גם לילדים מגיע קצת ביטלס: לקראת פסטיבל "צלילי ילדות"

תערוכת הביטלס במוזיאון הילדים בחולון (צלם: מושי גיטליס)
תערוכת הביטלס במוזיאון הילדים בחולון (צלם: מושי גיטליס)

קלאסי וג'אז, רוק ופופ, אוריינטלי ועדכני - המוזיקאית מאיה בזליצמן בטור מיוחד לקראת פסטיבל המוזיקה לילדים בניהולה שייפתח השבוע בחולון. בין השמות שיופיעו: דני סנדרסון, מיקי קם, דני רובס, דרור קרן, קרולינה ומאור כהן

אין דבר חשוב יותר בעיני מאשר לחשוף את הדור הצעיר לתרבות עשירה ומגוונת ולהעשיר את המצע עליו גדלים הילדים. זה מתחיל בתרבות ובמוזיקה ונכון גם לשאר תחומי החיים. החשיפה למגוון מרחיבה אופקים, מעודדת מחשבה והופכת את הילדים/ות לאנשים חכמים עם פתיחות מחשבה.

כשאני גדלתי, הייתה לי הזכות ללכת להרבה קונצרטים, הצגות, הופעות מחול, תערוכות ועוד. ברור לי שחלק גדול מהסיבה שאני מוזיקאית ואמנית כיום, זה בזכות החשיפה הרחבה לעושר ולמגוון התרבותי שהוריי העניקו לי. לפני כשנתיים הפכתי לאמא ואני עושה כל שביכולתי כדי לחשוף את בתי לכמה שיותר תכנים מכל הגוונים והסגנונות. לכן, גם כשהוצע לי לנהל אמנותית את פסטיבל צלילי ילדות – פסטיבל המוזיקה הגדול לילדים ולמשפחות שמתקיים בתיאטרון חולון – ידעתי שזה לגמרי הדבר הנכון עבורי. מבחינתי, אם יש לי חלק קטן בחשיפה של הדור הבא לסגנונות שונים של מוזיקה, עשיתי את שלי.

מה שעמד לנגד עיני בבואי להרכיב תכנית אמנותית לפסטיבל מוזיקה בן שלושה ימים למשפחות ולילדים (19-21.12 בתיאטרון חולון), מעבר להקפדה על תוכן איכותי כמובן, הוא הרצון לייצר תמהיל שמציע סגנונות מוזיקה שונים כדי שכל ילד/ה והורה יוכלו לבחור את המופעים המתאימים לו ולהיחשף לסגנונות אהובים וחדשים. בסופו של דבר הורכבה תכנית שאני שלמה איתה מאוד וכוללת השתתפות של מיטב היוצרים והאמנים בישראל ביניהם: דני סנדרסון, מיקי קם, דני רובס, דרור קרן, קרולינה, מאור כהן, אבי גרייניק, נועם קליינשטיין ועוד רבים וטובים.

מאיה בלזיצמן. צילום: יואל לוי
מאיה בלזיצמן. צילום: יואל לוי

בתכנית ניתן למצוא מוזיקה שמבוצעת על ידי תזמורת קלאסית וכוללת מופעי מקור שנוצרו במיוחד עבור הפסטיבל. כך למשל נבצע 20 שירים מתוך המקבץ המופלא – 100 שירים ראשונים, הכל בעיבודים חדשים של אבנר קלמר ושלי לתזמורת. הזמרים המבצעים הם שי צברי, אבי גרייניק, נעם קליינשטיין, שירן הוברמן ואני וכן מקהלת בת קול הצעירה. וגם תעלה הפקת מקור נוספת בשם – יוצא מן הכלל! שם שילבנו בין האורקסטרה – תזמורת הג'אז הישראלית, לבין מיקי קם שהיא גם זמרת על וגם שחקנית אדירה, יחד עם הילד עמית דבורה ורקדנים ורקדניות מבית הספר לאמנויות תל אביב. מדובר בהצגה מוזיקלית חדשה מאת הכותב דני לשמן שנועדה להנגיש את מוזיקת הג'אז המופלאה לילדים.

כמי שגדלה על שירי הביטלס, היה חשוב לי לתת להם מקום בתכנית בצורה שתתאים לילדים. לכן יצרנו את המופע גם הביטלס היו פעם ילדים ושילבנו בין דני רובס הענק שישיר את שירי הביטלס, לדרור קרן האדיר שיספר את הסיפור של הרביעייה המופלאה הזאת מאז שהיו ילדים.

כמו כן, יהיה אפשר למצוא בתכנית עוד מוזיקה מסגנונות שונים ומגוונים – שורולה לילדים – הרכב שמנגן מוסיקה ברזילאית; מרקש אקספרס – עיבודים אתניים מיוחדים לשירי ילדים אהובים; דני סנדרסון האחד והיחיד והרוקנרול עם שיריו האדירים במופע מיוחד לכל המשפחה; כוכב הילדים – אלבום ילדים חדש של מאור כהן, קרולינה ובום פם; פטר והזאב – עיבוד מיוחד ליצירה המופלאה בביצוע חמישיית תל אביב – חמישיית כלי נשיפה; וגם ההצגה – בטהובן ואליז – על יצירותיו של בטהובן.

בעיניי, עצם החשיפה לעולמות האלה יכולה לפתוח את הראש והדמיון של הילדים וליצור אצלם עולמות חדשים ומרתקים. ומבחינתי, אם ילד אחד יצא מאחת ההופעות ויגיד להוריו שהוא רוצה ללכת ללמוד מוזיקה, אני את שלי עשיתי.
פסטיבל צלילי ילדות, לפרטים נוספים