חדשות האוכל: פיצה חדשה בגן מאיר, בר קוקטיילים אקולוגי ביפו

אירוע תמיכה בתושבי הדרום בשרונה, פסטיבל קולינרי ליום העצמאות האיטלקי וחגיגה גיאורגית במתחם התחנה - קבלו את כל מה שחדש ומעניין בסצנת האוכל בעיר

פותחים שולחן בטש וטשה. צילום: בר איילון
פותחים שולחן בטש וטשה. צילום: בר איילון
30 במאי 2021

מקומות חדשים

Rini פיצה

פיצריות חדשות הן תמיד גוד ניוז והפעם הזרקור מופנה לגן מאיר, אל ספוט חדש שמציע פיצה נפוליטנית – מרגריטה, סמבה (מוצרלה, פטריות, תרד ופטה), פיצה ירוקה ופיצה מאס קרפונה (גבינות, בטטה, צ'ילי ותרד), וגם פוקאצ'ות ושתיה. תכלס כל מה שצריך לזמן איכות בריאה הירוקה שבמרכז העיר.
סמטת גן מאיר 5, תל אביב ובוולט

RINI פיצה בגן מאיר (צילום: ליאל סנד)
RINI פיצה בגן מאיר (צילום: ליאל סנד)

RUBEN הפיל

כריכי הבשר שהטריפו את העיר לפני מספר שנים חוזרים בצורה קצת אחרת, בסניף ראשון של RUBEN שנפתח בצומת הפיל. הרשת שפעלה עד כה בפריפריה מביאה בכנפיה המבורגרים, מנות גריל, סלטים וכריכי רובן, סטייק אנד אגז, סלופי ג'ו, קורנדביף ועוד. בישיבה במקום תוכלו לקבל ב־74 ש"ח דיל המבורגר+תוספת+שליש בירה.
בני אפרים 280 תל אביב, 03-6596066

טש וטשה

לאחר סיום ההרצה של דוכן הפיתות (שאת דעתנו עליו תמצאו כאן) משיק המסעדן והמוזיקאי מיקי מיראל את טש וטשה – מסעדה גיאורגית משולבת עם חלל הופעות. בתפריט תמצאו באדריג'אני (גלילות חציל), חצ'אפורי, חינקלי ועוד קלאסיקות מגיאורגיה לצד תבשילים ומנות בשר בגריל.
מתחם התחנה, תל אביב – יפו, 03-6771373

טש וטשה (צילום: חיים יוסף)
טש וטשה (צילום: חיים יוסף)

דון ג'וזפה

באזור כיכר גבעון לא חסרות מעדניות או חנויות יין, אך אין מקום שהוא גם וגם. מעכשיו יש מקום שזה עם קיר יינות גדול, סומלייה צמוד שמכוון את הקנייה ודליקטסים להשלמת האירוע, אפילו אם מדובר בפיקניק על ספסל ליד המזרקה. רחוב הארבעה 16 תל אביב, 051-2288416

דון ג'וזפה (צילום: גיל אבירם)
דון ג'וזפה (צילום: גיל אבירם)

Tan Thai bar

פאד קפאו, קארי מסמאן, קווטייאו ולאפ גאי מוגשים על שולחנות ברחוב באווירה לא פורמלית כמו שרק בפלורנטין אפשר. תפריט אלכוהול תואם נחלץ לעזרה לכיבוי החריפות, מקינגפישר וסינגה ועד וודקה וויסקי תאילנדיים.
ויטל 2 תל אביב, 077-4100454P

Pick bar

יפו עדיין מתאוששת אך בעיר העתיקה כאילו כלום לא קרה (ג'נטריפיקציה מישהו?). דווקא כאן נפתח בר ששם את המודעות לסביבה במרכז: קוקטיילים בשילוב עשבי תיבול מגינה צמודה, שמוגשים בכוסות ממוחזרות עם קשיות מתכלות לצד תפריט אוכל מעניין לא פחות.
כיכר קדומים 8 יפו, 055-5589081

 

אירועים

דרומה מרקט – תומכים בדרום בשרונה מרקט

שבועיים מאז סיום מבצע שומר החומות ושרונה מרקט הופך למשך יומיים ל"דרומה מרקט". תוצרת חקלאית, בתי אוכל ומבשלות בוטיק, פרחים וכלי קרמיקה ועוד יוצבו בעשרות דוכנים, באירוע שמיועד לחזק את הקשר בין המרכז לדרום ולחבק את תושבי קו העימות.
שרונה מרקט, חמישי (3.6) 10:00-23:00,שישי (4.6) 9:00-16:00

טעימות קיץ ברזיאל 7

חלל האירוח ביפו פותח את העונה החמה בסדרת אירועי קולינריה ותרבות תחת הכותרת "התגעגעתי לקיץ". השף רן וייס (מונא, פלורנטין האוס, טוטו ועוד) יגיש ארוחת טעימות יצירתית מחומרי גלם עונתיים שזה עתה נקטפו, על התוכן המוזיקלי חתומה המוזיקאית אודליה אוזן – בת למשפחת חזנים אלג'יראית, יוצרת, סקסופוניסטית וזמרת (שירה "התגעגעתי לקיץ" הוא גם מקור ההשראה לערב), והאמן והמפיק יעקב בהרב, הצלע השלישית במשולש, ישקה אתכם באלכוהול ויגרום לכם להרגיש כמו בבית. 10.6, 24.6 ובקרוב ייפתחו תאריכים נוספים. 350 ש"ח לאדם.
להזמנות

טעימות קיץ ברזיאל 7 (צילום: בן קירשנבאום)
טעימות קיץ ברזיאל 7 (צילום: בן קירשנבאום)

איטליה חוגגת

לרגל חגיגות יום הרפובליקה האיטלקית מכריזות לשכת התיירות של איטליה ושגרירות איטליה בישראל על פסטיבל "יש! איטליה – Yesh! Italia" –  ארבעה ימים (1-4.6) של סדנאות בישול, מתכונים, הרצאות, טעימות יין, טיולים וירטואליים, שידורים בלייב מאיטליה ועוד הפתעות. כל יום בפסטיבל יוקדש למחוזות מסוימים בארץ המגף והפעילויות ישודרו בעמוד הפייסבוק של לשכת התיירות של איטליה בישראל Be Italia.

יש איטליה (צילום: בר כהן)
יש איטליה (צילום: בר כהן)

פופ אפ בסטריטס

הסטריטס חוגג יום הולדת 10 ומשתדרג בלוק מחודש, וזו סיבה מספיקה לפרוץ בפופ אפ איטלקי־אמריקני: סלט פנצנלה וקפרזה זוקיני, סאנדיי גרייבי (פסטה חריפה בהשראת הסרט "החבר'ה הטובים") וצ'יקן פרמז'ן הם רק חלק קטן ממה שמוגש כאן לצד התפריט הקבוע, שבו אף אחד לא מעיז לגעת.
אבן גבירול 114 (פינת ארלוזורוב), תל אביב, 03-5281616

סטריטס אבן גבירול (צילום: יח"צ)
סטריטס אבן גבירול (צילום: יח"צ)