השיפודים של עינב אזגורי והאימפריאל בדרך. ועוד חדשות אוכל

זה מתקרב. השיפודים של עינב אזגורי והאימפריאל (צילום: אינסטגרם/@enav42)
זה מתקרב. השיפודים של עינב אזגורי והאימפריאל (צילום: אינסטגרם/@enav42)

אנחנו מתרגשים לקראת היצירה החדשה של אנשי הבסטה, נלהבים לקראת בר השיפודים העתידי של האימפריאל, שמחים לקבל בחזרה עם זרועות פרוסות את ג'אנגו וממש רעבים לקראת הבראנץ' הענק של ג'מה. אם זה חדש וטעים וקורה בתל אביב - זה בטח איפשהו ברשימה הזאת

כל הפתיחות הקרובות (וסגירה אחת מבאסת)

– בחלל ששימש עד כה מחסן פותחים אנשי הבסטה בקרוב בר חדש, "הכל חוץ מבר יין", מבטיח אבירם כץ, מקבוצת הבעלים. הברצ'יק החמוד ללא קונספט ייפתח בעוד מספר חודשים. תאריך עדיין אין, אבל ממילא אי אפשר לקבוע כלום במדינה הזאת.

– אנשי האימפריאל ושף עינב אזגורי, שכבר תקופה חולש על המטבח בבושוויק, פותחים מתישהו בתקופה הקרובה בר שיפודים. מה זה אומר ומתי בדיוק אפשר כרגע רק לנחש, אך באינסטה של אזגורי כבר מסתמנים ביסים מבטיחים.

– שף תומאס זוהר (משחקי השף, DNA בעזריאלי) עומל על הקמת מקום חדש במתחם נגה, תאילנדי כמובן. הפתיחה מיועדת לחודש ספטמבר, כשהמנטור שף יוסי שטרית (היבה) מהווה גב עסקי. יהיה סוואדיקה.

– שף אשר חביבי (היוונייה בכרמל) מחדש את "היווני" בשוק בצלאל, כך שבקרוב המקום ייפתח בשם חדש, ועם קונספט חדש, וכמובן – תפריט חדש. עד אז, תוכלו לקרוא על 5 מקומות שהוא אוהב בעיר ואיזה מקום מעצבן אותו.

– תושבי הצפון הישן, זה בשבילכם: השרקוטייה חגי לביא פותח באבן גבירול פינת ארלוזורוב מקום מהסוג שגרגרנים מחפשים בפריז – בית מלאכה ארטיזנלי, מעדניית בוטיק ובר קטן. בתפריט צפויים יין וצלחות קטנות עם בשרים ונקניקים, ממרחים ומטבלים מתוצרת בית. אנו עוקבים ולקראת הפתיחה נביא את הסיפור במלואו.

– והסגירה: בית הקפה 20Beans נסגר. המקום שנפתח לפני שלוש שנים וחצי על ידי איש הקפה טל בודנשטיין (לאביט, C.O.S – Coffee Organization Studio), והתהדר בכריכים שהרכיבה אשת הקולינריה הילה אלפרט (עוד לא התאוששנו מ"אשכי עץ"), נפרד מהשוק. תערובות הקפה עדיין זמינות לרכישה באתר.

עובר ושב | ג'נגו בר יין

בר היין שהפך להמבורגריה חוזר להיות בר יין: ג'נגו, הנקסט דור של שילה, נפתח מחדש עד לקיץ – אז יעבור יחד עם המסעדה לרחוב מונטיפיורי ויתמזג בה. לרגל הפתיחה המחודשת־זמנית יכין שף שרון כהן מנות ותיקות ואהובות, שאיתן יוגש תפריט יין חדש ונגיש במונחי המקום, מ-85 ש"ח לבקבוק. בימים ראשון-רביעי עד 19:30 מחירי היין מתכווצים עוד יותר – 50 אחוז מהמחיר הרשמי. סיבה טובה להגיע ולשתות ולהיפרד.
בן יהודה 155

טעימות טעימות | ARIA

מסעדת Aria הוותיקה ממשיכה לצעוד בדרך המשי, וחונכת תפריט טעימות חדש שבנה השף מושיקו אברהם. בין תריסר המנות שמייצגות את גבולות גזרת המטבח שלו תמצאו טרטלט זרעי קימל, כמון ובקר נא; מנטו בעבודת יד; טרטר דג ים ועוד ועוד תצוגות תכלית קטנות וטעימות להפליא. טכניקות מתוחכמות, חומרי גלם מקומיים ואוזבקיים וטעמים מהבית ברמלה מתערבבים בביסים שמעיפים את המוח. 630 ש"ח לזוג (אין אפשרות ליחיד).
נחלת בנימין 66, ימי שלישי, רביעי ושבת

בין אוזבקיסטן לרמלה לפיין דיינינג. אריא (צילום סו מדיה)
בין אוזבקיסטן לרמלה לפיין דיינינג. אריא (צילום סו מדיה)

מה שלום רותי ברודו? | בראסרי 48

מחפשים מה לאכול ביום ראשון כשרוב המסעדות סגורות? רותי ברודו מרחיבה את שעות הפעילות של רוטשילד בראסרי 48 גם ליום הכי קשוח בשבוע. בכל צהריים, בהזמנת מנה עיקרית, מוגשים לשולחן גם לחם איטלקי מהטאבון, וארבעה פתיחים ים תיכוניים משתנים – למשל מוסר קונפי עם איולי פלפלים או כרוב חרוך עם סלסה ורדה. בשבועות הקרובים תיפתח המסעדה גם בימי שישי החל משעות הצהריים (כרגע פועלת בשישי רק בערב). מסעדת השף היוקרתית R48 שעדיין סגורה, נפתחת לארוחות בוקר בסופי שבוע (שישי ושבת, 08:00-11:30). בתפריט תמצאו מאפים ולחמים טריים, צלחת גבינות, סלמון מעושן, פירות העונה ועוד, ומנת בוהוריים לבחירה מהתפריט (220 ש"ח).
רוטשילד 48, הישיבה בבראסרי על בסיס מקום פנוי (בערב ניתן להזמין מקום מראש), מסעדת 48R בהזמנת מקום בלבד

בוקר טואוב. R48 (צילום אסף קרלה)
בוקר טואוב. R48 (צילום אסף קרלה)

בראנץ' 10 | ג'מה

ג׳מה, האיטלקייה האהובה במתחם נגה, חוגגת עשור ומשיקה לראשונה בראנץ' איטלקי חגיגי מפואר. במרכז המסעדה יעמוד מזנון עמוס פוקאצ׳ות לוהטות, סלטים, ירקות קלויים, גבינות איטלקיות ומיצים סחוטים – הכל ללא הגבלה, לצד תפריט ספיישלים מיוחד עם קרפ כמהין, פריטטה זוקיני וגבינת עזים, פולנטה ירוקים וביצה עלומה ועוד מנות בוהוריים איטלקיות. כל היופי הזה שלכם תמורת 100 ש"ח לאדם (עיקרית אחת לבחירה, מזנון חופשי, שתייה חמה אחת לבחירה), והדי ג'יי שינגן ברחבה בחוץ – בחינם.
תרצה 14, שישי (10.5), 10:00-16:00

לקחת ללכת | GRAB&GO

קבוצת גרג משיקה בקניון TLV מקום בקונספט חדש עם שם שמדבר בעד עצמו – GRAB&GO, שילוב של בית קפה, בייקרי וטייק אווי. בתפריט לדרך תמצאו כריכים מיוחדים, עוגות, עוגיות, משקאות חמים וקרים, לחמים, פירות חתוכים, יוגורט מוזלי, סלטים באריזה אישית ונשנושים לארוחה מזינה ומהירה תוך כדי תנועה. תפריט הישיבה במקום מציע ארוחת בוקר הכוללת ופל אמריקאי/ופל בלגי מלוח, בצל פטריות מוקפצות ברוטב 4 גבינות וביצים עלומות; בוקר יווני – ביצי עין על טירופיטה גבינות ותרד, מזאטים וסלט יווני; מק אנד צ'יז; פיצה בוראטה; סמוסה ישראלית טבעונית ועוד (35-63 ש"ח).
קרליבך 4 (קניון TLV), קומת כניסה, ראשון-חמישי  9:00-21:00, שישי 8:30-15:00, שבת סגור

גראב&גו (צילום צילום אסף לוי קניון TLV)
גראב&גו (צילום צילום אסף לוי קניון TLV)