חדשות האוכל: ארוחות יום כיפור ופופ-אפים של השפים הגדולים

יוצא מהקופסה. מושיק רוט (צילום: איליה מלניקוב)
יוצא מהקופסה. מושיק רוט (צילום: איליה מלניקוב)

השף מושיק רוט חובר לחברו הקצב דוד לגזיאל להשקת אירועי פרלמנט שישי, מנה שטרום מרים פופ אפ בקלאסיק, חיים כהן קופץ לשרונה עם שלוחה זמנית (אולי) של בית הקפה שלו וגם ארוחות טרום הכיפור של שישקו ופוסט הכיפור של מלגו ומלבר. כי מסורת זו מסורת

20 בספטמבר 2023

אירועים ועניינים

פרלמנט הבשר של מושיק רוט | לגזיאל

שף מושיק רוט והקצב הוותיק דוד לגזיאל הם חברים טובים שנפגשים בכל שבוע, מדברים ואוכלים בשר. לכבוד השנה החדשה פותחים השניים את "פרלמנט שישי" לקהל, לשני מפגשים חד פעמיים (אז זה בעצם מפגש דו פעמי?), שבמהלכם וברוח קבלת שבת יוגשו סנדוויצ'י חלה עם סלטים מהמטבח הטריפוליטאי ונתחים משובחים לצד מנות בשר קטנות שמחברות בין משק לגזיאל והיצירתיות של מושיק רוט. וכן, מפגש הפסגה הקרניבורי הוא סיבה מספיק טובה לצאת לרגע מאזור הנוחות ולנסוע אל מעבר להרי החושך לרמת גן.
עוזיאל 83, רמת גן, שישי (22.9, 13.10) מ-12:00

טרום כיפור 2 | שישקו

הארוחה המפסקת בשישקו היא כבר מוסד שעומד בזכות עצמו, חגיגת מזאטים בלקניים והמון – אבל המון – אלכוהול. גם הפעם האירוע יצויין במלוא החגיגיות עם נעימות יום כיפור, כפרות בהרמת לחיים ואוכל עד שיתרוקן המטבח, סוג של הכנה לצום או לבינג'. מינימום הזמנה 90 ש"ח לאדם.
הר סיני 2, ראשון (24.9), 11:00-16:00

החתימה הכי טובה בעיר. סדר טרום כיפור בשישקו (צילום גילי אליאש)
החתימה הכי טובה בעיר. סדר טרום כיפור בשישקו (צילום גילי אליאש)

פוסט כיפור | מלגו ומלבר

כבכל שנה פותח שף מוטי טיטמן את הדלתות לארוחת שבירת צום לא מסורתית כלל, שהפעם גם מנוצלת לציון עשור למלגו ומלבר. בתפריט עשור בלחמנייה תמצאו למשל קריספי צ'יקן עם גלייז אריסה וסלט קולסלאו, נקניקיית צ'וריסו במילוי גבינה עם צ'טני מנגו וטבסקו ירוק, וסנדוויץ' רובן בלחם קסטן (55-63 ש"ח). הקונדיטורית החדשה והמוכשרת טל יניב מכינה לאירוע את מיטב השחיתות: קוקילידה חמאת בוטנים וריבה עם גלידת מסקרפונה פטל, סאנדיי פאדג' שוקולד מוגזם וטארט דבש מלוח לשנה מתוקה (35-45 ש"ח).
רוטשילד 142, שני (25.9) מ-20:00

סנדוויץ' רובן בלחם קסטן (צילום שף טיטמן)
סנדוויץ' רובן בלחם קסטן (צילום שף טיטמן)

ימי היקיטורי | מרלוזה

במסעדת השוק האהובה מקדישים שלושה ימים לתפריט ספיישל של יקיטורי דגים, כלומר שיפודי דג קטנים ברטבים שונים כגון דניס ברוטב קארי צהוב, מוסר ביוזו וקרמל וסלמון שרוף (38-55 ש"ח). עם כוס יין ליד ואווירת השוק בשעות שאחרי הסגירה מובטח ערב כיפי וטעים.
חיים חבשוש 39

שיפודי דגים זה כיף. מרלוזה (צילום יח"צ)
שיפודי דגים זה כיף. מרלוזה (צילום יח"צ)

יקבי קסטל ורזיאל באים לעיר | Riverside

לקראת סיום עונת הבציר מניחים ביקב קסטל ויקב רזיאל את המזמרות לטובת מסיבה עם הרבה יין טוב, מוזיקה ואוכל על גדות הירקון, במתחם האירועים ריברסייד. באירוע הראשון מסוגו תוכלו לשתות יינות משובחים מבית קסטל ורזיאל במזיגה חופשית, לדגום את המטבח הפתוח ולהתנועע לצלילי מוזיקה שתנגן די ג'יי יערה גולדמן. 289 ש"ח.
שדרות רוקח 2, רביעי (27.9) מ-18:00, כרטיסים באתר

מסיבת יין בפארק הירקון (צילום יח"צ)
מסיבת יין בפארק הירקון (צילום יח"צ)

יין וטבע | סיור עירוני

נשים ויין הן כבר לא אדם נשך כלב, בפרפראזה על האמירה המשומשת. רומי צ'ילאג, מדריכת סיורים וחוקרת טבע עירוני ובתה של היננית אורנה צ'ילאג, עורכת סיור שכותרתו "נשים ויין – סיפור אהבה", העובר בין שלוש גתות עתיקות באזור כיכר המדינה. במהלך הסיור היא מספרת על גתות בארץ ישראל לאורך ההיסטוריה, על חשיבות שימורו של הטבע העירוני ועל הסיבות להדרת נשים מתחום היין במשך מאות שנים וכניסתן המחודשת לתחום. ומכיוון שרק לדבר על יין אי אפשר, בחלקו האחרון של הסיור מתארחת הייננית ניצן סברסקי, בעלת יקב "אחת", לטעימות יין לבן ודיון בשאלה מדוע נשים ויין הם סיפור אהבה מוצלח. 85 ש"ח.
שני (2.10), 10:00-12:00, פרטים והרשמה באתר ובפייסבוק

סיור יין וטבע (צילום רומי צ'ילאג)
סיור יין וטבע (צילום רומי צ'ילאג)

פתיחות ופופ אפים

קפה עם חיים כהן | פיצי

לרגל חגיגות 5 שנים לקפה פיצי בצומת הכפר הירוק משכפל שף חיים כהן את הפורמט לשרונה מרקט בפופ אפ שיימשך שלושה חודשים. בפיצי החדש והזמני תוכלו לזלול סנדוויצ'ים מושקעים, סלטים וקישים וכן מנות עיקריות ארוזות כגון קציצות עוף מנגולד ותפוחי אדמה, ספגטי בולונז, מרק קוסקוס וקציצות פראסה. אגף העוגות כולל טארט אגסים וקרם שקדים, טארט תפוחים קלאסי, עוגות בחושות ושמרים וגם את את טארט הלימון המיתולוגי של מסעדת יפו תל אביב. במעדנייה שבמקום ניתן לרכוש סלטים, מטבלים, ריבות ועוד. "יכול להיות שזה יהיה מעולה ונחליט להישאר", אומר כהן, ואנחנו כמובן בעד.
קלמן מגן 3 (שרונה מרקט), ראשון-חמישי 08.00-18.00, שישי 08.00-15.00, שבת סגור (שעות פתיחה בהרצה)

חיים כהן, פיצי שרונה מרקט (צילום דוד מויאל)
חיים כהן, פיצי שרונה מרקט (צילום דוד מויאל)

מנה שטרום עושה את איטליה | קלאסיק

אמרנו שהמטבח האיטלקי הוא האיט גירל כרגע? מסעדת קלאסיק, ספוט הקז'ואל-פוד מבית וולפנייטס, משתדרגת ומארחת את מנה שטרום לפופ אפ ברוח סתיו איטלקי. השף שמזוהה עם המטבח האיטלקי יגיש בשלושת החודשים הקרובים ארנציני ממולא גבינות על רוטב עגבניות מסקרפונה קטיפתי, פיצה קאצ'ו א פפה פריכה וטובה, ניוקי גורגונזולה ברוטב שמנת גבינה כחולה עם אגוזי מלך וקרם סלק ומנות נוספות שחקוקות בקריירה רבת השנים של שטרום ומייצגות את המטבח האיטלקי הקלאסי במיטבו (48-76 ש"ח). ומכיוון שבסוף בכל זאת מדובר בהמבורגרייה, לתפריט הקציצות נוסף ספיישל Scramble Burger – המבורגר עסיסי עם ביצה מקושקשת רכה וחמאת כמהין (66 ש"ח). גם אם במבט ראשון התפריט נראה כאוסף מנות שפונות לכולם, חומרי הגלם טובים והביצוע פשוט טובים. ובכך אין להקל ראש.
יהודה המכבי 53, ראשון-שבת 12.00-23.00

איטליה הקלאסית ביודה מכבי (צילום איתמר גינסבורג)
איטליה הקלאסית ביודה מכבי (צילום איתמר גינסבורג)