר עם קוביית קרח או סודה. בהשקה הרשמית שתתקיים במעדניית עדינה בשינקין בימים שלישי ורביעי (1-2.8) מ-18:00 ישקשקו הסומלייה שירה צידון ואשת הקולינריה אפרת אנזל תפריט בהשראת הפטל – קוקטיילים ומנות מחומרי גלם מחנויות האוכל של רחוב שינקין – חנות דגים, אלון שבו והקצבייה של אהרוני.
149 ש"ח, להשיג במנו וינו ובמעדניית עדינה

מיז פטל, גאווה ישראלית (צילום יח"צ)
מיז פטל, גאווה ישראלית (צילום יח"צ)

ק-פה האנוי חותך מחירים

מסעדת ק-פה האנוי יוצאת במהלך לטובת האורחים ומודיעה על על הוזלה דרמטית במחירי היינות: כוס יין ב-18 ש"ח בלבד במקום 45 ש"ח ובקבוק ב-60 ₪ בלבד במקום 190 ש"ח. "אנו מנסים לגרום לציבור להבין שאנו פועלים בשבילו ועבורו ונלחמים ביוקר המחייה. במקום לעלות את המחירים הלקוח יוכל לצאת וליהנות מיין איכותי במחיר מצחיק, מבלי לחשוב על החשבון שיגיע בסוף", מסביר הבעלים עמנואל דיין. ההוזלה תקפה גם לגבי יינות ברמה גבוהה, למשל בקבוק פטי קסטל שנמכר ב-150 ש"ח לעומת 275 ש"ח. מה שמוכיח שאם רק רוצים, אפשר לא לקרוע לנו את הכיס.
מלכי ישראל 3

חצי מחיר, שומעים? ק-פה האנוי (צילום יהונתן בן חיים)
חצי מחיר, שומעים? ק-פה האנוי (צילום יהונתן בן חיים)

קייטנה קולינרית

לידיעת ההורים המותשים: במרכז לתרבות האוכל אסיף תוכלו לבלות עם הילדים, לצבור קצת ידע תיאורטי ולסיים בליקוק גלידה. "אסיפון" בהנחיית השפית רינת צדוק ייפתח בספרייה הקולינרית, וימשיך בגג הבניין, שם ממוקמת  חווה ורטיקלית לירקות, פירות ועשבי תבלין, שמהם יכינו הילדים לימונדה קרה. בסלון האירוח (הממוזג!) תספר צדוק מי היו הראשונים בעולם שחשבו על מאכל מתוק וקפוא ואיך הוא הפך לגלידה המוכרת כיום, ולאחר מכן היא תדגים במטבח הניסיונות הכנת גביעי גלידה תוצרת בית. והקינוח: גביעי גלידה שיחולקו לילדים ולהורים תוך האזנה לסיפור "וניל על המצח ותות על האף" מאת מאיר שלו. הפעילות מיועדת לגילאי 5-9 בליווי הורה. 100 ש"ח למבוגר+ילד, 150 ש"ח למבוגר + 2, 180 ש"ח למבוגר + 3.
לילינבלום 28, ראשון (6/13.8) ושלישי (29.8) מ-16:00

פעילות קיץ להורים וילדים באסיף (צילום יח"צ)
פעילות קיץ להורים וילדים באסיף (צילום יח"צ)

יום הולדת לשר

רשת האלכוהול "שר המשקאות" חוגגת 20(!) שנה ואתם נהנים ממסיבה עם די ג'יי, הפתעות, עמדות טעימה ודרינקים שיימזגו כמים. מזל טוב.
שלבים 4, שלישי (1.8) מ-19:00, הכניסה חופשית