ט"ו באב: הספיישלים הכי שווים במסעדות

מנות שמשפריצות אוקסיטוצין ומאפי לבבות עם הקדשה אישית עד הבית. כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לעבור את ט"ו באב בשלום

הרברט סמואל. צילום: איליה מלניקוב
הרברט סמואל. צילום: איליה מלניקוב

מזללה: תשוקות וריגושים

ספיישל האוהבים של השפים מאיר אדוני ואסף שטרן (חמישי 30.7) יכלול מנות מעוררות: תשוקות – תמנון על גריל פחמים, ריזוטו אקווארלו, ג'ינג'ר, פרמזן, פטריות אדמה, שעועית, חמאת יוזו, שושקות ועגבניות שרופות (87 ש"ח); דג מאוהב – בר ים צלוי, לינגוויני סלק, פסטה חלמונים, גבינה כחולה, ג'ינג'ר, אבקת נורי, קריספי קינואה שחורה, חמאת יוזו, ענבים, אגוזי מלך ובזיליקום (137 ש"ח); ריגוש זוגי – פילה עגל בקראסט קקאו ותבלינים, דים סאם, חרוסת תאילנדית, ויניגרט הדרים, צ'ילי וליים, קרם דאשי, פטריות שימאג'י, בצל צלוי, ירוקים של אסיה ווינגרט אסייתי חם (149 ש"ח).

למסעדת מזללה

מנת אויסטרים במזללה. צילום: אנטולי מיכאלו
מנת אויסטרים במזללה. צילום: אנטולי מיכאלו

הרובע השישי: רומנטיקה צרפתית

בביסטרו הפריזאי יתפסו טרמפ על ט"ו באב ובאותו תאריך (שישי, 31.7, מ־13:00) יחגגו גם יום הולדת שנתיים למקום. בתוכנית: מסיבת רחוב, קוקטיילים על בסיס פסטיס ומנות צרפתיות עכשוויות של אמיר מרקוביץ' כמו קלמרי סגול צרובים בגריל עם עגבניות שרי ברוטב קרם עגבניות ונענע (69 ש"ח) וכבדי עוף מוקפצים במחבת עם בצל ויין אדום על פירה תפוחי אדמה (79 ש"ח).

[tobezeqindex category="%22%u05DE%u05E1%u05E2%u05D3%u05D5%u05EA%22" city="%22%u05D7%u05D9%u05E4%u05D4%22" ]

לביסטרו הרובע השישי

נשיקה צרפתית, ביף בורגיניון של מסעדת הרובע השישי. צילום: יח"צ
נשיקה צרפתית, ביף בורגיניון של מסעדת הרובע השישי. צילום: יח"צ

בינדלה: אויסטרים ושמפניה

רוחות ט"ו באב מנשבות גם אל תוך החלל המעוצב והרומנטי של מסעדת השף האיטלקית של רועי סופר. בחמישי ושישי ( 30.7־31.7) תוכלו לחלוק במקום סטייק סינטה זוגי על העצם עם קפונטה של פטריות, לזניה דלעת ועשבי תיבול (38 ש"ח ל־100 גר'), או לשלוק אויסטרים עם גרניטה מנדרינות וגלייז פפרונצ'ינו מעושן (31 ש"ח ליחידה).

למסעדת בינדלה

בינדלה. צילום: בן קלמר
בינדלה. צילום: בן קלמר

House of Katerina: לאבד שליטה

בבר היין הקטן שבמתחם שרונה תוכלו לציין את אהבתכם עם מבחר יינות גדול שיימזג לכוסות ב־Fixed Price של 150 ש"ח לזוג. בין היינות: גוורצטרמינר של סאנט מישל, שרדונה של יקב בן זמרה, רוזה של דלתון, קברנה סוביניון של גמלא ועוד.

להאוס אוף קתרינה

ARIA: הצלע השלישית

השף גיא גמזו הרכיב מנות חלוקה חושניות מבוססות דגים, פירות ים ובשר: מרגז וקלמרי סגול עם לינגוויני חלמונים (92 ש"ח), צלע כבש וינאית עם עלים ארומטיים בוויניגרט דבש (115 ש"ח) ועוד. חמישי־שישי 30.7 ־ 31.7.

ARIA בט"ו באב. צילום: דניאל לילה
ARIA בט"ו באב. צילום: דניאל לילה

NOLA: מה שיותר מתוק, יותר עמוק

בקונדיטוריה האמריקאית הקסומה רקחו קולקציית עוגיות שהיא שירה לרומנטיקה ולאהבה: נשיקות קטנות של מרנג (18 ש"ח לשקית, קופסה ב־32 ש"ח); לבבות מרשמלו בעבודת יד (זוג לבבות ב־12 ש"ח); עוגיות לב מקושטות – עוגיות חמאה גדולות מעוטרות בכיתובי ולנטיין מסורתיים ברויאל אייסינג (16 ש"ח ליחידה) ועוד.

לקונדיטוריית נולה

נולה. צילום: יח"צ
נולה. צילום: יח"צ

מתוקה: עוגה עד הבית

במתוקה רומסרוויס ישלחו לכם עם שליח את עוגת אזמרלדה לאן שתרצו. מדובר בעוגת שוקולד בגודל אישי, עשירה בצורת לב ומצופה בגנאש שוקולד. על העוגה תוכלו לכתוב מה שתרצו, באיזה צבע שתרצו, ובתנאי שתעשו זאת יום מראש ברומסרוויס, או באחד מסניפי הרשת.

הרברט סמואל: רומנטיקה קלאסית

אחרי אוסף המנות שהכין לכם אדיר כהן לט"ו באב חסר לכם שלא תאהבו זה את זה עוד יותר: כבד אווז (98 ש"ח), אויסטרים (36 ש"ח ליחידה) מנות חלוקה זוגיות של דגים שלמים מהים התיכון ונתחי בשר גדולים (46־58 ש"ח ל־100 גר'), שלל קינוחים ועוגות להמתקת הקשר וכן מתנות והפתעות על חשבון הבית (חמישי־שבת, 30.7־1.8).

למסעדת הרברט סמואל

הרברט סמואל, ספיישל ט"ו באב. צילום: אפיק גבאי
הרברט סמואל, ספיישל ט"ו באב. צילום: אפיק גבאי

קיטשן מרקט: כולל שקיעה מרהיבה

במסעדת השף של יוסי שיטרית יפנקו אתכם בארוחת טעימות זוגית תמורת 260 ש"ח לסועד. השקיעה שתראו מחלון המסעדה כלולה במחיר (אם תגיעו ב־18:30).

למסעדת קיטשן מרקט

קיטשן מרקט. צילום: בני גמזו
קיטשן מרקט. צילום: בני גמזו

טאפאס אחד העם: תשוקה ספרדית

בטאפאס הססגוני ינפיקו לכם במהלך הערב מבחר של קוקטיילים אדומים, טאפאסים וספיישלים לוהטים, שהכי כיף לאכול ביידים (130־180 ש"ח). כל זה יתועד על ידי צלם מגנטים שיהיה במקום וישמח להעניק לכם את התמונות למזכרת (חמישי־שבת, 30.7־1.8).

לטאפאס אחד העם

טאפאס אחד העם. צילום: איליה מלניקוב
טאפאס אחד העם. צילום: איליה מלניקוב

דיקסי: פשוט לאכול

במסעדת הגריל בר תוכלו להשתולל עם ארוחה זוגית שכוללת: קוקטייל זוגי/ שתי כוסות קאווה/ שתי כוסות שתייה קלה, מנה ראשונה לבחירה, שתי מנות עיקריות לבחירה וקינוח זוגי ב־300 ש"ח לזוג. המחיר אינו כולל מנות סטייקים, אבל אם תרצו כאלה תצטרכו להוסיף 15 ש"ח לכל 100 גר'.

למסעדת דיקסי

בורגר גבינה כחולה של דיקסי (צילום: דניאל לילה)
בורגר גבינה כחולה של דיקסי (צילום: דניאל לילה)

קוצ'ינה תמר: לבבות של בצק

במוסד הקולינרי הוותיק שבבעלות השפית תמר כהן־צדק, נוסף לתפריט הרגיל תוכלו להתפנק גם ברביולי לבבות – פסטה סלק ממולא בריקוטה ומוקפץ בחמאה ומרווה (48 ש"ח) וכן מקינוח זוגי רומנטי (46 ש"ח). האוהבים אף ייהנו מכוס קאווה און דה האוס (חמישי־שבת, 30.7־1.8).

למסעדת קוצ'ינה תמר

קוצ'ינה תמר. צילום: אפיק גבאי
קוצ'ינה תמר. צילום: אפיק גבאי

Porto: להרגיש בליסבון

בבר היין האינטימי יפנקו אתכם עם מנות טאפאס ויינות פורטוגליים (30.6). ביינות שיוצעו בכוסות במיוחד ליום האהבה: ויניו ורדה – יין לבן חצי יבש (28 ש"ח), רוזה מעמק הדורו (38 ש"ח) וכן קוקטיילים מגוונים (28־38 ש"ח). בגזרת הטאפאסים תוכלו לבחור בין צלחת גבינות, צלחת נקניקים, ירקות ממולאים, דגים כבושים ובשרים קרים (28־62 ש"ח).

לבר היין פורטו

Porto
Porto

טשרניחובסקי 6: וכל הג'אז הזה

בביסטרו השכונתי (30.7) תקבלו תמורת 190 ש"ח לסועד סשימי דג ים, סלט ברולה עזים, פולנטה רכה וירקות, קרפצ'יו בקר, פילה דג וירקות ירוקים, שוק אווז קונפי, דג ים שלם אפוי בתנור, סטייק היום וצלחת קינוחים רומנטית זוגית. כל זה פלוס מופע ג'אז של הגיטריסט עמוס הדני והקלידן עדי רנרט.

לביסטרו טשרניחובסקי 6

טשרניחובסקי 6. צילום: יח"צ
טשרניחובסקי 6. צילום: יח"צ

בוטיק סנטרל: מועדון הלבבות האדומים

מגוון קינוחים צרפתיים במהדורה מיוחדת, לאוהבי הקינוחים האדומים (31.7). פארי ברס בצורת לב – פחזנית עדינה בצורת לב במילוי קרם פטיסייר עשיר, בציפוי שוקולד לבן, מעוטרת לב שוקולד אדום (16 ש"ח); מקרון פטל ענקי – עוגיית מרנג שקדים נימוחה במילוי קרם פטל עשיר בעיטור לבבות (16 ש"ח); מארז עוגיות לב – עוגיות חמאה פריכות בצורת לב עם קונפיטורת תות איכותית (34 ש"ח); מארז מקרונים אדומים (34 ש"ח למארז קטן של 8 יחידות; 48 ש"ח למארז גדול של 14 יחידות).

לרשת בוטיק סנטרל 

בוטיק סנטרל. צילום: הדס ניצן
בוטיק סנטרל. צילום: הדס ניצן

שיין אנד שארפ: בשר ושושנים

השפים אלעד לוי ונדב נצר יצרו תפריט עם ספיישלים מדליקים: מקרון לב במילוי פטה כבד – קרמבל חמאה, סורבה מנגו, קוואיר בלסמי ומיקרו בזיל (52 ש"ח), קרפצ'יו שרימפס קריסטל – קרם יוזו, דייקון , ג'ינג'ר מיובש, מיקרו חרדל, ג'לי אשכולית אדומה, וינגרט דאשי וכוסברה (64 ש"ח), טורנדו רוסיני – פילה בקר, כבד אווז, פירה, ברוקולי, רוטב יין תאנים וציר בקר (158 ש"ח), פילה דג ים – קרם שומר, כרובית, עגבניות לחות, קציפת לבנה וצ'יפס זעתר (120 ש"ח) ועוד. כל זה יבוא עם די.ג'יי ועם דקורציה משמחת של שושנים ובלונים.

למסעדת שיין אנד שארפ

שיין אנד שארפ. צילום: יח"צ
שיין אנד שארפ. צילום: יח"צ

מחוץ לתל אביב

מיטבול: תאוות בשרים

בסטייק האוס הראשל"צי תוכלו להתענג על המבורגר אנטריקוט בצורת לב בטעמים (230 גר' 53 ש"ח, 300 גר' 59 ש"ח) וכן על בוצ'ר זוגי עם 600 גרם בשר (פילה, סינטה או אטנריקוט) שייפרס לעיני הסועדים. לצד הבוצ'ר יוגשו מנה ראשונה לבחירה, 2 תוספות ו־2 כוסות יין/קוקטייל (290 ש"ח לסינטה ולאנטריקוט ו־320 לפילה). כל זה יקרה בחמישי (30.7).

למסעדת מיטבול

ט"ו באב במיטבול. צילום: יח"צ
ט"ו באב במיטבול. צילום: יח"צ

סוהו: פרטי טיים

חגיגות יום האהבה ישתלבו בליין מסיבות השבת של המסעדה הרשל"צית: Elite style Saturdays. בשישי ושבת (31.7־1.8) המסעדה תלבש אווירת חג, עם בלונים אדומים שישתלשלו מהתקרה וקוקטיילים ייחודיים כמו ספיישל סטולי בשילוב לבבות גומי. על עמדת הד'י.ג'יי ינצחו דותן שרון ואלון הלפרין, שינסו לסחוף את הקהל בשירי אהבה.

למסעדת סוהו

סוהו. צילום: איציק אברזיל
סוהו. צילום: איציק אברזיל

אסיה מוניקה: דבר אלי בפרחים

המסעדה האסייתית אמריקאית שבהוד השרון חוגגת עם מגוון מנות שרינג: בינג ים נואה – לחם סיני ביתי שטוח מתובל וצרוב במחבת, סטייק סינטה קטן מושרה בהויסין וסלט מלפפונים ברוטב נאם טוק (38 ש"ח), לברק שלם אפוי במעטפת ירוקה לצד רוטב סמבל אינדונזי וחמאת בוטנים (126 ש"ח), אסאדו "שורט ריבס עגל" בבישול ארוך או בצלייה ארוכה לצד רוטב מוניקה ספיישל (126 ש"ח) וקרמבל תותים וקצפת (39 ש"ח). כל זה לאור נרות, פרחים, הופעה חיה של שירי אהבה ופינוקים נוספים דוגמת כוס קאווה און דה האוס לכל אישה (חמישי-שבת 30.7-1.8).

למסעדת אסיה מוניקה

מנואלה: מאהב איטלקי

המסעדה האיטלקית המשפחתית, בניצוחו של השף נדב שרז, מציעה ארוחה זוגית ב־160 ש"ח לזוג, הכוללת פוקאצ'ה, מנה ראשונה, שתי מנות עיקריות וקינוח (חמישי־שבת).

למסעדת מנואלה

מסעדת מנואלה. צילום: בועז לביא
מסעדת מנואלה. צילום: בועז לביא

המטבח של רמה: רומנטיקה בהרים

מקום כמו המטבח של רמה לא צריך את ט"ו באב כדי להיכנס לאווירה רומנטית – ובכל זאת, השף תומר ניב משתתף בחגיגה ומציע מסע של טעמים מהרי יהודה: צרור אספרגוס עם סרטי תפוחי אדמה ואגסים ביין, ברבוניות צלויות עם שזיף וגספציו דלעת, מנה זוגית של טעימות בקר/ צלעות/ דג יפואי/ אורז שחור וקרם בטטה (לצמחונים) ופנקוטה תאנים/ שוקולד רוזמרין (חמישי־שבת, 249 ש"ח לארוחה; מינימום שני סועדים).

למטבח של רמה

טעימות בקר במטבח של רמה. צילום: אנטולי מיכאלו
טעימות בקר במטבח של רמה. צילום: אנטולי מיכאלו