20 המבורגרים ב-20 יום: ההמבורגר הכי טוב שאכלתי במסע הזה

דיקסי. צילום: אנטולי מיכאלו
דיקסי. צילום: אנטולי מיכאלו

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 של קוקה-קולה יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. לקראת סוף המסע, חזר המבקר למוסד התל אביבי הוותיק (מאוד) כדי לגלות שהקסם עדיין קורה בו ובגדול

4 בנובמבר 2021

בואו ואגלה לכם סוד קטנטן – ממש חיכיתי לזה. גם כשאכלתי מגדלים בראשון לציון, גם כשפרקתי לסת בנתניה, גם כשטרפתי פרעות בקריות, חיכיתי רק לרגע שבו אגיע שוב לדיקסי. המסעדה הוותיקה של חיים כהן היתה ונשארה אחת הפייבוריטיות שלי. אני יודע שבמדרג התל אביבי היוקרה שלה ירדה לאורך השנים, אבל לא אכפת לי כי מבחינתי דיקסי היא מסעדה שמבינה בדיוק איך עושים טראש איכותי, ובאמת שלא צריך יותר מטעימה מרוטב ההום פרייז/כנפיים המפורסם שלהם כדי לגבות את הטיעון הזה.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>> בפעם הקודמת מצאנו נחמה באזור הכי שנוא בתל אביב 

חיכיתי לזה כי ידעתי בדיוק למה אני מחכה. 28 שנות הכנת המבורגרים לא הולכות ברגל, הן יושבת בתא נוח ומזמינות עוד אחד. על פניו, ההמבורגר שמגישים כאן לכבוד חודש ההמבורגרים של קוקה-קולה נשמע די רגיל – קציצת ביפבורגר טלה, בייקון טלה, איולי הבית, בצל וחסה ארוזים בלחמניית אבו דאבי. מה זו לחמניית אבו דאבי אתם שואלים? מעולה, כי גם אני שאלתי, והדרך הכי טובה להגדיר את זה היא משהו בין לחמניית המבורגר ללחם פרנה, כשהלחמניה לוקחת את הטוב משני העולמות – לחם רך מאוד עם מרקם מחוספס וטעם מזרח תיכוני.

זה היה ללא שום ספק ההמבורגר הכי טוב שאכלתי עד כה במרתון הזה. כמה פשוט, ככה מרהיב. הביס הראשון תפס אותי בתדהמה, ולא רק בגלל כמות הנוזלים שנטפו ממנו. הביס השני כבר תפס אותי עד האחרון, כי באמת שאי אפשר לעצור מרגע שהתחלת. תאמינו לי, ניסיתי. אוקי, אולי מפעם לפעם הצלחתי לעצור כדי לגנוב קצת מההום פרייז שהתחיל כבר להתקרר בצד.

הבייקון טלה, שבכל המבורגר אחר הייתי מתנגד לו, עבד נפלא במשחק המרקמים עם הקציצה, שגם ביחס לקציצות טלה אחרות, היתה יוצאת דופן בטעמה החזק ובעסיסיות הבלתי נגמרת שלה. לחמניית האבו דאבי הצליחה להחזיק את הכל ולהוסיף טעם ומרקם מחמיא שגם עבד נהדר עם האיולי הפיקנטי. זו התוצאה של 28 שנים במשחק, ההמבורגר שהכי חיכיתי לו הגיע, והוא אפילו יותר טוב משדמיינתי.
דיקסי, יגאל אלון 120, 7 ימים בשבוע, 24 שעות ביממה, 03-6966123