נפרדים מחופני כהן ז"ל: ערב מחווה מפתיע בסינמטק תל אביב

חופני כהן ז"ל (צילום מתוך הסרט "כסאח" באדיבות יונייטד
חופני כהן ז"ל (צילום מתוך הסרט "כסאח" באדיבות יונייטד

חופני כהן ז"ל היה מהזמרים האהובים בישראל ומהראשונים שחצו את מחסום המיינסטרים האשכנזי בתפר שבין שנות השבעים והשמונים, אבל אירוע מחווה בסינמטק? ובכן, כן, סרט הקאלט "כאסח" בכיכובו יוקרן בערב מחווה מיוחד של פסטיבל סאונדטראק בנוכחות שחקני הסרט ובני משפחתו. אל תחמיצו

1 באוגוסט 2023

בתחילת חודש יולי הוכה עולם הזמר הישראלי בצער ובתדהמה עם ההודעה על פטירתו של חופני כהן ז"ל בטרם עת, והוא בן 76 בלבד. כהן היה מהקולות הגדולים של הזמר המזרחי בסוף שנות ה-70' וה-80' ומהראשונים לצלוח את מחסום המיינסטרים האשכנזי, ובעוד שבועיים (רביעי, 16.8, 20:30) ייערך לכבודו ערב מחווה באחד המקומות הפחות צפויים, ממעוזיה החשובים והמוצלחים של האליטה התרבותית, הלוא הוא סינמטק תל אביב.

חופני כהן ודקלון – לשיר בקול ערב | מתוך הסרט כאסח

"אולי מחר כבר לא נהיה כאן, מי יודע?" ????חופני כהן ז"ל האגדי, שהלך אתמול לעולמו, שר את "לשיר בקול ערב" יחד עם דקלון יבדל"א, מתוך סרט הקאלט "כאסח" (1984). יהי זכרו של חופני ברוך ????מילים ולחן: אביהו מדינה

Posted by ‎הקופסה‎ on Monday, July 3, 2023

במרכז האירוע תעמוד הקרנת הסרט "כאסח" בכיכובו של כהן ז"ל, ובנוכחות שחקני הסרט ובני משפחתו (ביניהם אחיו הקטנים, ורדינה כהן ויזהר כהן). היוזמה הגיעה מכיוון "סאונדטראק", הפסטיבל לקולנוע-על-מוזיקה מבית היוצר של הסינמטק שהשוק בשנה שעברה וזכה להצלחה גדולה (והיה יופי של דבר באופן כללי). דנה קסלר וישיב כהן, מנהליו האמנותיים של "סאונדטראק", הסבירו ש"עצוב להספיד גיבורים, במיוחד איש שבחודשים האחרונים הביא לנו כל כך הרבה שמחה".

סיפור האהבה בין פסטיבל סאונדטראק לכהן החל בנובמבר שעבר. "בפסטיבל הראשון", מספרים קסלר וכהן, "שמנו לעצמנו מטרה להחזיר לתודעה סרט ישראלי מוזיקלי נפלא שאנחנו מאוד אוהבים: 'כאסח' – הסרט ב-ה' הידיעה של מוזיקת הקסטות של האייטיז, שמשחקים בו שחקנים נפלאים, מקבלים בו את פנינה רוזנבלום בשיאה ואת מיטב הכוכבים של המוזיקה המזרחית של שנות ה-80: זוהר ארגוב, ג'קי מקייטן, חיים משה, שימי תבורי, דקלון וכמובן חופני כהן שלצד אחותו ורדינה מככב בסרט. אחרי הקרנה מדהימה בפסטיבל עצמו, בה כל הקהל שר עם השירים, החלטנו להקרין את 'כאסח' באופן קבוע במסגרת ההקרנות החודשיות של סאונדטראק".

"כאסח" הגיע לבתי הקולנוע ב-1984 בבימויו של חיים גיל ובכיכובם של כהן, ג'קי מקייטן, זהר ארגוב, יונה אליאן, אילן דר, פנינה רוזנבלום, אריה אליאס, מכרם ח'ורי ואביהו מדינה. הסרט, דרמה מוזיקלית, מספר את סיפור עלייתו של זמר מזרחי בעודו מנהל קשר רומנטי עם אשת חברה גבוהה. אבל המנה העיקרית בסרט היא המוזיקה וההצצה הנדירה שהסרט מספק לעולם המוזיקה המזרחית ומלכי הקסטות של האייטיז, עם פסקול אלמותי והופעות בלתי נשכחות של מיטב הכוכבים. נאמר זאת כך: לא תתחרטו על החוויה. אם תצליחו להשיג כרטיסים.
>> "נפרדים מחופני כהן", רביעי 16.8 20:30, סינמטק תל אביב. כרטיסים משיגים כאן