לעצור את הרעש: תושבי כרם התימנים הקימו "חוליית שקט"

חוליית השקט של כרם התימנים (צילום באדיבות תושבי כרם התימנים)
חוליית השקט של כרם התימנים (צילום באדיבות תושבי כרם התימנים)

בסופ"ש האחרון יצאו תושבי כרם התימנים לפעילות מחאה נגד מוקדי המסיבות בדירות Airbnb בשכונה. המשטרה מיהרה להגיב, לשם שינוי, ופעלה נגד מפגעי הרעש. נציגי התושבים: "נפעל בכל הדרכים לקבוע סטנדרטים חדשים למניעת רעש של דירות נופש ועסקים"

בסופ"ש האחרון הופתעו בליינים באזור כרם התימנים לראות מספר מפגינים חמושים בשלטים ומגאפונים מול מבני מגורים בשכונה. בירור קצר העלה שמדובר ב"חוליית שקט" שהקימו תושבי כרם התימנים כחל ממאבק שבו הם דורשים מהרשויות לעצור את נזקי הרעש בשכונה.

כרם התימנים הפכה בשנים האחרונות למוקד תיירות ובילוי, ולצד הברים ובתי הקפה שפעילותם מוסדרת פחות או יותר, צצו בשכונה גם אינספור נזקי רעש ממסיבות בדירות airbnb ועסקים פורצי גבולות. לטענת התושבים, הדבר מתגבר בעיקר בערב שבת ובמהלך כל סוף השבוע והופך את חייהם לבלתי נסבלים. אחרי חודשים ארוכים שבהם ניסו התושבים לגרום למשטרה ולעירייה לפעול נגד דירות המסיבות, החליטו פעילים בשכונה לצאת לפעולה אזרחית.

קצת שקט, בבקשה. שוטרים בפעולה בכרם התימנים בסופ"ש (צילום באדיבות ארגון תושבי כרם התימנים)
קצת שקט, בבקשה. שוטרים בפעולה בכרם התימנים בסופ"ש (צילום באדיבות ארגון תושבי כרם התימנים)

ואכן, ביום שישי האחרון יצאה "חוליית השקט" מיסודה של ארגון תושבי כרם התימנים עם שלטים ומגפון מול מסיבות הרעש. להפתעת המפגינים, המשטרה והפיקוח העירוני הגיעו למקום כמעט מיד ודרשו במקום אחד לעצור את המסיבה ובמקום אחר להפחית את  רעש החגיגה לרמה סבירה. חוליית השקט הסבירה לבעלי המסיבה שאין למארגניה כוונה לפגוע בפרנסת העסקים אלא לשמור על איכות חיי התושבים.

"נזקי הרעש מהמסיבות הם בלתי נסבלים", אמר ליאור קיי אבישי, מראשי ארגון תושבי כרם התימנים ומיוזמי החוליה. דוד שפירא מחוליית השקט הוסיף כי "אנחנו כתושבים נפעל בכל הדרכים להחזיר את איכות חיי התושבים ולקבוע סטנדרטים חדשים למניעת רעש של דירות נופש ועסקים בכל שעות היממה – ובעיקר בזמני מנוחה של לילה ושישבת". כך או כך, נראה שהמאבק הזה רק מתחיל. נעדכן.