האנטריקוט שישכר אתכם בניטן תאי ועוד חדשות קולינריות

ויש גם ארוחה טבעונית לראש השנה, יום הארפה הבינלאומי והמון קוקטיילים חדשים. החדשות הקולינריות השבועיות

אנטריקוט עם פטריות כמהין לבנות בתיבול ג'ק דניאלס דבש (ניטן תאי, 118 ש"ח). צילום: אפיק גבאי
אנטריקוט עם פטריות כמהין לבנות בתיבול ג'ק דניאלס דבש (ניטן תאי, 118 ש"ח). צילום: אפיק גבאי
8 בספטמבר 2016

אוראל קמחי מארח את מלכת הבלינצ'ס

כשהשף אוראל קמחי (פופינה) פגש את שושנה פרידריך במסגרת הפקת הספר "סבתא בישלה גורמה", אף אחד מהשניים לא חשב שהחברות תמשיך מעבר. ניצולת השואה, שידועה כמלכת הבלינצ'סים, התארחה אצל קמחי במטבח לצורך יצירת מתכונים משותפים לספר מרגש ועכשיו השניים נפגשים שוב. ביום שני (12.9) יארח קמחי את פרידריך לערב מיוחד בפופינה בו יוגש תפריט בלינצ'סים של השניים. שושנה תגיש בלינצ'ס פטריות וקארי; בלינצ'ס תרד וגבינות; בלינצ'ס גבינה מתוקה ועוד, בעוד שקמחי יגיש בלינצ'ס זנב שור, חזה אווז מעושן וכמהין ובלינצ'ס  פירות ים ופולנטה ברוטב בויאבז (48־78 ש"ח לבלינצ'ס).
מלכת הבלינצ'סים מתארחת בפופינה, שני (12.9) החל מ-18:30 אחד העם 3 תל אביב, 5757477־03

משתה ראש השנה: אבי ביטון ואורי שביט חוגגים

השף אבי ביטון (קייטרינג מזל טלה, לשעבר מסעדת אדורה) ואורי שביט (מיס קפלן, בעלת הבלוג טבעוניות נהנות יותר) חוזרים לשתף פעולה בחגיגה טבעונית בסגנון משתה לכבוד ראש השנה. אחרי ששיתפו פעולה בעבר ובישלו ארוחות טבעוניות במסעדת אדורה, החליטו השניים לערוך מסיבת קוקטייל (כלומר: ללא מקומות ישיבה) עם ארוחה שכולה מנות מהצומח. בין המנות: ריזוטו של קונפי שום ועגבניות שרי מנומרות; פולנטה תירס טרי, ראגו פטריות וקונפי שרי; סשימי אבטיח בויניגרט מזרח רחוק; ברוסקטה של טרטר עגבניות וקישואים פריכים; סלופי ג'ו בלחמניות בריוש, איולי ציפוטלה וירקות חיים; מסבחה של לוביה יבשה, טחינה ורסק עגבניות טריות; החריימה קציצות טופו ועוד. לקינוח יוגשו מלבי; טפיוקה קוקוס ופסיפלורה; קראמבל תפוחים ועוד. הארוחה תלווה ביינות מבית יקבי עמק האלה, בקוקטיילים מבית הג'אספר בר ובמוזיקה מנענעת ישן.
משתה טבעוני לכבוד ראש השנה, חמישי (15.9) החל מ-19:00, מונטיפיורי 42 תל אביב, 7581818־03, 190 ש"ח

חריימה טבעוני. צילום: אורי שביט
חריימה טבעוני. צילום: אורי שביט

יום הולדת שנה לטוטומה וחגיגות יום הארפה הבינלאומי

מסעדת הסטריט-פוד הלטינית בקצה דיזנגוף חוגגת שנה להיווסדה ועל הדרך גם את "יום הארפה הבינלאומי". הארפה, לחם שעשוי מקמח תירס, הוא אחד המאכלים הכי מזוהים עם האומה הלטינית: הוא נעשה בעבודת יד ונאפה בתנור ומקבל לעיתים חריכה טובה על הפלאנצ'ה. דליה אלחדף, האמא של מסעדת טוטומה, תחגוג את שני האירועים בתפריט ארפה משמח: Patacón con Lomito – פטקון עם פרוסות דקות של פילה בקר נא ורוטב וינגרט טמרינדי (52 ₪); Ceviche Mango- סביצ'ה מנגו ירוק (טבעוני) (38 ₪);  Pescado Frito-  לברק שלם מטוגן, מוגש עם יוקה ציפס, חסה, בצל סגול, אבוקדו ורטוב טרטר (98 ₪); Alfajor- האלפחור של דליה (28 ₪) ועוד.
יום הולדת וחגיגות ארפה, חמישי־שני (8-12.9), ראשון־חמישי 17:00־23:00, שישי 12:00־23:00, דיזנגוף 265 תל אביב, 5168963־03

ארפה בטוטומה. צילום: אנטולי מיכאלו
ארפה בטוטומה. צילום: אנטולי מיכאלו

תפריט Best Of בפרונטו

במסעדת השף של דיוויד פרנקל משיקה תפריט ייחודי: מצד אחד, המנות הטובות ביותר בכל הזמנים; מהצד שני, אפשרות לבחור האם המנה תהיה גדולה או קטנה. כך, הסועדים בונים לעצמם ארוחה בה הם מחליטים מה יתאים לחלוקה ומה בשום אופן לא חולקים בין המנות המפורסמות: אספרגוס טרי רביולי במילוי תירס ומסקרפונה, חמאת לימון ועירית (63 ש"ח)  טליוליני טרטופו פרמג'אנו, חמאה וכמהין (58/94 ש"ח) טליאטלה סרטנים כחולים יין לבן, אורגנו ופלפל סובאז' (75/119 ש"ח,  קפלטי זנב שור פטריות יער צלויות ובצלים (62/98 ש"ח) תמנון צרוב תפוח אדמה ראטה, שמנת חמוציה, עגבניות ובמיה תאילנדית (72/115 ש"ח),  סקאלופ ומולים בחמאה מעושנת פטריות שימג'י, צ'ילי ושקדים (67/125 ש"). לצד תפריט המנות האהובות בפרונטו יוצע תפריט ספיישלים שישתנה על בסיס יומי.
פרונטו, הרצל 4 תל אביב, ראשון־רביעי צהריים 12:30־16:00 ערב 18:30־23:00, חמישי־שבת צהריים 12:30־16:00 ערב 18:00־23:30, 5660915־03

הטופ של הטופ. The Best of Pronto. צילום: תמוז רחמן
הטופ של הטופ. The Best of Pronto. צילום: תמוז רחמן

תפריט קוקטיילים חדש בביסטרו גינברג

אורי עשת, הבן של צביקי עשת הבעלים של ביסטרו גינברג, ערך מסע ברחבי ארצות הברית וחזר עם תועפות השראה. את כל מה שספג בקליפורניה, סנטה קרוז וניו יורק רקח לתוך תפריט קוקטיילים מושקע. הקוקטייל Pescadero מבוסס על עיירה קטנה בה מגדלים תותים. הדרינק עצמו מבוסס על קונפיטורת תותים עם ליקר שקדים, לימון וליקר הדרים (42 ש"ח), וכך לכל קוקטייל יש סיפור: Golden Hour מספר את סיפורו של אזור בושוויק בברוקלין, בו תמצאו דרינק עם אשכוליות עם זעפרן (42 ש"ח), Enchinitas מעלה זכרונות מהחוף בעל אותו שם בו שתה שתה עשת דרינק עם טקילה, ליים ואשכוליות (42 ש"ח) ועוד.
ביסטרו גרינברג, אורי צבי גרינברג 24 תל אביב, כל יום 80:00־23:30, 6136132־03

תפריט הקוקטיילים החדש של ביסטרו גרינברג. צילום: יח"צ
תפריט הקוקטיילים החדש של ביסטרו גרינברג. צילום: יח"צ

ג'ק דניאלס חוגג יום הולדת בסטייל

מותג הוויסקי המוכר והוותיק ג'ק דניאלס חוגג יום הולדת 165 והמסעדות התל אביביות לא מוותרות על הכבוד לקחת חלק בחגיגות. באמצע ספטמבר יגישו 10 מסעדות בעיר מנות מיוחדות עם בהשראת אדון דניאלס, בניהן: סשימי דג ים עם ויניגרט ג'ק דניאלס דבש (פופינה, 72 ש"ח), קונפי שוק אווז מזוגג בציר בקר וג'ק דניאלס (סושיאל קלאב, 102 ש"ח), ראמפ סטייק עם ג'ק דניאלס ופטריות שימאג'י לצד צ'יפס ארטישוק (דלאל, 62 ש"ח), גלידת תירס עם קראמבל זעפרן וקרמל ג'ק דניאלס (נורמן, 44 ש"ח), טארט טאטן אגסים מקורמלים עם נענע וג'ל ג'ק דניאלס (משייה, 46 ש"ח), מוס כבד אווז עטוף בג'ל ג'ק דניאלס עם קראמבל תירס (קוואטרו, 74 ש"ח), אנטריקוט עם פטריות כמהין לבנות בתיבול ג'ק דניאלס דבש (ניטן תאי, 118 ש"ח), עוגת שוקולד אגוזים עם קציפת וויסקי וקרם אגוזי לוז־שוקולד־ג'ק (יפו תל אביב, 46 ש"ח), פיננסייר מייפל וג'ק דניאלס עם תאנים טריות (אונזה, 46 ש"ח), מלבי קוקוס עם קרם טחינה גולמית, ממרח לוטוס ופירות יבשים מושרים בג'ק דניאלס (אונזה, 36 ש"ח).
חגיגות יום הולדת של ג'ק דניאלס, חמישי־חמישי (15-22.9) במסעדות הנבחרות.