בואו הביתה: פסטיבל פוזיטיב פותח שישה בתים ביפו להופעות אינטימיות

סדרת ההופעות הביתיות שיזמו רונאל קרן ואיתמר לוריא מציגה את האירוע הגדול ביותר שלה עד כה - פסטיבל הופעות שיתארח בשבעה בתים ביפו

נועם הלפר בהופעה ביתית מסדרת פוזיטיב. צילום: דין אהרוני
נועם הלפר בהופעה ביתית מסדרת פוזיטיב. צילום: דין אהרוני
6 באוגוסט 2015

אורן ברזילי הפך את הבית שלו לחלל הופעות ייחודי, בעונת התרבות בירושלים הרימו פסטיבל שכולו אירועי תרבות ביתיים, אמנדה פאלמר נדדה בין בתי מעריצים ברחבי העולם כדי לממן את הוצאת האלבום שלה וגם שלומי שבן, אביב גפן ואחרים כבר הופיעו בסלון בחסות בירה מכבי. הופעות ביתיות הן דרך שונה ובלתי נשכחת לראות אמנים שאתם אוהבים, או להיחשף לכאלה שאתם עוד לא מכירים. לפני 3 שנים החלו צמד חברי הילדות איתמר לוריא ורונאל קרן להפיק הופעות בית שכאלה, תחת השם "Positive". הם התחילו מבאר שבע, בה התגוררו אז, והמשיכו לשלושה בתים שונים בשדרות וארבעה בירושלים. עכשיו הם מציגים את ההפקה הכי גדולה שלהם עד כה – פסטיבל פוזיטיב שיתקיים הערב (חמישי, 6.8) ביפו.

בחירת הלוקיישן ברורה – קרן, פסיכיאטר ומוזיקאי חובב, מתגורר בשנה וחצי האחרונות ביפו. "עוד לפני שהגענו היו כאן הופעות ביתיות, רק היינו צריכים לחבר ביניהן", הוא מעיד, ומפרט על האירוע שנוצר: "הפסטיבל יכלול אירועים בשישה בתים במקביל הערב וסדנת בישול ערבי ביום שישי בצהריים. יש בית מרכזי ברחוב קדם שבו יתקיימו בו שלוש הופעות סודיות בעברית, אנגלית, ערבית ואמהרית. חמישיית ערן זמיר יופיעו על הגג ברחוב נס לגויים, בבית הפתוח לתרבות הודו יהיו הופעות מחול ומוזיקה הודית, יהיה גם בית אחד שיארח אירוע בוק סרפינג". האירוע בבית המרכזי יהיה הראשון בישראל של יוזמת Sofar Sounds העולמית, שפוזיטיב מקימים כעת שלוחה מקומית שלה. Sofar היא סדרה של הופעות אינטימיות וסודיות שהתקיימו עד כה ב-166 ערים בעולם, הופעות אשר מצולמות, מוקלטות ומועלות לרשת.

במקור, תיכנן קרן לקיים 12 הופעות, אחת בכל חודש, כשהסדרה תלווה את שנת הסטאז' שלו. "נחשפנו לגל המתרחב של הופעות מסוג אחר, אינטימיות ומיוחדות יותר. הרעיון היה לחבר בין אנשים מחדש למוזיקה ולעצמם, לעזוב את המסכים ולפגוש אנשים חדשים. התחלנו והתאהבנו ברעיון, אבל בסוף במקום שנה זה לקח שלוש שנים", הוא אומר. בשלוש השנים הללו השתתפו בהופעות הביתיות ביל אנד מארי, להקת המחול קמע, רונן גרין, מיקה שדה, אביב נוימן ואחרים, והיוזמה הגיעה גם לפסטיבל יערות מנשה עם סלון מאולתר והופעות מוזיקה, מחול וסטנדאפ. הפסטיבל הוא האירוע ה-12 בסדרה, אך לא האחרון כמובן. "אנחנו רוצים לעשות דברים מגניבים, ועכשיו אחרי שסיימנו נתחיל את הפרויקט הבא. אני רואה את עצמי עוסק בזה בעשר השנים הבאות".