להכל ולכולם: אפליקציית ההיכרויות שלא נכנעת לגבולות והגדרות

יובל גלברד, יוזם הפרויקט, בלי חולצה. צילום: אקספוז
יובל גלברד, יוזם הפרויקט, בלי חולצה. צילום: אקספוז

האפליקציה החדשה הזו נועדה לתת מענה לג'נדר פלואיד ולפאנסקסואלים אבל לא רק - גם לאלה שמבקשים למשל לאתר מישהי להורות משותפת. היוזם בטור אישי (מאוד) על החוויה שלו שהובילה לפיתוח. תוכלו לתרום גם בקמפיין גיוס ההמונים שהושק

15 באוגוסט 2021

הסיפור הזה מתחיל בשני עגילים שרציתי לענוד. אחד בכל אוזן. הפרט הזה חשוב מסתבר… חששתי – מה יגידו על הייטקיסט מכובד, אב לילדים, מנהל צוות, שמחליט לענוד עגיל בכל אוזן? כשהייתי קטן לימדו אותי שבימין זה "גייז" ובשמאל לא אומר כלום. אבל אחד בכל אוזן? לא יודע… אז עשיתי סקר קטן בשביל חבר בו שאלתי בעבודה מה יחשבו למראה הזה וגיליתי שהפחדים שלי מוצדקים – לנשים לא היה אכפת, וגברים הרימו גבה בתהיות על מגדר ונטייה מינית.

לא יכולתי לכעוס על הגברים כי הם צדקו, אך החלק היותר מבאס הוא הפחד להיות עצמי. שוב. החשש ממה יגידו ויחשבו אחרים הכה כשגיליתי גם משיכה לגברים; כשגיליתי שיש בי צד נשי שנעים להתחבר אליו לפעמים (ג'נדר פלואיד), שמה שמשנה לי זה החיבור ולא מה בין הרגליים (פאנסקסואל) ושיש מערכות יחסים שכוללות יותר מזוג שבא לי לנסות. למה לא חששתי כשבחרתי ללמוד הנדסת אווירונאוטיקה וחלל? למה לא חששתי ללמד עיצוב משחקי וידאו? למה לא חששתי להיות צמחוני, ורק מגדר, נטייה ואורח חיים פתוח גרמו לי להתבייש? חששתי לענוד זוג עגילים, אחד בכל אוזן, כי עדיין בחברה שלנו יש טאבו על מגדר, מיניות ואורח חיים פתוח. זה למה.

שנים הייתי סקרן, בוחן בסתר, מתלבט ואנונימי. לא ידעתי היכן אוכל לגלות מי אני, מה מתאים לי, ועם מי אוכל לגלות את זה ביחד. ספגתי איומים, נאלצתי להסתתר וגם לבטל את עצמי כדי להרגיש יותר שייך. זה קשוח. אחרי עשרות שנים, מאות שעות טיפול ואלפי שיחות הבנתי שאני כן נורמלי והתחלתי תהליך ארוך של קבלה עצמית שעוד לא הסתיים, ומכיוון שאני לא מכיר דרך לעשות דברים בקטן ורק לעצמי, החלטתי השנה להקים את freelers – סטארט-אפ החותר לחברה שבה לכל אחת ואחד יש את האפשרות להגדרה עצמית, נטייה מינית ואורח חיים פתוח.

מתוך אפליקציית freelers – להכיר חופשי
מתוך אפליקציית freelers – להכיר חופשי

איזו סיבה שכולנו נעבור את הדרך הקשה הזו, ועוד לבד? בתוך שלושה חודשים הקמתי צוות הכולל חוקרי אקדמיה, עובדים סוציאליים, מעצבי משחקים, אנשי מוצר, מטפלים ורבים אחרים וביחד חקרנו ומצאנו צעד מבריק שיקרב אותנו לחזון, יעורר מודעות גלובלית לקהילות וכאביהן, יפחית את ההיררכיה הפנימית בין הקהילות וינגיש משאבים לצעדים הבאים: נפתח אפליקציית הכרויות לכל הקהילות שתאפשר חיבורים לכל מטרה (אהבה, מיניות, חברות, התנדבות, עסקים, בילוי ועוד); ניחשף בעצמנו לשונה (כי שינוי אמיתי מתחיל בתוכנו); ונתברג לראש טבלת ההורדות ואז בחדשות ידברו על חבורת המוזרים שהתאגדה כי לא טוב בטינדר (ויצרה מודעות גלובלית ומימון לצעדי המחקר, חינוך ועוד).

בשורה התחתונה: הגיע הזמן להקים את המרחב הדיגיטלי הכי בטוח בסצינה. להוריד את השיפוטיות לאפס ולהחזיר את תחושת הביטחון, המשחקיות וההנאה מהחוויה הכי בסיסית שלנו – חיבורים בין א.נשים, כי הגיע הזמן להכיר חופשי. לא נזדקק יותר לעשרים אפליקציות כי לשם הכרויות מספיקה אחת טובה. נוכל להתמקד בצמיחה והנאה ולא רק בהסברה והתרחקות. נרים למי שהחליט לצאת מהארון, ונסייע למי שמתלבט בזהות או בפנטזיות. זה המקום שבו נוכל לבחור מה מתאים לנו, עם מי, ואת הדרך שלנו.

יזמנו הזדמנות נדירה לשינוי – צוות שלא נראה בשום סטארט-אפ, התגייסות עשרות מובילי.ות קהילות בהתנדבות לייצוג צרכי המשתמשים והמשתמשות, תכנית השקה כבר לשנה הבאה. בימים אלה ממש אנו מפיצים אב טיפוס ייחודי שמאפשר לכל אחד ואחת להשפיע ישירות על תהליך אפיון המוצר והחוויה דרך שאלות, רעיונות, הצבעות ושיטות אחרות, כי הפעם זה שונה. הפעם מקשיבים לכם.ן.

יובל גלברד, יוזם הפרויקט, הפעם עם חולצה. צילום: אקספוז
יובל גלברד, יוזם הפרויקט, הפעם עם חולצה. צילום: אקספוז

אז קחו רגע ודמיינו את החופש – לחפש חד קרן לשישי בערב, למצוא את השותף המושלם להורות משותפת, לארגן אירוע פרטי של כמה זוגות סווינגרים, להכיר מטפל זוגי ידידותי לקהילות דרך פרופיל מקצועי, לקבל תסריט משחק תפקידים לדייט לוהט, להכיר חבורה שמחה לקאמפ של מידברן, ואפילו להכיר להתנדבות אצל עמותות וארגונים.

ומתי בפעם האחרונה ראיתם צ'אט שמנחה לבקשתכם שיחת הגדרת גבולות והסכמה? כדי להמשיך ולפתח את השינוי השקנו קמפיין מימון המונים שיסתיים בסוף אוגוסט בשיטת "הכל או כלום" – אנחנו מחויבים למיזם ולשינוי, ופונים אליך היום לבקש את תמיכתך האישית – התמיכה שלך בקמפיין נותנת דוגמה אישית שהזמן לדיבורים חלף, והשינוי כבר כאן.
לתמיכה בקמפיין
הכותב, יוזם הפרויקט, הוא יזם, מנהל מוצר ומפתח UX, מנהל את החוג לפיתוח משחקי וידאו באוניברסיטה הפתוחה