לא תאמינו מה אפשר לעשות עם קצת קנאביס והרבה חמאה. סתם, אתם תאמינו

גלידת קנאביס של וניליה. צילום: בועז לביא
גלידת קנאביס של וניליה. צילום: בועז לביא

סתם, אתם לגמרי תאמינו. חמאת קנאביס (או תחליפים שומניים אחרים) היא הבסיס לבישול עם קנאביס. אין לנו מושג מי היה הגאון שעלה ראשון על העניין הזה של לשלב את שלב ההתמסטלות עם שלב המאנצ'יז, אבל אנחנו אוהבים אותו לנצח

26 ביולי 2022

ההנחה היא שאנחנו צריכים לשרוף את הריאות שלנו כדי להרגיש היי מקנאביס היא שגויה. האמת היא שניתן לצרוך קנאביס בשלל צורות וסגנונות ולקבל את התחושה המדהימה שכולנו רוצים להרגיש. בטח שמעתם על ספייז בראוניז שמוכרים באמסטרדם באופן חוקי. הבעיה היא שגם בטח שמעתם עליהם מהחבר החופר שתיאר לכם עשרות פעמים איך לא הצליח לחצות מעבר חצייה מרוב שהיה מסטול מעוגיה אחת. אל תתנו לחבר הזה לבאס לכם את החוויה המומלצת, רק תקבלו את האפשרות שבראוני אחד יותר מדי ואתם עלולים בעצמכם להפוך לחבר החופר.

למה בכלל לאכול אם אפשר לעשן?
שאלה טובה. עם או בלי מריחואנה, עישון הוא לא דבר בריא. אנשים חולים שמקבלים מרשם לגראס רפואי לא תמיד יכולים לעשן אותו מבלי לפגום עוד יותר בבריאותם, או לחילופין פשוט לא מעוניינים להתחיל לעשן ולהכתים את הריאות בשל כך. נכון, יש שלל פתרונות כמו אידוי ושמן קנאביס, אבל האם פעם חשבתם פשוט להכנס למטבח ולבשל לעצמכם ארוחה ממסטלת במיוחד שתעשה לכם שמח בבטן וגם בראש? למה לא בעצם?

>> למה כולם מדברים על "טרפנים" ומה הם עושים לקנאביס שלכם?
>> רפורמה עולמית: האם תאילנד הופכת לגן עדן של קנאביס?

איך מתחילים?
בישול שמעורבב עם קנאביס מבוסס על הכנה נכונה של היסודות שניתן להפיק ממנו: חמאת קנאביס, שמנת קנאביס לבישול, חלב קנאביס ואף שומן בקר מקנאביס (אוקיי, השומן בקר יהיה מבקר, ויותר נכון יהיה לומר שהוא יהיה "מקונבאס". אבל אנחנו לא נגיד את זה כי זו יוצאת מילה מעצבנת במיוחד). כל אלו יכולים להוות קישור בין המטבח אצלנו בבית לקנאביס. גם אני לא חשבתי שיש היגיון אצל השותף שלי, שהיה נוהג לחמם פרחים גדולים עם שמנת ולהוסיף את זה ליוגורט, אבל הצדק היה איתו. החובה היא להתחיל מאחד הבסיסים שפירטנו לפני כן: הבסיס השומני הוא הדרך בה הקנאבינואידים הפעילים, בעיקר THC נספגים ביעילות דרך הקיבה לתוך זרם הדם, ומשם למערכת העצבים שמפעילה את התחושה המוכרת אצלנו בגוף. שימו לב כי אם לא תעשו שימוש בבסיס שומני, הקנבינואידים יתפרקו בזמן העיכול ולא יהיה לאוכל השפעה פסיכואקטיבית.

 מה התהליכים?
הבסיס השומני עוזר לתהליך ספיגת החומרים בגוף, אבל העיקר הוא בהכנת הבסיס הזה. כאשר אתם מבשלים את החמאה, שמנת או שאר היסודות יחד עם הפרחים, מתבצע תהליך כימי בשם דה-קרבוקסילציה שמזקק את ה-THC לתוך השמן. בעת שאתם מזקקים את הקנאביס, שימו לב להגבלת הטמפרטורה – אסור שתעלה על 150 מעלות, כי מעל טמפרטורה זו החומרים הפעילים עלולים להתאדות בצורה מאסיבית והמזון המיוחד יאבד את האפקט שלו. עוד נקודה שצריך לשים לב אליה היא שימוש בכלי מטבח מצופי טפלון או שכבת הפרדה מתכתית אחרת, כלומר ללא ברזל חשוף.

מינונים רבותיי, מינונים
בישול עם קנאביס דורש כמות לא קטנה כמו חומר גלם. נכון, הכנת עוגות חתונה שמצריכות 40 גרם זו לא אופציה למי שלא מקבל מרשם רפואי מידי חודש. אבל התאמת מינונים עבור יחידים היא אפשרית, וגם עם כמה גרמים בודדים אפשר לעשות פלאים. בבסיס הרעיון של בישול עם קנאביס עומד העניין הכמותי ומשקל המאכל, אלה מתורגמים לכמות הסועדים שיאכלו מן המנה. אם לתבשיל דרוש 14 גרם קנאביס ומספיק ל-8 אנשים, אפשר להכין גם מנה לשני אנשים מ-3 גרם בלבד.

>> אפילו מרתה סטוארט בפנים: הסלבס נוהרים לתעשיית הקנאביס
>> ניפצנו את מיתוס הסאטיבה והאינדיקה

מתכון לחמאת קנאביס:

לייבש את הקנאביס בתנור לחצי שעה (חום נמוך מאוד!).
לבשל את הקנאביס ביחס של גרם אחד ל 20-25 גרם חמאה במשך 3 שעות, ורצוי להוסיף כוס מים בדרך.
מסננים מהחמאה שנוצרה את הפרחים שנשארו. מקררים לשעתיים ואז זה מוכן!

וגם סידרנו עבורכם מתכון לקיש שלם – מוזמנים לחתוך בחצי או ברבע ולהכין בהתאם לכמות שתרצו:

בסיס הקיש:

100 גרם חמאת קנאביס רכה (כ-10 גרם)
125 גרם (חצי גביע) גבינה לבנה
1.5 כוסות קמח תופח
0.5 כפית מלח

מלית הקיש:

1 בטטה או תפוח אדמה גדול, מגורד גס
3 בצלים בינוניים, קצוצים
4 ביצים טרופות
1 כף פירורי לחם
1 גביע שמנת חמוצה
1 גביע גבינת קוטג’
200 גרם גבינה צהובה מגוררת
קמצוץ אגוז מוסקט
מלח ופלפל לפי הטעם
מעט שמן לטיגון

תהליך ההכנה:

טגנו את הבצלים בשמן עד שיזהיבו קלות, לאחר מכן הניחו בצד.
בינתיים, לושו את המצרכים לבסיס, עד לקבלת בצק אחיד ויציב.
שטחו את הבצק על תבנית אפייה משומנת קלות, עד שיכסה בשכבה אחידה את כל שטח התבנית. לאחר שיטוח הבצק חממו את התנור ל-150 מעלות צלזיוס.
ערבבו המצרכים למלית הקיש, עד לקבלת תערובת אחידה וסמיכה.
לאחר סיום הערבוב, מזגו את המלית על הבצק ושטחו אותה לכדי שכבה אחידה.
אפו את הפשטידה בתנור במשך 45 דקות עד שתזהיב, כבו את התנור והניחו לה להתקרר בתנור הסגור במשך 15 דקות.

בתאבון! אנחנו בהחלט לא ממליצים לארח חברים לקיש בלי לספר להם שיש בזה קנאביס. זה לא מצחיק (וגם לאכול לאט לאט ולתת לזה זמן להשפיע, אחרת… אתם כבר תגלו לבד).

>> אל מדריך הזנים המלא של Cannagolan