20 המבורגרים ב-20 יום: מדהים שמהמטבח העדתי הזה יצא המבורגר

דדה. צילום: יח"צ
דדה. צילום: יח"צ

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 של קוקה-קולה יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. לקראת סוף המסע, אנחנו מתחילים לתהות האם הכניסו למבקר חומרים אסורים להמבורגר מכיוון שהפעם הוא נתקל בהזיה. הזיה טעימה מאוד

28 באוקטובר 2021

רק לפני יומיים התלוננתי שלא קיבלתי מספיק בורגרים מרחבי העולם, אבל אני מודה שהבורגר הנוכחי הפתיע גם אותי, אדם שראה איזה בורגר אחד או שניים מימיו. כשנשלחתי למסעדת דדה הגאורגית חשבתי שאולי עובדים עלי. מה למטבח הגרוזיני, עם כל חיבתי, ולאוכל הכל כך אמריקאי שהוא ההמבורגר? הרי ליבתו של המטבח הזה הוא תבשילים ארוכים וכיסונים קסומים, האם אני עומד לקבל קציצה בצורת חצ'פורי? ובכן, לא בדיוק. חודש ההמבורגרים של קוקה-קולה אמנם הגיש למסעדה אתגר לא פשוט, אבל הם ענו בדרך היחידה שהם יודעים: עם בצק נפלא.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>> בפעם הקודמת מצאנו טירוף בתחנת דלק בנתניה 

לקח לי לא מעט זמן עד שמצאתי את פתח הכניסה לדדה, שהתחבאה כיאה למסעדה גיאורגית בתוך כיסון קטן במתחם איקאה ענקי, אי שם בקצה המבוך ליד סניף מקדונלדס. והפלא בפלא, ממש כמו בכיסונים הגיאורגים, הטוב האמיתי התחבא מבפנים – מסעדה בעיצוב חדש-ישן, מפוארת באופן קצת מצועצע אך לגמרי שובה לב. הצוות האדיב מיהר לגשת אלי כאילו חזרתי ממסע בהרים הגיאורגים והלך להכין את המנה יוצאת הדופן, גם עבורם.


התוצאה של המפגש הזה בין המטבחים היא הבורגר-פורי – המבורגר ארוז בבצק קסום שקרוי בפשטות פורי (לחם בגאורגית), שאפוי מסביבו ועוטף אותו כמו, אלוהים אדירים, בצק חצ'פורי. אז אמנם אין כאן ביצה, אבל הבצק הנפלא בהחלט מזכיר את המנה המוכרת, ונותנת להמבורגר כיס מושלם לנוח בו.

את הכיס הזה חוצים במרכזו, ומקבלים מעיין פיתה-בורגר עם לחם אוורירי ופריך. על הכיף הזה שפכתי רוטב נפלא של עגבניות ואגוזים שאני לא יודע להסביר מאיפה קיבל טעם עמוק כל כך, וביס עמוס של בורגר גרוזיני חיבק לי את הפה. האם יש משהו שהמבורגרים לא יכולים לעשות? ככל שאני ממשיך במסע המופרע הזה, אני יותר ויותר משתכנע שהתשובה לכך היא לא.
דדה, גיבורי ישראל 5 א’ א.ת, נתניה סיטי פולג, א' -ה' 12:00-22:00, ו'-ש' 22:00-08:30. גם בשאר סניפי דדה