20 המבורגרים ב-20 יום: את המגדל הזה אוכלים על צדו כמו אוגרים

טריפל בורגר של אגאדיר. צילום: יח"צ
טריפל בורגר של אגאדיר. צילום: יח"צ

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 של קוקה-קולה יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. המבקר מגיע למפגש עם האקסית המיתולוגית במרכז ת"א ונתקל בילד החדש שלה שגדל יפה מאוד מה שנקרא

2 בנובמבר 2021

קל לקחת רשתות המבורגר גדולות כמובן מאליו. ההצפה של המבורגריות בוטיק, רשתות קטנות והמבורגרי שף בכל פינה שינתה את כללי המשחק, והרשתות שהיו שם עבורנו בראשית הדרך הוזנחו, נשארו כאטרקציה לתיירות חוץ ופנים, כמו אקסית מיתולוגית, זוכות לכל היותר לביקור לילי שיכור שאחריו לא בהכרח זוכרים את הכל. אגאדיר היתה המיתולוגית הזו עבור רוב מי שחצה את גילאי ה-30 בעיר הזאת, העברנו ביחד המבורגרים רבים וטובים, אפילו זכתה כמה פעמים בתואר ההמבורגר הכי טוב בטקס פרסי האוכל של טיים אאוט.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>> אתמול ישבנו על נדנדה עם מראדונה ליד דינוזאור 

עכשיו עם חודש ההמבורגרים של קוקה-קולה מצאתי הזדמנות אידיאלית לבקר אצל האקסית, הפעם בשעת אחר צהריים נעימה כמו שני מבוגרים ולהתעדכן במה השתנה. אצלי? לא הרבה, את יודעת. בדיוק טורף את כל ההמבורגרים במדינה, ואת? אה, וואו, מזל טוב. מרגש לראות שלכבוד חודש ההמבורגרים נולד לך ילד כל כך יפה. שלוש קציצות של 110 גרם את אומרת? וביניהם יש גם אננס צרוב במייפל, טלה פריך ופלפל חלפיניו בטמפורה. וואו, זה חתיכת ילד ענק.

גדל יפה. צילום: מתן שרון
גדל יפה. צילום: מתן שרון

גם כשחוזרים למציאות, המגדל בן שלוש הקומות של אגאדיר נראה לא מציאותי. כבר חשבתי שברשתות המבורגר גדולות הולכים על בטוח, אבל מתברר שגם כאן יש מפלצות בשר אימתניות. תפסתי את המגדל, השענתי אותו על צידו והתחלתי לנגוס בו כמו אוגר שאוכל עגבנייה שלמה.

בביסים הראשונים הצלחתי להכניס לפי רק את המילוי הבשרי, קצת מכל שכבה, בשילוב עם החלפיניו (העדין והפריך), המתיקות הנהדרת של האננס וטיפה מהטלה הדק שעטף את הכל. הביס הבא הצליח לתפוס יותר לחמניה, והשאיר אותי בעיקר עם קצת מהקציצות וקצת מהחלפיניו.

כך, לאט לאט פירקתי את המגדל. כל ביס מספק מגוון טעמים שונה כי אין שום דרך להכניס את הדבר הזה בשלמותו לפה. הבטתי לעבר כיכר מגן דוד, סופג קצת מהאחה"צ התל אביבי הקלאסי הזה, בסניף שנמצא כאן כבר 24 שנים. עברתי כל כך הרבה פעמים מאז בסביבה והתעלמתי מהאקסית הוותיקה לטובת המבורגרים צעירים יותר. טוב לבקר שוב, וטוב שיש מגדלים כאלו גם ברשתות שלקחנו כמובן מאליו.
אגאדיר, נחלת בנימין 2, א'-ש' 12:00-02:00, *5690 ובשאר סניפי הרשת