דיווח: רון חולדאי הציע לאסף זמיר לרוץ איתו כסגנו בבחירות

בסוף הכל מסתדר? רון חולדאי ואסף זמיר (צילום: איליה מלניקוב)
בסוף הכל מסתדר? רון חולדאי ואסף זמיר (צילום: איליה מלניקוב)

האם ראש העיר רון חולדאי הציע לאסף זמיר הצעה להצטרף אליו כמספר 2 ולתפוס את מקומו בבוא העת? על פי דיווח ב"ישראל היום" התשובה היא כן, למרות משקעי העבר מההתמודדות ביניהם ב-2018. המועמדת ציפי ברנד בתגובה: "בדמוקרטיה ראש עיר אינו מולך 25 שנה ולא מוריש את כס המלוכה לאף אחד"

דרמה במרוץ לראשות עיריית תל אביב-יפו? לא בטוח, כי קצת יותר מארבעה חודשים לפני הבחירות ב-30.10, עדיין לא מורגש מרוץ כלשהו. אבל אם הידיעה שפורסמה לפני שעה קלה ב"ישראל היום" נכונה – לפיה הציע ראש העיר רון חולדאי לאסף זמיר לרוץ כמספר 2 שלו וכסגנו (ובעצם יורשו) העתידי, זו בהחלט סוג של דרמה ואם זמיר יעתר להצעתו של חולדאי, אם אכן הייתה כזו, יתכן שמערכת הבחירות הזאת הוכרעה עוד לפני שהתחילה.

שוב הגיע הזמן לתפור חליפות? אסף זמיר (צילום: איליה מלניקוב)
שוב הגיע הזמן לתפור חליפות? אסף זמיר (צילום: איליה מלניקוב)

יש לציין כי חולדאי עצמו לא הגיב כלל לפרסום של העיתונאי יהודה שלזינגר, אך זמיר מסר תגובה שאינה הכחשה של ההצעה המדוברת: "אני בקשר טוב עם כולם ונפגש עם כולם אבל כרגע עסוק בנחיתה ובקליטה חזרה בארץ ולא החלטתי לאן פניי מועדות", אמר זמיר שחזר לישראל לפני מספר חודשים לאחר שהתפטר מתפקידו כקונוסול ישראל בניו יורק בעקבות תוכנית ההפיכה המשטרית של קואליציית נתניהו.

אפילו לא "אין תגובה". רון חולדאי חונך את כיכר הדמוקרטיה, השבוע (צילום: כפיר סיון)
אפילו לא "אין תגובה". רון חולדאי חונך את כיכר הדמוקרטיה, השבוע (צילום: כפיר סיון)

הידיעה פשטה כאש בעיקר בקרב המתמודדים מול חולדאי, רובם עדיין בשלבי היערכות לקמפיין. המועמדת לראשות העיר ציפי ברנד, שהכריזה על התמודדותה כבר בספטמבר 2022, הייתה יותר ערוכה להגיב בזריזות: "הדיווח על כוונת חולדאי להוריש את כסאו לאסף זמיר מוכיח בראש ובראשונה את הודאתו בהיעדר כשירות להמשיך ולכהן בראשות העיר", תקפה ברנד. "בדמוקרטיה ראש עירייה אינו מולך 25 שנה והוא לא מוריש את כס המלוכה לאף אחד. לתל אביב-יפו מגיעה ראשת עיר במשרה מלאה, לא מוצנחת ולא יורש. העיר הזאת היא לא חלטורה או ג'וב שמחלקים למקורבים. באוקטובר נלך לבחירות, בלי חתונת כסף ובלי ירושות".

"בדמוקרטיה לא מורישים את כס המלוכה". ציפי ברנד (צילום: אילן בשור)
"בדמוקרטיה לא מורישים את כס המלוכה". ציפי ברנד (צילום: אילן בשור)

גורמים במועצת העירייה שמכירים את ההיסטוריה בין חולדאי וזמיר הופתעו מהידיעה עד עמקי נשמתם, שכן עם הכרזתו של זמיר על ההתמודדות נגד חולדאי ב-2018 נוצר ביניהם קרע שמעולם לא התאחה. זמיר הוביל את סיעת "רוב העיר" בעירייה מאז בחירות 2008 והפך בגיל 28 לסגן ראש העיר הצעיר ביותר בתולדות תל אביב. באותה קדנציה היו היחסים בינו ובין חולדאי קרובים והוא נחשב בעיניי רבים לבן טיפוחיו, אך בחירתו להתמודד על התפקיד בעוד ראש העיר מכוון לקדנציה חמישית עוררה את זעמו של חולדאי והובילה לנתק ממושך ביניהם.

בריאיון שנערך ב"טיים אאוט" עם חולדאי לפני אותה מערכת בחירות, אמר חולדאי על זמיר ש"אני לא נעלב, אני מאוכזב. אני חורג ועושה דבר שלא עשיתי אף פעם ומתייחס למי שמתיימר היום לומר 'אני עשיתי יום לימודים ארוך'. אספר לך איך זה עבד באמת: שירלי רימון־ברכה, מנהלת מינהל החינוך, באה אליי ואמרה: 'חייבים לעשות יום לימודים ארוך מלא בדרום העיר'. אמרתי לה: גשי למנחם (לייבה), מנכ"ל העירייה, תבדקי אם הוא מסוגל לגייס את המשאבים. הלכה ובדקה, עשינו והחלטנו. ככה אנחנו מנהלים את העיר הזאת. אין פה מחזיק תיק אמיתי".

זמיר זכה ב-33.9 אחוזים מהקולות באותה מערכת בחירות לעומת 46 אחוזים לחולדאי, פחות ממה שהשיגו לפני דב חנין וניצן הורוביץ כשהתמודדו ראש בראש עם ראש העיר הנצחי, וכחצי שנה אחר כך הצטרף למפלגת כחול לבן של בני גנץ ועזב את העירייה. עם מינוי של זמיר לשר התיירות התחדשו יחסי עבודה קרירים וקורקטיים בין השניים. לפני כשנתיים, אחרי שחולדאי הכריז על פרישתו מהמרוץ לכנסת ה-24 ב-2021, כתב זמיר בטוויטר "עבדתי עשר שנים לצידו של רון חולדאי, התמודדתי מולו – עברנו ביחד תקופות טובות יותר ופחות. והערב הזה, יותר מאי פעם, אני מצדיע לו ומחזיק ממנו". נשמע לנו כמו תחילה של סולחה.