עמית סגל טוען: חולדאי הציע לאסף זמיר את ראשות העיר לשנה

בסוף הכל מסתדר? רון חולדאי ואסף זמיר (צילום: איליה מלניקוב)
בסוף הכל מסתדר? רון חולדאי ואסף זמיר (צילום: איליה מלניקוב)

על פי הדיווח בחדשות 12, הציע ראש העיר רון חולדאי לסגנו לשעבר אסף זמיר כי בתמורה להצטרפותו לרשימתו, יפרוש חולדאי ב-2027 וזמיר ימלא את מקומו. בלשכת חולדאי טוענים: "שקר מוחלט". מקורבים לחולדאי: "קמפיין של פרשן הבית של נתניהו". ציפי ברנד בתגובה: "תל אביב היא לא מונרכיה"

15 באוגוסט 2023

לפני חודש דיווחנו כאן על מגעים בין ראש העיר רון חולדאי לסגנו לשעבר אסף זמיר על ריצה משותפת בבחירות לראשות העיר, במסגרתה יצטרף זמיר לרשימתו של חולדאי כמספר 2 ויוכשר כיורשו לקראת הבחירות הבאות. לאורך החודש הצדדים לא הכחישו את המגעים, ובשבוע שעבר אישר חולדאי בריאיון לגדעון אוקו ב-103FM כי אכן מתקיימות שיחות ביניהם שטרם הגיעו לסיכומים כלשהם. עד אתמול.

אמש דיווח עמית סגל בחדשות 12 כי במסגרת השיחות בין חולדאי וזמיר, הציע ראש העיר ליריבו בבחירות הקודמות כי בתמורה להצטרפות אליו, יפרוש חולדאי מתפקידו כראש העיר ב-2027, שנה לפני תום הקדנציה המיועדת, וזמיר ימלא את מקומו למשך אותה שנה כך שימוקם בעמדה נוחה לקראת בחירות 2028. מלשכת חולדאי הגיבו לסגל וטענו כי מדובר ב"שקר מוחלט ולא היו הדברים מעולם", זאת בניגוד לאישור העקרוני על קיומם של המגעים.

זאת לא תהיה הפעם ה-8,753 שהוא טועה. עמית סגל (צילום מסך: קשת 12)
זאת לא תהיה הפעם ה-8,753 שהוא טועה. עמית סגל (צילום מסך: קשת 12)

לטענתו של סגל, "הבעיה של רון חולדאי היא שהוא זוכה לרוב בעיקר בשכונות עבר הירקון, מעוזי יש עתיד – ועכשיו הגיע ברביבאי ולקחה את כל התמיכה", טענה שאינה עומדת במבחן המציאות בשלב זה. לדבריו של סגל, זמיר הוא זה שפירט בשיחות סגורות את הדיל שהוצע לו בידי חולדאי. כזכור, יחסיהם של חולדאי וזמיר, שהיו טובים מאוד אחרי בחירות 2013 בהן הפך זמיר לסגנו הקרוב כראש רשימת "רוב העיר", התפוצצו ברעש גדול כשזה החליט להתמודד נגדו בבחירות 2018. בתקופה הקצרה שבה כיהן זמיר כשר התיירות בממשלת נתניהו-גנץ יושרו ביניהם ההדורים.

ראש העיר ב-2027? נראה. אסף זמיר (צילום: איליה מלניקוב)
ראש העיר ב-2027? נראה. אסף זמיר (צילום: איליה מלניקוב)

את הדיווח של סגל בחדשות 12 אפשר לקחת עם יותר מקמצוץ של מלח: הארכיון של חברת החדשות של קשת גדוש בידיעות נגד חולדאי שפרסם סגל בעבר, כולל קריאתו של סגל לנשיא וליועמ"ש לגנות ואף לחקור את חולדאי כשזה איים להפעיל את מוסדות התרבות בעיר בתקופת הקורונה, ובחודש פברואר האחרון האשים סגל את חולדאי ב"הסתה וניסיון לסחיטה באיומים" בעקבות דבריו של חולדאי על כך שההפיכה המשטרית תוביל לשפיכות דמים. בחודש מאי תקף חולדאי את סגל בשידור התוכנית "פגוש את העיתונות" ואמר לו "אתה מעודד דיקטטורה". גורמים המקורבים לחולדאי טענו אתמול כי מדובר בקמפיין שמנהל פרשן הבית של נתניהו נגד ראש העיר.

נגד חולדאי ונגד תואם חולדאי. ציפי ברנד (צילום: אילן בשור)
נגד חולדאי ונגד תואם חולדאי. ציפי ברנד (צילום: אילן בשור)

המועמדת לראשות העיר ציפי ברנד, שמרבה לתקוף את חולדאי חזיתית בקמפיין שלה ושיתפה פעולה עם זמיר בבחירות הקודמות, הגיבה בזריזות ובזעם: "מדובר במהלך שנובע מהתרסקותו של חולדאי בסקרים, אחרי רבע מאה על הכסא. זה מעיד על חולשתם של שני המעורבים – חולדאי ותואם חולדאי. ב-31.10 יבחרו תושבות ותושבי תל אביב-יפו ראשת עיר חדשה שעשתה ותעשה למען העיר הזאת. מיצינו את אחוות הגברים שדואגים לסדר את החברים. תל אביב הולכת לבחירות. חולדאי, אנחנו לא מונרכיה!".