מתחממים: נטפליקס חוזרת לחפש את הסדרה הבאה שלה בירושלים

הנה עוד ירושלמי שהגיע לנטפליקס. יהודה לוי ב"איסטסייד" (צילום באדיבות כאן 11)
הנה עוד ירושלמי שהגיע לנטפליקס. יהודה לוי ב"איסטסייד" (צילום באדיבות כאן 11)

שנה שנייה ברציפות: בית הספר לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל משתף פעולה עם נטפליקס בחממה בינלאומית מיוחדת לפרויקטים טלוויזיוניים של יוצרים צעירים, ושמונה מועמדים יצאו השבוע לדרך מרתקת שבסופה תהיה לנו אולי יום אחד עוד סדרת להיט גלובלית. שווה לעקוב

נטפליקס לא מפסיקה לחפש את הלהיט המפתיע הבא שלה מסביב לעולם, ואחת הדרכים שבה היא עושה את זה היא מגוון שת"פים עם מוסדות המטפחים יוצרים צעירים ברחבי העולם. בישראל השיק בשנה שעברה בית הספר לקולנוע וטלוויזיה סם שפיגל את חממת סדרות הטלוויזיה שלו בשיתוף נטפליקס, לאחר שנים של הצלחה עם חממה דומה לסרטי קולנוע של יוצרים צעירים. השבוע יתחיל המחזור השני של החממה ולארץ יגיע התסריטאי והמפיק ג'ו פרצ'יו ("הפלאש") כדי לפצוח בסדנת תסריט עם היוצרים המועמדים.

עם הפנים אל המסך. ביה"ס סם שפיגל (צילום: יחסי ציבור)
עם הפנים אל המסך. ביה"ס סם שפיגל (צילום: יחסי ציבור)

שמונה פרויקטים מתוך למעלה מ-100 הגשות נבחרו להשתתף השנה בחממה, ביניהם שישה פרויקטים של יוצרות (אורית פוקס רותם ועדי גורל, נור פיבק ומאי פלטי, הילה רויזנמן, רחל אליצור, שירה פורת וחן שומוביץ), ושני פרויקטים של יוצרים ממין זכר (גיא רז ורותם קפלינסקי). המשתתפות.ים יעבדו עם עורכות ועורכי התסריט מהטובים בארץ (נח סטולמן, רונית ויס-ברקוביץ', דרור משעני ואוסי נישרי), ובנוסף תתקיים כיתת אמן עם שירי ארצי ודפנה לוין, בסדנת התסריט בהדרכת ג'ו פרצ'יו ופיתוח מוצר גרפי לסדרה בליווי מקצועי של קריאייטיב סטודיו ענני-פרמאונט. יש לציין כי הפרויקט המצטיין יזכה בפרס מנטפליקס, אך לא בהתחייבות של ענקית הסטרימינג להשתתף בהפקתו.

כולם רוצים להיות שם. נטפליקס (צילום: שאטרסטוק)
כולם רוצים להיות שם. נטפליקס (צילום: שאטרסטוק)

בשנה שעברה הוענקו פרסים מטעם נטפליקס וחברת ההפקות הבינלאומית Westend לשני פרויקטים שצמחו בחממה, "וואפה" של היוצרים איהב ג'דאללה ובנימין פרידנברג והמפיקים איילת קיט ואמיר הראל, ו"אשת איש" של היוצרת מינדי ארליך והמפיקה אפרת דרור. את החממה מובילות דנה בלנקשטיין-כהן, מנהלת סם שפיגל בית ספר לקולנוע ולטלוויזיה ומור אלדר, מנהלת חממות סם שפיגל. לחממה הצטרפו גם ארבעה שותפים חדשים: חברת ההפקות האמריקאית New Mandate Films שמתמקדת בפרויקטים בינלאומיים בנושאים ישראלים ויהודיים, סרטי יונייטד קינג, המיזם לקולנוע וטלוויזיה בירושלים ועיריית ירושלים. מקנאים. בצדק. רוצות גם? חכו לשנה הבאה.