חיים כהן יפעיל את מזנון הכנסת, וזה הדבר הטוב היחיד שיהיה שם

הצביעו חיים. חיים כהן (צילום: מודרן טו)
הצביעו חיים. חיים כהן (צילום: מודרן טו)

האזרח המודאג חיים כהן עולה על הכנסת, אבל לא כמו שאנחנו עולים על הכנסת: אחד השפים הכי אהובים בעיר זכה במכרז להפעיל את מזנוני הכנסת ולהיות גם אחראי על הכיבוד לאירועים המיוחדים במשכן. תכינו את החמגשיות כי זה הולך להיות טוב

4 באפריל 2023

את יפו תל אביב הוא אולי סגר במוצ"שים נוכח ההפגנות – אבל חיים כהן לא נח לרגע. בחודשים הקרובים צפויה להיפתח מסעדה כשרה בניצוחו צפויה להיפתח בבני ברק בחודשים הקרובים, יש גם מסעדה איטלקית תל אביבית בדרך גם היא ובינתיים חיים כהן עושה את מה שכל אזרח מודאג טוב עושה בימינו: עולה על הכנסת.

אבל לא, הוא לא עושה את זה בדיוק כמו שאנחנו עולים על הכנסת: בידיעה שפרסם אתמול כתב "ישראל היום" ערן סוויסה, נחשף כי השף האהוב זכה במכרז להיות המפעיל הבא של המזנון של הפרלמנט הישראלי, והדבר עתיד לצאת לדרך מיד אחרי חג הפסח עם פתיחת המושב. את המזנון צפוי להפעיל כהן יחד עם עמית קאופמן, שף טעם וצבע – חברת ההסעדה שבבעלותו, האחראית בין היתר על האוכל במיקרוסופט. כהן והצוות כבר ביקרו בזירה, אז לפחות בתחום בחירת המנות צפויה שם דמוקרטיה.

חיים כהן חוגג בכנסת לפני שנה, עם ביטול היטל העובדים הזרים (צילום: לילך ספיר)
חיים כהן חוגג בכנסת לפני שנה, עם ביטול היטל העובדים הזרים (צילום: לילך ספיר)

כהן יפעיל שני מזנונים – חלבי ובשרי, ויהיה אחראי גם על כיבוד לחגיגות מיוחדות ואירועים חשובים. טרם נודע מה בדיוק יהיה בתפריט, אבל מה שבטוח – מעכשיו בכנסת יהיה הרבה יותר טעים (ואולי נבחרי הציבור יהיו קצת פחות לחוצים על לקבל כל מיני חמגשיות הביתה). מכהן נמסר כי הוא "רואה בכך הזדמנות מרגשת שטומנת בתוכה ציונות ואתגר גדול – להביא משהו חדש על 120 הנבחרים". בשיחה עם ויינט אף הוסיף, "אני מקווה שלפחות אוכל טוב יפייס אותם".

זו לא הפעם הראשונה שחיים כהן עומד בקשר עם פוליטיקאים: בעבר היה בהידברות ממושכת עם שר התיירות חיים כץ בנוגע למדריך המישלן שהיה צפוי להגיע לארץ (אז מה קורה עם זה בסוף, באמת?). הוא גם הוביל מאבק לביטול היטל העובדים הזרים, שהכביד דרמטית על ענף המסעדנות במשך 19 שנים ובוטל בינואר 2022. חוץ מזה, לאחרונה פירסם בעמוד האינסטגרם שלו, מתכון אותו ייעד אותו לחבר הכנסת אלמוג כהן. "המתכון" (מילים שלו, לא שלנו!) היה לספונג'ה של אמא – רפרנס לנאום המביש שנשא חסר הכנסת אלמוג כהן, בו הטיח בחברת הכנסת מירב בן ארי כי יש לה קול של עושה ספונג'ה. אפשר לקוות שהאינטרקציות האלו לא ייצרו יותר מדי מבוכה בתור לשישברק (רגע, יהיה שישברק, נכון?).