ניצחנו. סעו: קווי השבת של נעים בסופ"ש מעלים הילוך בתל אביב

בקרוב בערים נוספות? נעים בסופ"ש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)
בקרוב בערים נוספות? נעים בסופ"ש (צילום באדיבות דוברות עיריית תל אביב-יפו)

חדשות טובות לכל מי שזקוק לתחב"צ בסופ"ש: החל מיום שישי הקרוב יתוגברו קווי השירות העמוסים במערך ההיסעים החינמי "נעים בסופ"ש". בעקבות הבחירות לרשויות המקומיות והקואליציות שנרקמו בהן, עיריית ת"א-יפו ושותפותיה צפויות להרחיב את השירות בשנים הקרובות. יאללה הרצליה, מתי את מצטרפת?

חדשות טובות למשתמשי מערך ההיסעים הבינעירוני "נעים בסופ"ש", המופעל על ידי עיריית תל אביב-יפו ו-11 רשויות מקומיות נוספות כשירות חינמי לציבור הרחב: החל ממחר (שישי, 29.3) יוארכו שעות הפעילות של השירות ויתוגברו חלק מהקווים הכלולים בו.

>> לא נחגוג בלי החטופים: עיריית ת"א-יפו מבטלת את חגיגות העצמאות הגדולות

שעות הפעילות החדשות והמעודכנות של "נעים בסופ"ש", לאחר שהשתנו מספר פעמים בעקבות המלחמה, הן כעת החל מ-16:30 ועד 01:00 בלילה בימי שישי, והחל מ-09:30 בבוקר עד 19:00 בערב בשבת. השינוי משקף כמובן גם את כניסתו לתוקף של שעון הקיץ בסוף השבוע הקרוב, בלילה שבין חמישי לשישי (ב-02:00 בלילה יקפוץ השעון שעה קדימה וייאלץ אותנו לנקוט בצעדי שנ"צ נמרצים לאורך הוויקנד).

יותר מוקדם, יותר מאוחר, יותר אוטובוסים. נעים בסופ"ש (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
יותר מוקדם, יותר מאוחר, יותר אוטובוסים. נעים בסופ"ש (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

ומה לגבי התגבור? הצלחתו הגדולה של פרויקט "נעים בסופ"ש", יחד עם היזדקקותם של חיילים רבים לשירות בעקבות המלחמה, הובילה לכך שבשבועות האחרונים קווי השירות עמוסים מאוד ונאלצים להשאיר נוסעים בתחנות. החל מהשבוע יתוגברו הקווים 705 (גבעתיים-וולפסון), 706 (צומת מורשה-וולפסון), 707 (סוקולוב רמה"ש-וולפסון) ו-710 (קריית אונו-סינמה סיטי גלילות) יתוגברו ויפעלו בתדירות של פעם בחצי שעה, בנוסף לקווים 708, 709 ו-717 שתדירותם הוגברה בתחילת פברואר.

כזכור, בהסכם הקואליציוני שנחתם בין רשימתו של ראש העיר רון חולדאי ובין רשימת מרצ-חוזה חדש, נקבע כי אחד מקווי היסוד של הקואליציה העירונית הוא שהעיריה "תפעל להרחבת המענה התחבורתי בשבת, בעיר ובמטרופולין, באמצעות פרויקט נעים בסופ"ש תוך שיתוף פעולה וחלוקת משאבים עם העיריות האחרות שמשתתפות בפרויקט".

אביב מגיע והקיץ בפתח !ו…הנעים בסופ"ש עובר לשעון קיץ ובתדירות מוגברת !החל משישי הקרוב שעות פעילות השירות מתעדכנות…

Posted by ‎מיטל להבי – Meital Lehavi‎ on Tuesday, March 26, 2024

הצפי הוא שבחודשים הקרובים יצטרפו מספר רשויות נוספות אל מיזם ההיסעים, לאחר ניצחונן של קואליציות דמוקרטיות-ליברליות בבחירות העירוניות (היי, הרצליה, אנחנו מסתכלים עלייך), ומכל מקום השירות כולו מתוכנן להתרחב ולהסתעף בחמש השנים הבאות לאור הביקוש הגבוה בקרב הנוסעים.

"הביקושים לשירות מעידים על הנחיצות שלו והביאו לכך שכל העיריות השותפות למיזם החליטו על המשך התפעול והמימון שלו, גם ברשויות שבהן היה שינוי בראשות העירייה"', אמרה סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו ומחזיקת תיק התחבורה, מיטל להבי. "אנו צופים כי יגיעו פניות מראשי רשויות נוספים שיבקשו להצטרף למיזם במטרה לתת שירות תחבורתי לתושביהן בסופ"ש ובחג. ככל שהשירות יעיל ואמין יותר, כך יותר נוסעים מסתמכים עליו ואנו נדרשים להעלות התדירות ולהגדיל מימון. אני קוראת לממשלת ישראל ולשרת התחבורה בפרט, לאפשר לנו לגבות תשלום על הנסיעות כדי להבטיח שהשירות יהיה בר-קיימא לאורך זמן, ובעיקר כדי לאפשר לרשויות שתקציביהן מוגבלים להצטרף לשירות לטובת מתן מענה לצרכי התושבים בישובים נוספים שמעוניינים בו".

בואו, נוסעים לסינמה סיטי בשבת. נעים בסופ"ש (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)
בואו, נוסעים לסינמה סיטי בשבת. נעים בסופ"ש (צילום: באדיבות דוברות עיריית ת"א-יפו)

מערך ההסעות המטרופוליני נעים בסופ"ש החל לפעול לראשונה בסוף 2019 ומאז פועל בהצלחה רבה. בימים כתיקונם משרת המיזם יותר מ-30 אלף נוסעות ונוסעים בכל סוף שבוע. נעים בסופ"ש מחבר בין 12 רשויות מקומיות, הוא כולל 14 קווים ויותר מ-500 תחנות ומאפשר נסיעה אל מרכז הערים ובין השכונות השונות בשעות שבהן תחבורה ציבורית סדירה אינה פעילה, תוך התחשבות באזורים שבהם מתגוררים שומרי שבת. המיזם מאפשר לתושבים להתנייד ללא תלות ברכב הפרטי וכולל נגישות לאנשים עם מוגבלויות, שיכולים בתיאום מראש לקבל שירות נסיעה מונגש. מלבד התועלת הבטיחותית, מעניק המיזם גם פתרון להתמודדות עם עומסי התנועה הכבדים שמתרחשים לאחרונה בסופי השבוע ובחגים.
>> כל הפרטים על מסלולי הקווים וזמני הנסיעות באתר נעים בסופ"ש ובאפליקציות רב-פס