שובו של Hoc בפלורנטין, ראמנייה של דין שושני ועוד חדשות אוכל

אמאל'ה איזה חתיך. פנקייק קריספי צ׳יקן בארוחת הבוקר של orby (צילום: אינסטגרם/@orby_cafe)
אמאל'ה איזה חתיך. פנקייק קריספי צ׳יקן בארוחת הבוקר של orby (צילום: אינסטגרם/@orby_cafe)

בית הקפה הפלורנטינאי חוזר בכוחות מחודשים (שזה אומר, עם מנה שנקראת "עוגת ענן"), אשף הראמנים מצא בית מחוץ לבית, ארוחת חג שעושים בגבוה והדרך הכי טובה להשתכר. אם זה חדש וטעים וקורה בתל אביב - זה בטח איפשהו ברשימה הזאת

16 באפריל 2024

הלוואי שהחדשות של המדינה יהיו אביביות ומשמחות כמו החדשות שלנו, אבל עד שיש משהו חיובי לספר, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו לשמור אותו בשושו. אז מה יש לנו? מסעדה שנפתחת שוב לרגל עונת הרחצה, סניפים חדשים עם מאפים מפתים, ליל סדר במסעדה, תפריט פסח כדי שלא תצטרכו לעבוד קשה ופסטיבל יין להשתכר ולשכוח מהכל.

>> במסעדת "פרעצל" החדשה שבשוק הפשפשים יש יותר מאשר רק פרעצל

בקרוב כאן | ראמנייה של דין שושני 

דין שושני – שפתח במהלך ימי המלחמה מסעדת ראמנים קטנה מתוך ביתו, אליה רשימת ההמתנה הרקיעה שחקים – הודיע אתמול בעמוד האינסטגרם שלו שהוא פותח מסעדת ראמן רשמית. כמובן לצד הראמן יהיו גם הפתעות נוספות מהמטבח היפני, כי מסעדה זה לא בית. נזכיר ששושני מכין ראמן מופלא בכמה גרסאות עם אטריות בעבודת יד ודיוק בכל הפרטים הקטנים. ומה לגבי הראמנייה החדשה? אד יקראו לה wabi והיא צפויה להיפתח בתחילת חודש מאי. נשאיר אתכם מעודכנים, אל דאגה. 

יפני אבל ישראלי. הראמן של דין שושני (צילום יעקב בלומנטל)
יפני אבל ישראלי. הראמן של דין שושני (צילום יעקב בלומנטל)

שוב כאן | Hoc florentine

אחרי שהיינו עצובים להגיע להוק ולגלות את בית הקפה שלנו סגור, אנחנו שמחים להודיע שהוק פלורנטין פתחו שוב את שעריהם אחרי שיפוץ, והם ממש לא שבו בידיים ריקות. כעת נוספו לתפריט באן שמרים שוקולד שמופיע לנו בחלומות, בריוש ענוג בצורת חצי סהר ומילוי קרם פטיסייר, ועוגה שבתפריט נקראת ״עוגת ענן״, והיא רכה, עננית וממולאת בקרם בדיוק כפי שאתם מדמיינים. זאת לצד כריך הגריל צ׳יז האהוב, וסנאדו הביצים שכאבנו את היעדרו.
ראשון עד שבת בין 8:00-16:00, הרבי מברך 3

ברוכים הבאים לבטן שלנו. עוגת ענן של HOC (צילום: אינסטגרם/hoc.relative)
ברוכים הבאים לבטן שלנו. עוגת ענן של HOC (צילום: אינסטגרם/hoc.relative)

שוב כאן, אבל בחוף | לולי

מסעדת החוף לולי היא מסעדה עונתית שנפתחת עם תחילת עונת הרחצה, ואם חשבתם שאין לנו כאן ביץ׳ קלאב כמו באיביזה ומיקונוס, בלולי מזכירים לנו שגם אנחנו אחרי הכל עיר חוף. בשעות הבוקר יש ברחבה מיטת שיזוף כדי להיטגן קצת, והחל מהשעה 16:00 כשמדד הקרינה יורד, המוזיקה אט אט מתנגנת והקוקטיילים מתחילים להימזג. בגזרת האוכל שף כפיר ינין דואג לפתיחים מהנים, מנות דגים נאים נאות, עיקריות דוגמת שניצל, המבורגר ופילה דג, סלטים רעננים וגם מגוון בצקים מהטאבון. והמחירים? כמו במסעדת חוף, מה חשבתם.
הירקון 122 א, טיילת תל אביב חוף גורדון. 077-9386-252 

קיץ על החוף. לולי. צילום: אסף קרלה
קיץ על החוף. לולי. צילום: אסף קרלה

תפריט פסח | סנדר

למסעדת סנדר ותק של 76 ומורשת משמעותית בהאכלתנו בימי שבת וחג. כעת לקראת פסח, אם במקרה אין לכם כוח לבשל אבל אתם רוצים לשמור על האווירה הביתית, האוכל של זמי שרייבר (דור שלישי למסעדה) הוא התשובה בשבילכם. אז בחג הקרוב בסנדר תמצאו תפריט עם מנות ראשונות כגון גפילטע (35 ש״ח), כבד קצוץ (35 ש״ח) וחזרת כמובן. משם תוכלו לעבור למרק עם קניידלך המופלא (35 ש״ח למנה), לשניצלים בקמח מצה(67 ש״ח), לקציצות הפסח, לקניש המצות במילוי תפוחי האדמה (35 ש״ח) וקומפוט לקינוח. המנות יגיעו מוכנות להגשה, ארוזות בקופסאות קשיחות ואטומות ששומרות עליהן, וכל שנשאר יהיה להסיר את העטיפה, לחמם ולהגיש.
ניתן להזמין עד ה17.4, באיסוף עצמי ללוינסקי 54 או במשלוח. 055-953-6665

פסח בא, לפי המסורת היהודית. סנדר. צילום: קווין סתיו
פסח בא, לפי המסורת היהודית. סנדר. צילום: קווין סתיו

סדר פסח | טשרניחובסקי 6

בביסטרו הפורטוגזי טשרניחובסקי 6 יקיימו השנה ארוחת ליל סדר באווירה חגיגית ומשפחתית. מדובר בארוחה שאידאלית לכל מי שמאס בשאלות ״מתי תתחתן״ של הדודה אך מעוניין בלחגוג חג כהלכתו באווירה שמחה ומשותפת. בתפריט, ארוחת ליל סדר חגיגית שכוללת לפי מיטב המסורת כבד קצוץ עם בצל מטוגן בשמאלץ, פולנטה רכה וירקות צלויים, קרפצ׳יו בקר ונוספות שיוגשו למרכז השולחן. בגזרת העיקריות יהיה ניתן לבחור בין ביף בורגניון, שוק אווז קונפי ביין פורט, פילה דג צרוב בקרם שורשים או עוף בפלפלים, בצל וזיתים. יהיו גם אופציות לטבעונים וצמחונים בהזמנה מראש. לקינוח, סמיפרדו ועוגת גבינה ולשתייה כוס יין הבית ושתייה קלה.
מחיר לסועד: 420 ש״ח, יש להזמין מראש באתר או בטלפון 03-6208729

מנה קסומה לכל סדר, אבל לסדר שלכם במיוחד. טשרניחובסקי 6. צילום: דנה מאירזון
מנה קסומה לכל סדר, אבל לסדר שלכם במיוחד. טשרניחובסקי 6. צילום: דנה מאירזון

תפריט בוקר חדש | orby

בבית הקפה הכי היפסטרי לא מפסיקים לחדש ולהפתיע וכעת עם תפריט ארוחות בוקר חדש שמתקיימות כל יום ולא רק בסופי השבוע, שזה כבר דבר שמדבר אלינו. המנות החדשות שהצטרפו לתפריט הן: פנקייק קריספי צ׳יקן, טוסט קימצ׳י וגבינות,  באבא או רום ספוג ברום עם גנאש שוקולד לבן מוקצף, יחידת סירניקי (פנקייק סובייטי מסורתי מגבינת קוטג׳) גדולת מימדים עם שמנת חמוצה וקונפיטורת תפוזים ביתית, פרנץ׳ טוסט סטייל הונג קונג שזה אומר שהוא עתיר חמאה, ממולא בחמאת בוטנים ושוחה ברוטב על בסיס חלב מרוכז, בקרם אנגלייז וטירמיסו מאצ׳ה ירקרק ומפתה. אגב שמענו שבערבים יש פיצה נפוליטנית לפעמים, אבל אנחנו בארוחות בוקר עכשיו.
מעון 5, בימי ראשון עד חמישי בין 10:00-17:00, ביום שישי ושבת בין 9:00-17:00.

יקב רמת הגולן מתארח | חדרפרטי

מרכז המבקרים של יקב רמת הגולן פועל כרגיל גם בימים אלה, כשהגולן טפו טפו נהנה בשלב זה משקט יחסי. אבל בגלל שהכל אכן יחסי בחיים, החליטו צוות היקב להביא את מרכז המבקרים לתל אביב לסופ״ש שכולו יין. המרכז יתארח בחדרפרטי שבבית פנורמה לסדנאות טעימה שכוללות בין היתר, סדנת טעימות יין רוזה, סדנת יינות וולקניים וסדנת כרם אלוני הבשן שהוא כרם העילית של היקב. הסדנאות יתקיימו ביום חמישי (ומותנות בהרשמה מראש). וביום שישי יתווספו ליינות גם גבינות משובחות ושלל מארזים לרכוש הביתה.
מחירי הסדנאות בין  75-140 ש״ח, יש להירשם באתר. הסדנאות התקיימות ב-18-19.4, בחדרפרטי, קומה 6, דרך בן צבי 84

מהגולן למרכז. צילום: באדיבות יקבי רמת הגולן
מהגולן למרכז. צילום: באדיבות יקבי רמת הגולן

סניף תל אביבי חמישי | בבקה בייקרי

אנחנו עוקבים אחרי האחיות שיר וקורל גורן עוד מהסניף הראשון בצהלה, והנה נחנך לו בעיר סניף נוסף של אימפריית הפחמימות של השתיים, החמישי בתל אביב והשני בדיזינגוף. במקום  נמצאים, כמובן, כל החשודים המידיים – הפרעצל שהקנו להן את התהילה, כריכים צבעוניים, עוגות ועוגיות נהדרות וגם הפתעות מיוחדת לסניף – טוסטים ובורקאסונים. בזירת הטוסטים (בין 34-38 ש״ח) אפשר לבחור בין לחם קסטן לפרעצל, ויש טוסט פופאי עם תרד, גבינת המאירי וגאודה, טוסט קפרזה עם מוצרלה, פסטו ועגבניות, וגם טוסט מסקרן עם אבוקדו, שטעים גם בגרסתו החמימה, עם גבינת שמנת, גאודה וממרח עגבניות מיובשות. בזירת הבורקאסונים, אחד במילוי תרד וגבינת המאירי והשני עם ארטישוק, גבינה ועגבניות שרי (18 ש״ח ליחידה).
דיזינגוף 274

הכל טוסט? בבקה. (צילום: אינסטגרם/@babkabakery)
הכל טוסט? בבקה. (צילום: אינסטגרם/@babkabakery)