נכנסים לאוטו: מסעדות חדשות בגבעתיים ששווה לצאת מהעיר עבורן

בר אנגלי, מסעדה אסייתית, דיינר אמריקאי, אוזריה יוונית ובית קפה צרפתי. לא, זו לא התחלה של בדיחה, אלא מקומות חדשים שנפתחו בגבעתיים, הפרבר שמתחיל להיספר כאלטרנטיבה פודי'ת לעיר הגדולה

TORII, קופצים לבדוק. צילום: אמיר מנחם
TORII, קופצים לבדוק. צילום: אמיר מנחם
27 בפברואר 2018

ארטמיס | אוזריה יוונית

בין ברי הבירה והקוקטייל שפזורים לאורך רחוב כצנלסון נפתח לפני חודשיים בר יווני קטן, שמצליח לעשות שמח לא פחות מהבוגארט, הפרגולה ושאר המוסדות הוותיקים. הבעלים דן הרוש, תושב גבעתיים, רצה לפתוח מקום קצת שונה וגילה שבגבעתיים יש לא מעט יוצאי יוון. מכאן הבחירה המובנת באלכוהול – בעיקר אוזו, עראק ומשקאות אניסיים, מזאטים קטנים ומוזיקה יוונית. בשישי בצהריים וכשמזג האוויר מאפשר, השולחנות נשפכים למדרכה והרכב יווני מנגן מוזיקה חיה, או אז כמעט אפשר להתבלבל בין גבעתיים לפיראוס.
מה אוכלים: מזאטים שמוגשים עם לחם כמו צזיקי, איקרה, פטה בשמן זית ועלי גפן ממולאים (21-29 ש"ח); סלט יווני (42 ש"ח); פיצה עם זיתי קלמטה ופלפל חריף (27 ש"ח); ונשנושים קטנים כגון שקדים במים, חמוצי הבית וזיתים (14 ש"ח).
עוד משהו: הפי האואר בראשון-חמישי ומוצ"ש בשעות 19:00-21:00, 50 אחוז הנחה על משקאות  ו-30 אחוז הנחה על תפריט האוכל.

ארטמיס

ארטמיס, גבעתיים מתעוררת. צילום: שון אשכנזי
ארטמיס, גבעתיים מתעוררת. צילום: שון אשכנזי

עוד כתבות שיעניינו אותך:

מתכוני הפסטה האלוהית של החלוצים 3

איך הפכה ישראל למעצמת בלו נאן?

20 המסעדות הכי טובות בתל אביב

דה קווין | בר אוכל אנגלי

בר אוכל אנגלי שנמצא בחלק הפחות אטרקטיבי של רחוב כצנלסון, אבל זה לא משנה כי המוניטין של המלכה כבר פרץ את גבולות העיר. הבעלים דוד נבסרדיאן וטשה פיינגולד, תושבי גבעתיים, באים מרקע של אוכל: הם עבדו בעבר עם השפים ניר צוק ומאיר אדוני, ולטשה היה בר ישראלי במוסקבה. כעת הם יוצאים לדרך עצמאית כשדוד מתפקד כשף וטשה מנהלת ומכינה קינוחים. הקונספט מקיף את המקום כולו, החל מקוקטיילים על בסיס ג'ין ופימ'ס ועד איור קיר גדול של המלכה אליזבת. רוק אנגלי קלאסי מדבר לכל המבוגרים שהיו פעם צעירים, אבל הקהל והתפריט מגוונים מספיק כדי לבוא עם חברים או משפחה.
מה אוכלים: מנות מבעלי כנף ובמיוחד בורגר קונפי ברווז בציר יין אדום בלחמניית בריוש עם טופינג צ'דר או גבינה כחולה, צ'יפס ושעועית ירוקה ברוטב ברביקיו ושום (58 ש"ח), סיגר ברווז (15 ש"ח) שהולך טוב עם בירה; ובאנגרז אנד מאש – נקניקיות של HOOK עם פירה ורוטב בצל ויין לבן (58 ש"ח). בסופ"ש תמצאו ארוחת בוקר אנגלית עם נקניקיות, ביצים ושעועית לבנה ברוטב עגבניות מתוצרת בית (62 ש"ח) וכוס תה מתערובת בריטית תסגור את פינת הגעגוע ללונדון.
עוד משהו: הפי האואר בראשון-חמישי 20:00-17:00

דה קווין

דה קווין, גבעתיים על המפה. צילום: ג'ורג' דמנט
דה קווין, גבעתיים על המפה. צילום: ג'ורג' דמנט

טורי | סושי בר

אחרי שנים שבהם הוקמו בגבעתיים עסקי אוכל בעיקר על ידי תושבי העיר, נפתח טורי סושי בר – אח למסעדה האסייתית מרמת אביב. הבעלים הם עידן מרדכי וקבוצת אוקינאווה אשר זיהו צורך במקום בילוי שהוא יותר מאשר בר, ופתחו שילוב של סושי בר ומסעדה אסייתית עם השפעות מהעולם, באווירה אינטימית אך סקסית. על התפריט חתום שף מסעדת אוקינאווה, והמיקסולוג נועם זרח (friends, Tailor Made, פרנץ' 57) הרכיב קוקטיילים תואמים.
מה אוכלים: ספרינג רול (32 ש"ח); במבה רול – סלמון, חמאת בוטנים ומלפפון מטוגן בטמפורה (34 ש"ח); שבויה רול – סלמון סקין, סלמון טמפורה ואבוקדו במעטפת בטטה ושומשום יפני (38 ש"ח); גיוזה בעבודת יד במילויים שונים (29 ש"ח); שיפודי יקיטורי (37-56 ש"ח); פיש באן – לחמניה ויאטנמית מאודה עם מיונז, במילוי דג וירקות (41 ש"ח); ראמן (62 ש"ח); לברק בגריל (94 ש"ח); פרגית גרין קארי (58 ש"ח).
עוד משהו: בעתיד יתווספו ארוחות עסקיות בצהריים וגם משלוחים.

טורי

טורי, קופצים לבדוק את הראמן. צילום: אמיר מנחם
טורי, קופצים לבדוק את הראמן. צילום: אמיר מנחם

לה מייזון | בית קפה פריזאי

בחלק הפחות-בלייני של רחוב כצנלסון, סמוך לגבול עם תל אביב, נפתח לפני חודשים ספורים בית קפה שכונתי עם ווייב של פריז. הבעלים דניאל חלפון, ילידת גבעתיים שחזרה לגור בעיר, הפקידה את הרכבת התפריט בידי השף עובד אלפיה (הירקון 99 במלון דן), וכקונדיטורית לקחה על עצמה את הכנת הקינוחים. בבוקר תמצאו כאן מאפים טריים וכריכים בלחם של לחמא לצד מנות בוקר קלאסיות, ובצהריים סלטים, מרקים ומנות ספיישל מתחלפות. או כמו שחלפון עצמה אומרת "הכל פשוט אבל איכותי וטרי".
מה אוכלים: בלינצ'ס ריקוטה, גרידת לימון ומרקחת פירות שמוגש עם שתיה חמה/קרה/מימוזה (45 ש"ח); קרואסון זעתר שמוגש עם שתיה חמה/קרה/מימוזה (35 ש"ח);  סנדביץ' טוניסאי (39 ש"ח); בייגל סלמון מעושן, גבינת שמנת וירקות (42 ש"ח); סלט ניסואז (42 ש"ח) עוגת גבינה (28 ש"ח); פרופיטרול (30 ש"ח).
עוד משהו: המקום מתפקד גם כמעדניה ומציע פסטה יבשה איכותית, יינות, ריבות וממרחים, לחמים טריים, עוגות ועוגיות.

לה מייזון

לה מייזון, כן כזה. צילום: בן פחלוב
לה מייזון, כן כזה. צילום: בן פחלוב

סליידר | בורגר בר

ההמבורגריה של האחים אבידן, ילידי גבעתיים, מביאה את אמריקה לרחוב ויצמן בוואן סטופ שופ של עיצוב, אווירה ואוכל. שלטי ניאון זרחניים, תאי ישיבה, פלייסמטים מנייר עם איורי קומיקס ומוזיקה שחורה ברקע מרפררים לדיינר, צורת הבילוי שהכי מזוהה עם ארה"ב. את התפריט הרכיב זוכה מאסטר שף אור גינסברג, שלקח קלאסיקות אמריקאיות והתאים אותן לכאן ועכשיו.
מה אוכלים: קודם כל סליידרים, מיני המבורגרים (60 גרם) בלחמניה מרובעת שמגיעים בכמה צורות – סימפל הקלאסי, אמיגו המקסיקני בתוספת גוואקמולי, אננס וחלפניו; קוקו סליידר מחזה עוף; טוטי סליידר עם רוטב עגבניות מיובשות ושמן כמהין, וסחבק עם חציל קלוי, לימון כבוש וטחינה. לרעבים יותר מחכים בורגר קלאסי במשקל 180 גרם (36 ש"ח), קריספי צ'יקן (35 ש"ח), נקניקיית סנופ דוג בלחמניית פרעצל (28 ש"ח) ואצבעות עוף קריספיות (26 ש"ח).
עוד משהו: מתוך רשימת הטופינגז המעניינת כשלעצמה – אננס, אווז מעושן, ארטישוק ועוד – הכי טעימה ריבת סלק סגולה ומתוקה.

סליידר

סליידר גבעתיים, קטן וחצוף. צילום: שרון בן דוד
סליידר גבעתיים, קטן וחצוף. צילום: שרון בן דוד