חשיפה לצפון: מי היה מאמין שאפשר למצוא בר חמוד צפונית לכיכר רבין

הגענו ליודה בר בכיכר מילאנו עמוסי דעות קדומות כלפי אוכלוסיית צפון העיר וגילינו מקום כייפי עם אווירה קלילה ולא מתיימרת

יא יודה (צילום: גיא דויטש)
יא יודה (צילום: גיא דויטש)
11 בפברואר 2020

עבור כל מי שגר דרומית לכיכר הבימה, נשמעת כיכר מילאנו כקרובה יותר לגבול הסורי מאשר למרכז העיר. בתחושה המיקרו תל-אביבית, הקילומטרים הבודדים עד לכיכר מילאנו נדמים לארוכים ולכאלו המכמינים בתוכם פערים מנטליים. התחושה היא שמי שבחר לגור בקצה הצפוני של אבן גבירול כנראה מחזיק בסל ערכים שונה, כמעט בלתי ניתן לגישור, לעומת מי שגר דרומית לשם. אבל כמו כל עמדה המבוססת על דעות קדומות (ומחירי נדל״ן מרקיעי שחקים), מספיקה היכרות פנים אל פנים עם הזר המנוכר כדי שזאת תתהפך ב-180 מעלות.

באמצע השבוע רתמנו את האופניים ודיוושנו עד לנקודה הצפונית. כמעט על פינת הרחובות אבן גבירול ויהודה המכבי מצאנו את ״יודה״. כבר ממבט ראשון הדימוי המאיים של השכונה הבורגנית התחלף בנינוחות המאפיינת ברים שכונתיים. אנשים בטרנינג שותים בירה, בלי פוזה ובלי לעשות עניין. לזה לא ציפינו. המארחת הושיבה אותנו מיד, תחילה בפנים, אבל המוזיקה היתה רועשת מדי (לא הצלחנו לדבר) אז ישבנו בחוץ, שם היה שקט וכיף.

הזמנו בירה מהחבית. חצי אמבר אייל (31 ש״ח, טרייה וטעימה), וחצי פילס (31 ש״ח, כנ״ל). המלצרית סיפרה שמגיע לנו צ׳ייסר ב-12 ש״ח (פרס על כך שעברנו את כל אבן גבירול?), אבל הסתפקנו בסלט שרי פטה (29 ש״ח, זול יותר מהסלט בהרכבה אישית בקפיטריה של גילמן). הסלט היה פנטסטי וחוסל ברגע. המלצרית הגיעה לפנות את הצלחות, ושוב עניינה אותנו בצ׳ייסר ב-12 ש״ח, אולם גם הפעם נתקלה בסירוב.

 

על העמדה תיקלט הדי.ג׳יי להיטים, אבל קצת לפני חצות כבר ארז את העמדה והלך הביתה. המוזיקה היתה רגילה ולא מתיימרת (במובן הטוב), וגם הפלייליסט האוטומטי שהתנגן בהמשך הותיר עלינו רושם זהה. האווירה הייתה קלילה, אנשים באו והלכו והמקום לא היה עמוס מדי ולא ריק מדי. בדיוק הכמות הנסבלת.

הזמנו עוד שתי בירות קטנות ( שליש מכבי ב-14 ש״ח ושליש פילס ב-17 ש״ח). ״מה אתם שותים? מגיע לכם צ׳ייסר חינם״, בישרה לנו המלצרית כשחזרה אלינו עם השתייה. האם היה מדובר במבחן איפוק שעברנו בהצלחה? כך או כך, תודה רבה. התרשמנו לטובה. מקום שמצליח לשמור על האופי שלו גם בסביבה מתיימרת, הוא מקום ששווה בשבילו לחצות יבשות. או לפחות שני קילומטרים וחצי.

הווייב: בר שכונתי

מרים: אווירה לא מתיימרת ומחירי רצפה

מוריד: פאקינג כיכר מילאנו

מתנגן: מצעד הלהיטים מכל הזמנים

מה חוגגים: ישיבת ועד בית

יודה בר, יהודה המכבי 1, ראשון-חמישי, שבת 18:30–2:00, שישי 14:00–2:00, 050-2392392