חמישה צעדים למימוש הפוטנציאל

תמיד חשבתם שאין לכם את זה? בית הספר לחיים סקול אוף לייף מדריכים אתכם איך לממש את הפוטנציאל שבכלל לא ידעתם שטמון בכם

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

icons11. להבין מהו בכלל הפוטנציאל הזה שכל הזמן מדברים עליו. רובנו מכירים אותו מאסיפות ההורים בבית הספר או משיחות עם הבוס, אבל אם הפוטנציאל הוא שלנו, איפה הוא מתחבא, לכל הרוחות? הגיע הזמן להתחיל לחשוב על הפוטנציאל שלנו כעל דבר חיובי – הפוטנציאל הוא המקום שבתוכו אנחנו מרגישים שאנחנו צומחים ומשפיעים על החיים שלנו ועל חיים של אחרים, וברגע שנבין אותו נדע גם לממש אותו. אחרי הכל, הפוטנציאל הוא שלנו, והגיע הזמן לקחת עליו בעלות.

icons22. להגיד ביוש ל"חרדת הסטטוס". מהי חרדת הסטטוס? אותו קול קטן שמנקר לנו בראש וגורם לנו להשוות את עצמנו לאחרים כל הזמן. הקולגה מרוויח יותר מאיתנו, לינה דנהאם יצרה סדרת טלוויזיה לפני גיל 30 והאח הקטן שלנו עוד שנייה מסיים דוקטורט. נו, אז מה? אם הפוטנציאל שלנו הוא מה שעושה אותנו מאושרים, מה זה משנה מה אחרים משיגים?

icons33. לשאול את עצמנו את השאלות הקשות. מה אנחנו אוהבים? מה אנחנו לא אוהבים? האם אנחנו מסופקים בחיים שלנו? מה מפריע לנו? ממה נרצה להיפטר? וממה אנחנו רוצים יותר? זה אולי נשמע די מובן מאליו, אבל רובנו לא עוצרים ושואלים את עצמנו את השאלות האמיצות האלה. הגיע הזמן.

icons44. להפסיק לשאול את עצמנו ואחרים "מה את/ה עושה?". השאלה הזו תמיד נענית בתשובה שקשורה לעבודה שלנו. במקום, נסו לשאול את עצמכם "מי אני רוצה להיות? מה אני רוצה לעשות? עם מי אני רוצה לעשות את זה?". מתי בפעם האחרונה שאלו אתכם את זה, בגיל 9? הגיע הזמן לשאול שוב.

icons55. בייבי סטפס וניסויים קטנים. לא נממש את הפוטנציאל שלנו ביום אחד. גם לא בשבוע וכנראה שגם לא בחודש. ההבנה של מה אנחנו רוצים להשיג ומהן הדרכים להגיע לשם היא תהליך, וחלק גדול ממנו הוא ניסוי וטעייה. אם לא ננסה, לא נדע בוודאות מה אנחנו רוצים ומה עושה לנו טוב. ואל תשכחו לנשום עמוק לפני שאתם יוצאים לדרך.

[tmwdfpad]

מה הוא סקול אוף לייף?

סקול אוף לייף הוא מקום בילוי מעורר מחשבה שמציע שיעורים בנושאים שאף פעם לא לימדו אותנו בבית הספר – החיים עצמם. אפשר כאן למצוא טווח רחב של שיעורים הקשורים לנושאים המרכזיים בחיינו – אהבה, עבודה, עצמי, קהילה, ולדון בנושאים כמו איך למצוא עבודה שאוהבים, איך לשמור על יחסים לאורך זמן, איך למצוא איזון בין החיים והעבודה, איך לחשוב כמו יזם, איך ליצור שינוי, איך לנהל שיחות טובות יותר, ועוד רעיונות טובים לחיי היומיום.

הסקול אוף לייף נוסד בלונדון בשנת 2008 על ידי אלן דה־בוטון, הפילוסוף הנקרא ביותר בימינו. דה־בוטון מאמין שפילוסופיה לא צריכה להיות "מתפלספת" ומתנשאת. היא צריכה לעסוק בחיים עצמם ולהימסר בשפה ברורה וישירה. מלבד לונדון, לסקול אוף לייף סניפים נוספים בפריז, אמסטרדם, מלבורן, אנטוורפן, בלגרד, איסטנבול, סאו פאולו, סיאול ועכשיו גם בתל אביב, בבעלותם של איש העסקים לוי קושניר ואשת התקשורת צופית גרנט.

סקול אוף לייף

נמל תל אביב, האנגר 20, תל אביב-יפו. 03-6244000

בחרו את השיעור המתאים לכם ובואו אלינו ללמוד על החיים

הכתבה בשיתוף סקול אוף לייף