20 המבורגרים ב-20 יום: האם ניתן לדוג המבורגר מהמעמקים?

בני הדייג. צילום: אנטולי מיכאלו
בני הדייג. צילום: אנטולי מיכאלו

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 של קוקה קולה יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. ביום השלישי לאתגר הגיע המבקר לבני הדייג בחוף הים של ראשון עם השאלה הפילוסופית שבכותרת, וגם קיבל תשובה. תשובה טעימה

17 באוקטובר 2021

הים, הו הים. גבירה אכזרית היא. לקחה אנשים טובים, החזירה שפע של ברכה ותמיד נכונה לספק לנו המבורגרים. רגע, מה? מה הקשר בין הים להמבורגרים? חשבתי שזה פרי היבשה. ואיך בדיוק מסעדת דגים מציעה ארוחה במסגרת חודש ההמבורגרים? האם סוף סוף הצליחו לדוג פרה? מה בדיוק קורה כאן? כל כך הרבה שאלות ורק דרך אחת לגלות – ביקור בסניף הראשל"צי של בני הדייג, שמשתתף גם הוא בחודש ההמבורגרים.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>>בשבוע שעבר הושפלנו על ידי המבורגר שחור ועצום 

הסניף המדובר ממוקם ממש על הטיילת הוותיקה של ראשון לציון, מה שמאפשר לספוג את ריח הים בישיבה קלילה בחוץ (כבר פחות חם, לגמרי ריאלי) או להיכנס לחלל המרכזי והמעוצב ולהביט דרך חלונות הענק על הכחול הגדול הזה. עם זאת, לא באתי לכאן כדי להביט על הים בדממה, אלא כדי להבין איך לעזאזל המבורגר מגיע מהמצולות, ושאלתי נענתה ברגע שהונחה בפני צלחת ענקית, עמוסה בצ'יפס מרהיב (שמיד נגיע אליו) ו-200 גרם של קציצת לוקוס נוצצת. אה, אוקי, אז ככה עושים ים-בורגר.

זה קצת מוזר להזמין המבורגר במסעדת דגים, אני מודה, אבל המנה של בני הדייג (אני לא חושב שבאמת קוראים לשף פה בני) מספקת את הטוב משני העולמות – מצד אחד הפאן של אחיזה בלחמניית הבריוש של ההמבורגר והביס המטפטף שנלווה לו, מצד שני הטעם המרענן של קציצת דגים עשויה היטב. הלוקוס נצרב על הגריל לקציצה עסיסית במיוחד ששומרת על הייחוד של הדג, אבל לא שוכחת שהיא רק חלק בתרכיב המלא.

רוטב החרדל-לימון, הבצל המוחמץ, הצלפים וחתיכות החלפיניו מכסים את הקציצה בטעם נלווה משגע שנותן גיוון בכל ביס, חמיצות מצוינת ואריזה מושלמת לקציצה, כך שהרטבים מרטיבים את הגרון והביס רך בדיוק כמו שהייתם מבקשים מדג זהב. לצד זה מוגש צ'יפס יוצא דופן – פלחים דקיקים פריכים שהתנפחו קלות במהלך הטיגון לענני תפו"ד קראנצ'ים זהובים, מלווים בתערובת תבלינים שמוסיפה קיק הגון. הים אולי אכזר, אבל מסתבר שההמבורגרים שלו עדינים וטעימים לא פחות מזו של האדמה.
בני הדייג, הטיילת 19, חוף 4*4, ראשון לציון. א'-ש' 09:00-00:00, 03-5440050