חופשה מוצדקת: חופשה תל אביבית בשכונת נווה צדק

הסמטאות היפות, הריחות, המראות הקסומים והרומנטיים והשיטוטים המומלצים ביותר. מדריך לנופש ראוי בנווה צדק

קרואסון קרוק מאדאם של דלאל. צילום: מאיר כהן
קרואסון קרוק מאדאם של דלאל. צילום: מאיר כהן

דירות נופש

שכונת נווה צדק מבוקשת מאוד בקרב תיירים ותיירים בעירם בזכות הווייב האופנתי אך בכל זאת שכונתי, המסעדות ובתי הקפה וכמובן הקרבה לים. עם זאת האזור אינו משופע בבתי מלון ואלה הקיימים זוכים לדירוג בעייתי באתרי ההזמנות. דירות להשכרה לטווח קצר יש הרבה, דרך אתרים כמו airbnb.com בין היתר, אך צריך לברור אותן היטב: הזולות (עד 200 דולר) רחוקות מלפנק והמדוגמות (מ־300 דולר וצפונה) מיועדות למשפחות ויקרות. שווה לחפש ולהתגמש בתאריכים אם צריך כי נווה צדק באמת קלאסית ללילה בעיר.

מלון מולכו

מלון מולכו המרדן לא מתמסר לאתרי ההזמנות הנפוצים כמו בוקינג.קום, שמחייבים הזמנת מינימום של ארבעה לילות, בדיוק לטובת תיירי הפנים שרוצים לקפוץ לשכונה רק ללילה או שניים. דרך Airbnb או הוטלס.קום אפשר להזמין בו לילה בדירת קרקע שכוללת שני חדרי שינה גדולים וסלון ויכול לארח ברווחה חמישה אנשים, וזוג שרוצה להתבודד ירגיש בה כמו בארמון. בדירה מטבח מאובזר, פינת אוכל, סלון עם ספה רכה ומסך 40 אינץ', מכונת קפה, מדיח ומוצרי טואלטיקה של SABON. החצר הפרטית מצוידת בפינת קפה בחיק הטבע העירוני, ובקצה שלה ניצב ג'קוזי גדול.

887 ש"ח ללילה + 278 ש"ח דמי שירות וניקיון לכל התקופה. מולכו 4 תל אביב, 4549472־054

A photo posted by S H A N E L (@b_shanel) on

שופינג

בואכה מתחם התחנה שכונת נווה צדק, בעיקר רחוב שבזי שחוצה אותה לאורכה, זרועה חנויות אופנה ועיצוב שקורצות לתיירים אירופאים אבל משמשות כתפאורה עבור תושבי העיר. מתחילים בהיכל העיצוב טלי'ס (אחד העם 8), שם תוכלו לרכוש נר מעוצב וריחני וגם לנשנש משהו מהמקרר החדש שהוצב בחנות ומלא מטעמים בריאים מעדת הרו פוד. משם ממשיכים לבוטיק הלייף סטייל החדש Edition שבתוכו ניצב גם בית קפה חמוד (שלוש 23) ומיד אחר כך לנומרו 13 (שבזי 13), הבוטיק הכי חו"לי שתמצאו בשכונה. משם נהגו כתיירים שאתם והמשיכו במורד רחוב שבזי אל עבר מתחם התחנה המושמץ, שלמרות אופיו הסטרילי כולל סניפים שווים לגמרי של רזילי, אמריקן וינטג', שופרא, סוהו, אלף אלף ועוד.

#מתחםהתחנה A photo posted by Sty Aisen (@etsy_st) on

מחול

דאבל פסטיבל בסוזן דלל

הקיץ הוא עונה עמוסה במיוחד במרכז סוזן דלל, עם שני פסטיבלים (מחולוהט ביולי ותל אביב דאנס באוגוסט) שמקבצים עשרות הופעות של יוצרים מקומיים כמו רננה רז, אבשלום פולק וענבל פינטו, ניב שינפלד ואורן לאור לצד ביקורים של להקות מחול בינלאומיות. זמן טוב לבהות באנשים אחרים מזיעים בזמן שאתם יושבים במזגן (50־140 ש"ח לכרטיס).

סוזן דלל, יחיאלי 5 תל אביב

בראנץ'

טרטר בחצר

מסעדת דלאל הוותיקה היא אחד המקומות הנעימים לשבת בהם בשכונה, ובייחוד בחצר שלה, שפשוט מתחננת לבראנץ'. תוכלו לפתוח כאן את הבוקר בסלסלת מאפים מהקונדיטוריה הצמודה או ארוחה שתשאיר אתכם שבעים לכמה שעות, עם מנות כמו טרטר טונה על חלה קלויה או קרואסונים במילויים מושחתים (42־124 ש"ח למנה).

לדלאל

דלאל. צילום: בועז לביא
דלאל. צילום: בועז לביא

ארוחת טעימות

שבע מנות בום

לעת לילה מומלץ לקפוץ לפופינה, מסעדת השף של אוראל קמחי שמציעה ארוחת טעימות מענגת, שכוללת לא פחות משבע מנות מושלמות כמו המבורגר שרימפס, טרטר ג'ין אנד טוניק או קרם ברולה זעפרן (280 ש"ח). מהבר זורמים קוקטיילים מפונפנים כגון גספצ'ו דאקירי או רוז ברי מילק שכולל מי ורדים וחלב קוקוס עם ג'ין ורום.

לפופינה