הטבע התל אביבי מתעורר: יין בפארק החורשות ולילה ירוק במוזיאון

סיור ליקוט עירוני (צילום: שלומי מזרחי)
סיור ליקוט עירוני (צילום: שלומי מזרחי)

חודש אפריל הוא חודש הטבע העירוני בתל אביב, וחוץ מלהתפנן על כמה שעות של מזג אוויר נורמלי, בעיריית תל אביב-יפו הכינו לכם עשרות אירועים ואטרקציות במרבצי הטבע העירוניים, כולל חגיגת אוטו יין בפארק, מארזי פיקניק של "האחים", סיורים, פעילויות וסדנאות. שנקרא לזה אביב? נו טוב

עונת האביב, על שמה קרויה עירנו האהובה, כבר כאן. כמדי שנה היא צפויה להימשך כיומיים בין השעות 08:00 ל-11:00, ויש שיאמרו כי מדובר באגדה אורבנית ובפייק ניוז, כי כמו שיודע כל ילד, אצלנו יש רק שתי עונות שנה: קיץ, ולא-ממש-קיץ. החדשות הטובות הן שבעיריית תל אביב-יפו עושים מאמצים ניכרים להרחיב את שעות הפעילות של האביב ויקדישו את חודש אפריל כולו למקסום חוויית הטבע השונות בעיר במסגרת "חודש הטבע העירוני".

>> יאללה סעו: קווי השבת של "נעים בסופ"ש" מעלים הילוך בתל אביב
>> "לא נוכל לחגוג": עיריית ת"א-יפו מצמצמת את אירועי יום העצמאות

אירועי החודש האביבי הזה, אם לשתף פעולה עם השקר האקלימי הזה, יכללו עשרות פעילויות ואטרקצות שונות בעיר – סיורים, אירועים וסדנאות הפונות לקהלים שונים, כולן מתקיימות בטבע ובפארקים החדשים והוותיקם בעיר או מוקדשות לנושא הטבע, בחינם לגמרי או בסבסוד למחזיקי דיגיתל, זאת כדי לאפשר לתושבים לחוות את הטבע הקרוב לביתם ולחשוף אותם להשקעה המשמעותית של העירייה ושל תושביה הפעילים בשמירה על הסביבה, אתרי הטבע ובעלי החיים בעיר.

המרחבים הירוקים החדשים של תל אביב. פארק רידינג (צילום: גיא יחיאלי)
המרחבים הירוקים החדשים של תל אביב. פארק רידינג (צילום: גיא יחיאלי)

בין הפעילויות היותר אטרקטיביות שהחודש הזה יציע, יתמקמו האנשים המצוינים של "אוטו יין" בפארק החורשות הנהדר עם בר היין על גלגלים שלהם לאירוע הפתיחה החגיגי של חודש הטבע העירוני, לצד דוכני מזון משתנים, פינות ישיבה, פופים ומחצלות. במהלך האירוע יתקיימו סיורים בגני הטבע הצמודים לפארק החורשות (היין והאוכל באירוע – בתשלום).

ביתן הלנה רובינשטיין שנקרא עכשיו על שם משפחת עופר של מוזיאון תל אביב יתעטף אף הוא ירוק, ויקיים "לילה ירוק במוזיאון", אירוע מיוחד ומגוון פעילויות ייחודיות בהשראת התערוכה "רואים ירוק רואים שקוף". בתערוכה מוצגות עבודות אמנות עכשווית  מהארץ ומהעולם המתייחסות לטבע ולגן יעקב שנמצא מסביב לביתן. באירוע שוטטות חופשית בתערוכה, מגוון סדנות ועוד (כרטיסים ברכישה מראש).

באיזשהו קטע הגיע הזמן הזה בשנה – פורים ???? אז בסופ״ש הקרוב ניפגש להרים לחיים, לשתות יינות טובים ולבקש ימים יפים ושמחים…

Posted by ‎אוטו יין – wine truck‎ on Sunday, March 17, 2024

החודש הזה יראה גם אטרקציה מסוג חדש: ספארי לילה למשפחות בפארק גני יהושע, עם הצצה לחייהם של בעלי החיים הליליים וסיפורים מעניינים אודותם, ותצפיות מרתקות על תנים, אנפות לילה, עטלפי חרקים ופירות, עכבישים, חרקים, קרפדות, עקרבים וזוחלים; אם זה נשמע לכם כמו יותר מדי טבע, אז במרכז הקיימות של של עיריית תל אביב-יפו בדיזינגוף סנטר ייערכו שלל הרצאות טד קצרות עם אנשי המקצוע שמקדמים את העשייה העירונית להגנה על הטבע בעיר; בנוסף יתקיימו גם סיורי פריחה לכל המשפחה, סיור מיוחד לצעירים בפארק הצפרות וסיור לפלא הטבע שהוא הבריכה האקולוגית בראש ציפור.

חלוקת עצים לתושבים (צילום: דין אהרוני רולנד)
חלוקת עצים לתושבים (צילום: דין אהרוני רולנד)

כל הטבע הזה הולך לעשות אתכם רעבים, אז לכבוד החודש מתארגנים גם מארזי פיקניק מיוחדים ממבחר עסקים בעיר הממוקמים על ציר עבודות הרכבת הקלה, החל ממארז סושי מניני האצ'י, דרך מארזי מעדניות מהמכולת של האחים, דלי אלהמברה, מארזי יין ועוד.

בעיריית תל אביב-יפו מדגישים כי חודש הטבע העירוני שזור באג'נדה המקיימת של העירייה, המבוססת על עקרונות הקיימות והגנת האקלים כנדבך משמעותי ומובנה בהתנהלות העירייה, כתפיסה אסטרטגית מקיפה, רוחבית וחוצת מחלקות, במסגרתה מקודמים שורה ארוכה של פרוייקטים ופעולות בשיתוף תושבי ותושבות העיר, ביניהם יישום בניה ירוקה, התייעלות אנרגטית וייצור אנרגיה מתחדשת בעיר, צמצום כמות הפסולת המוטמנת, קידום תכנון מרחב עירוני בר-קיימא ואורח חיים מקיים. זה בא לנו טבעי.
>> אירועי חודש הטבע העירוני, כל חודש אפריל, פירוט מלא ורישום לסיורים כאן