20 המבורגרים ב-20 יום: מה אמרתם על יומנגס? עזבו את בלבולי הביצים

יומנגס. צילום: רן בירן
יומנגס. צילום: רן בירן

לכבוד חודש ההמבורגרים 2021 של קוקה-קולה יצא מבקר אוכל הרחוב שלנו אל רחבי הארץ כולה כדי לאכול 20 ספיישלים במשך 20 יום. ביום ה-13 למסענו ביקרנו באחד מסניפי הרשת המוכרת שסיפקה לנו תשובה ציונית הולמת לביקורות שנשמעו עליה באחרונה

31 באוקטובר 2021

בתור פנאט בורגרים שעוקב אחר הצייטגייסט בקרב חובבי הבורגר באופן די הדוק, זה היה מרתק לראות את השינוי בקונצנזוס כלפי יומנגס לאורך השנים האחרונות. בראשית הדרך הסיפור על האחים שמכינים המבורגר מחצר ביתם היה רקע נרטיבי מושלם לסניף הראשון בקלנסווה, השמועה עשתה את דרכה מפה לאוזן והתור שהשתרך מחוץ למסעדה הקטנה בתחנת הדלק הוא החומר שממנו עשויים אגדות אורבניות.

>> כל המסעדות והספיישלים בחודש ההמבורגרים של קוקה-קולה
>> בפעם הקודמת אכלנו המבורגר גרוזיני ויצאנו בריקוד 

חובבי ההמבורגר דיברו בהתרגשות על קציצות הענק שעורבבו עם חומרים שלא היינו רגילים למצוא בהמבורגר הישראלי, תערובות בשר יוצאות דופן שנתנו למקום ייחוד לצד מאגר מעורר קנאה של גבינות מיובאות, תוספות מקוריות ומזרקי מייפל. אך ככל שהזמן עבר והרשת הרחיבה את סניפיה לפינות נוספות בארץ, כך מעמדה של יומנגוס בתור המבורגר "נחשב" הלך ונחלש. אותן תערובות בשר ומזרקים שעשו לה את שמה הפכו למושא לביקורת, ונתפס בקרב חובבים רבים כמעיין רמאות שנועדה, לטענתם, לפצות על הבשר.

המבקר שלנו נוגס. אין מה לראות פה
המבקר שלנו נוגס. אין מה לראות פה

אבל ביומנגס, כפי שגיליתי בביקור בסניף פרדסיה במסגרת חודש ההמבורגרים של קוקה-קולה, דווקא מתגאים בבשר שלהם, והם מצאו דרך פשוטה לענות לביקורות מצד אנשים שכנראה לא ביקרו שם שנים. תכירו את הבב"מ בורגר, שבנוי מנתחי בשר בקר טחונים בעבודת יד עם מלח ופלפל. וזהו. בלי טחינות עם חלפיניו, בלי חתיכות כבד אווז, בלי גבינות ובלי אגוזים ובעיקר, בב"מ – בלי בלבולי מוח. כן, אלו ראשי התיבות האמיתיים של הבורגר.

ובכן, ההמבורגר הזה יסתום לכולם את הפה, תרתי משמע. הגודל האימתני של היומנגס עדיין מככב, אבל הוא רק משאיר את הבמה לטעם הבשרי הנפלא של הקציצה שגם בלי כל הערבובים והמזרקים נשארת פיסת בשר נוטפת ומפוצצת בטעם חזק.

אני כמובן בן אנוש, אז לא הסתפקתי בקציצה לבדה ולקחתי תוספת של איולי בצל מטוגן וטופינג של צ'יליפיניו – חלפיניו וצ'ילי מוקפצים עם בצל, גמבות ושום. מצחיק, אבל זה נחשב מינימליזם ביומנגס. בחיי שלא צריך יותר מזה כדי להפנים שעדיין מדובר בהמבורגר שראוי לעמוד עבורו בתור. ליומנגס עדיין יש את הדבר הזה, הקסם ההמבורגרי הטהור, והם מתעקשים שתבדקו אותם, בלי בלבולי מוח, רק המבורגר מול אדם, סיפור אהבה
יומנגס, שדרות הנשיא 1, פרדסיה א'-ד' 17:00-01:00, ה' 17:00-02:00, ש' 12:00-01:00, 09-8943656 ובשאר סניפי הרשת