גיל זה רק מספר – רק אם אתה גבר

ההתנערות של גולברי מאיילת זורר מקוממת ומעליבה, ודורשת מכולנו חשיבה צרכנית מחודשת והסתכלות אמיתית במראה. רתם איזק על הפרשה שהרעידה את עולם האופנה המקומי

איילת זורר ומשה גולברי (צילום: דודי חסון)
איילת זורר ומשה גולברי (צילום: דודי חסון)
2 בפברואר 2016

אומרים לנו שגיל זה רק מספר. וזה כנראה באמת נכון – אם אתה גבר. התבגרות גברית היא סקסית: תשאלו את ג׳ורג׳ קלוני (54, פרזנטור נספרסו), את מיכאיל ברישניקוב (68, כיכב בשנה שעברה בקמפיין המותג ראג אנד בון), או את ג׳רביס קוקר (52, לוהק עכשיו לקמפיין של קרטייה). לעומת ההתבגרות הגברית, אנחנו מחונכים שהתבגרות נשית היא עניין מצער. מעל ראשיהן של נשים מונח שעון חול ענק שמודיע לנו מתי לתת בראש ומתי לפרוש ולפנות את הדרך לנשים צעירות מאיתנו. גם אם הרזומה שלנו מרשים, גם אם צברנו הישגים וכבשנו פסגות – וזאת למרות שאוכלוסיית העולם נוטה להתבגר, כך סיפרו לי. מספיקה הצצה חטופה בסרטי דיסני, מפולחני התרבות של ילדי המערב, כדי להבין את המסרים שמוטמעים בנו מגיל אפס: בעולם יש שני סוגים של נשים – זו בעלת הרזומה, הניסיון והכוח, שהיא מכשפה מרשעת שיש לסלק מהדרך, והנסיכה הצעירה, שצריכה להעיף את המכשפה כדי שתוכל לעלות על הסוס. של הנסיך, כמובן.

נעבור לממלכת גולברי, ממנה הוקעה לאחרונה השחקנית-דוגמנית-פרזנטורית איילת זורר בת ה-46. אם חשבנו עד כה שנשים מבוגרות מודרות, אבל קיווינו שלפחות אולי מדובר בגיל 50 ואילך, בגיל המעבר, או בשמו המעליב "גיל הבלות" – שמגדיר אותנו רשמית כפגות תוקף – הרי שעכשיו, מודיעה לנו חברת האופנה גולברי באמצעות מסר חברתי על שלטי חוצות שהתוקף שלנו בכלל פג שנים לפני כן. גם לפני תום החוזה. כן, גם אם אנחנו איילת פאקינג זורר, אחת הנשים הישראליות שמניותיה נסקו לא רק בשל מראיה החיצוני, אלא גם בזכות אישיותה המרשימה וכשרונה.

איילת זורר (צילום: אסף לב)
איילת זורר (צילום: אסף לב)

נכון, החברה לא מתיימרת למכור תארים בסוציולוגיה ומגדר לקהל לקוחותיה, אלא אופנה, או לפחות "פריטי לבוש", כי גולברי לא מתיימרת להיות סופר-טרנדית. וזה בסדר – גולברי שואפת להציג אופציות לקהל לקוחות מבוגר יותר, מנוסה יותר; לנשים שמבינות שלא תמיד נחוץ להסתובב בחצאיות מיני משובצות עם גרביים עד הברך וחולצה עם הכיתוב Fries before Guys. הפרת החוזה של איילת זורר על בסיס התבגרותה היא לא רק עילה לתביעה משפטית, היא יריקה בפרצופן של הלקוחות. הן הרי ממילא לא חשבו שיהפכו לאיילת זורר, אבל אם השחקנית ההוליוודית המתוחזקת היטב כבר אינה בגדר פנטזיה, אלא סתם מועמדת לדיור בבית גיל הזהב; אם מותג מדיר פרזנטורית שנתיים לפני תום החוזה בטוענה שהיא, בניגוד לציפיות ובהפתעה גמורה, התבגרה – מה זה בעצם אומר? האם המותג מבקש להחליף גם את הלקוחות הנאמנות בקונות צעירות יותר? או שאולי הוא פשוט מבקש להודיע לקונה הותיקה שמעתה, "מבוגרת" כבר לא צריכה לפנטז להיראות כמו זורר, אלא כמו אסתי גינזבורג, בחורה צעירה בת 25?

דרך ההתנערות של גולברי מהפרזנטורית שליוותה את המותג 11 עונות היא מקוממת ומעליבה, ולא רק את זורר – היא דורשת מכולנו עלבון, חשיבה צרכנית מחודשת והסתכלות אמיתית במראה. אם הנהלת גולברי תטרח לעשות זאת, הם עלולים לגלות שהכיעור והיעדר הרלוונטיות הם לא של הפרזנטורית. רק שבמקרה הזה, אין מספיק מייק אפ או פוטושופ שיסוו אותם. גולברי, תתקדמו.